11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ce.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan bilgisayar etkileşimi ile ilgili temel terim ve konseptleri kavramak
  • İnsanın yeteneklerini ve sınırlarını tanımlamak
  • Kullanıcı ve görev analizleri yapmak
  • Kullanıcı arayüzü tasarlamak, prototip geliştirmek ve kullanılırlılık testi yapmak
  • Kullanıcı arayüzlerinde renk ve tipografinin öneminin farkında olmak
  • Erişilebilirlik, globalleşme, kişiselleştirme gibi yeni kullanıcı arayüzü tekniklerini gözden geçirmek
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İnsan bilgisayar etkileşimine giriş Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 1).
2 İnteraktif sistemler ve kullanılabilirlik Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 1).
3 Standartlar, prensipler ve teoriler Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 2).
4 Tasarım sürecini yönetme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 3).
5 Tasarım sürecini yönetme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 3).
6 Tasarımları değerlendirme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 4).
7 Tasarımları değerlendirme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 4).
8 Tasarımları değerlendirme Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 4).
9 Ara sınav
10 Direkt manipülasyon ve sanal ortamlar Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 5).
11 Menüler, formlar ve diyalog kutuları Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 6).
12 Etkileşim araçları Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 8).
13 İş birliği ve sosyal medyada katılım Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 9).
14 Komutlar ve doğal diller Designing the User Interface, Ben Shneiderman, (ch 7).
15 Projelerin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Ben Shneiderman, Catherine Plaisant, Maxine Cohen, Steven Jacobs, 2009, Designing the User Interface: Strategies for Effective HumanComputer Interaction (5th Edition), Addison Wesley
Önerilen Okumalar/Materyaller Seçilen ve ders sayfasına asılan yayınlar.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
6
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
6
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
18
Final Sınavı
1
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi

2

Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi

3

Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi

4

Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi

5

Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi

6

Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

9

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci

10

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık

11

Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010