dm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Doğrusal denklem sistemleri, indirgenmiş satır ve eşelon form. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
2 | Vektörel denklem. Doğrusal sistemlerin çözüm kümeleri. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
3 | Doğrusal sistemlerin uygulamaları. Doğrusal bağımsızlık. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
4 | Doğrusal dönüşümlere giriş. Doğrusal Modeller. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
5 | Matris işlemleri. Matrisin tersi. Tersinir matrislerin karakterizasyonu | |
6 | Parçalanmış matrisler Matris çarpanlarına ayırma. Leontief Input-Output Modeli. Ara sınav. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
7 | Bilgisayar grafiği uygulamaları. Determinantlara giriş. Determinantların özellikleri. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
8 | Cramer kuralı. Vektör uzayları ve alt uzayları. Sıfır uzayları, sütun uzayları ve doğrusal dönüşümler | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
9 | Doğrusal bağımsız kümeler. Vektör uzayının boyutu. Rank. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
10 | Koordinat sistemleri. Taban değiştirme. Fark denklemlerinin uygulamaları | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
11 | Markov Zinciri. Özvektörler ve özdeğerler. Karakteristik denklemler. | |
12 | Köşegenleştirme. İç çarpım, uzunluk ve diklik. Ara sınav | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
13 | Dik izdüşümler. Dik kümeler. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
14 | Gram-Schmidt süreçleri. En küçük kare problemleri. | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
15 | Tekrar | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
16 | Tekrar |
Ders Kitabı | “Elementary Linear Algebra with Applications”, Bernard Kolman, David R. Hill., Prentice Hall, 9. Edition |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1)Elementary Linear Algebra, Howard Anton, Chris Rorres, Wiley, 9th Edition. 2)Linear Algebra, Seymour Lipschutz, Shaum’s Outline Series, 2nd Edition. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 11 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 161 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak, | X | ||||
2 | Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, | X | ||||
3 | Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek, | X | ||||
4 | Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek, | X | ||||
5 | Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek, | X | ||||
6 | Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek, | X | ||||
7 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek, | X | ||||
8 | İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek, | X | ||||
9 | Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek, | |||||
10 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek, | |||||
11 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak, | X | ||||
12 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak, | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak, | |||||
14 | Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek, | X | ||||
15 | Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest