cam.sams.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse başlangıç, dersin amaçları ve beklentiler Ders bitirme ödevinin açıklanması ve nasıl araştırma yapılması gerektiğinin tartışılması Neden gıda tarihi? Gıdanın başlangıcı ve içeriğinin anlaşılması ve günlük yasamın içindeki yeri. Günlük gıdalarımızın nerde ve nasıl keşfedildiği ve günümüzdeki kullanımı. | Reay Tannahill, Food in History Paw Prints, 2008 Cuisine And Culture: Linda Civitello, A History of Food And People Yemek için yaşamak: yiyeceklerle dünya tarihi, FernandezArmesto, Felipe ; çev. Elif Akhan |
2 | Büyük değişimciler1 Seker. Sekerin tarihi, çeşitleri, kullanım yerleri, tarihteki yeri ve önemi, seker köleleri ve sekerin geçmişte, günümüzde ve gelecekteki kullanımı. Sekerli gıdalar sektörü ve geleceği. | Elizabeth Abbot, Sugar: A Bitterweet History Richard B Sheridan, Sugar and Slavery: An Economic History of the British West Indies, 16231775 Artical: Use of sugars and other carbohydrates in the food industry: Chemical Society, Los Angeles, Calif., Mar. 1953 |
3 | Büyük değişimciler2 Ekmek. Ekmeğin tarihi ve toplumları nasıl değişime uğrattı. Ekmeğin geçmişi, bugünü ve geleceği. Gelecekte ne gibi değişiklikler olabilir, ekmek ve trendler. | The History of Bread, Bernard Dupaigne, Harry N. Abrams, Publishers, 1999 A History of Food, Maguelonne ToussaintSamat |
4 | Büyük değişimciler3 Pirinç ve kölelik Pirincin tarihteki yeri, çeşitleri, kullanımı ve geçmişte, günümüzde ve gelecekteki pirincin yeri. Gelecekte neler olabilir? | Rice: Origin, History, Technology, and Production, C. Wayne Smith, Robert Henry Dilday – 2003 Food and culture: a reader, edited by Carole Counihan and Penny Van Esterik |
5 | Büyük değişimciler4 Baharat. Baharatın tarihi ya da tarih baharat mı? Kölelik ve baharat. Baharatın kullanım yeri, baharat yolu ve Osmanlı imparatorluğu. Geçmişte, günümüzde ve gelecekte baharat. Gelecekte olabilecek trendler. | Spice: The History Of A Temptation, Jack Turner, Vintage, 2005 An Economic and Social History of the Ottoman Empire, Volume 1, Halil İnalcik, Donald Quataert 1997 |
6 | Et ve et ürünleri. Etin tarihi. Et ürünlerinin tarihi ve ekoloji. Et ürünlerinin gıda sektöründeki yeri, hijyen sorunları. Gelecekteki et ürünlerinin yeri ve trendler. InVitro et. | The history of meat trading, Derrick Rixson, Nottingham University Press, 2000 Food: the world of food Teubner, Christian ; Translations from German ; Nancy Joyce, Anthony B. Heric |
7 | Ara Sınav | |
8 | Vejetaryen olmak, vejetaryenliğin tarihi, vegan kültürler, vejetaryen et ürünleri ve gıda sektöründe kullanımları. Quorn, soya, TVP ve diğer vejetaryen et benzerleri. Gelecekteki vejetaryenizm. | Vegetarianism: A History, Colin Spencer, Da Capo Press, 2004 Vegetarianism: Movement Or Moment? Donna Maurer – 2002, Temple Press |
9 | Global gıda trendleri. Toplumun istekleri ve yemeği arzuladığı yemekler, ortamlar. Organik mi, yeşil mi ve istenildiği kadar moda mi? | Global food projections to 2020: emerging trends and alternative futures, Mark W. Rosegrant, International Food Policy Research Institute, 2001 Global Food Projections to 2020: Implications for Investment, Mark W. Rosegrant, Mercedita Castro AgcaoiliSombilla, Nicostrato D. Perez 1995 Global Food Insecurity: Rethinking Agricultural and Rural, Mohamed Behnassi, Sidney Draggan, Sanni Yaya 2011 |
10 | Gıdanın geleceği. Teknoloji ve bilim gıda sektörüne nasıl katkıda bulundu, bulunacak. | The future of food, Ford, Brian J.2000 |
11 | Bugünün restaurantları ve menüdekiler nelerdir. Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi. Dünyadaki açlık ve zenginin tatmini. | Successful Restaurant Design Regina S. Baraban, Joseph F. Durocher – 2010 Maslow's Hierarchy of Needs, Lambert M Surhone, Mariam T Tennoe, Susan F Henssonow, 2010 The Psychology of Eating: From Healthy to Disordered Behavior, Jane Ogden 2011 |
12 | Kültürel gelenekler. Japon çay seremonisi, İngiliz 5 çayı, İtalya’nın pizzası, xmas hindisi... | Food and culture: a reader edited by Carole Counihan and Penny Van Esterik, 2008 Food Cultures of the World Encyclopedia: volume 1, Ken Albama, 2011 |
13 | Gıda ve din | Food and Religion: Fasting, Religious Diets and More, Kaelyn Smith, BiblioBazaar, 2011 Everyone Eats: Understanding Food And Culture, Eugene Newton Anderson 2005 |
14 | Futuristik “food” ve gelecek ne gibi sürprizlerle karşımızda olacak? | Essentials of food science Vaclavik, Vickie ; Elizabeth W. Christian Meals to come: a history of the future of food Belasco, Warren James |
15 | Dönem sonu ödevi ve araştırma çalışmaları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 |
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 1 | 7 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Mutfak Sanatları alanında gerek duyulan sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmek | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirebilmek | X | ||||
4 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve karar verebilmek | X | ||||
5 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilmek ve buna ilişkin değerlendirmeler yapabilmek | X | ||||
6 | Görsel düşünme becerilerine sahip olmak ve görsel kavramları etkili bir şekilde aktarabilmek | X | ||||
7 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek | X | ||||
8 | Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin projeleri başlatabilmek ve bunlara liderlik edebilmek | X | ||||
9 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek | X | ||||
10 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarabilmek | X | ||||
11 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | X | ||||
12 | Mutfak Sanatları ve Yönetimine temel oluşturan gastronomi, tasarım ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
13 | Bir yabancı dili kullanarak Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek | X | ||||
14 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
15 | Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanabilmek | X | ||||
16 | Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin etik değerlere sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest