11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dpsi.ss.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Understand the underlying mechanisms of cognition
  • Appreciate the comparative bases of human cognition and learning
  • be familiar with the research methods used to study major facets of cognitive psychology
  • Communicate an understanding of the major topics of cognitive psychology such as how we attend to and acquire information about other people and events, how we store, retrieve, transform, and how we solve problems
  • Deeper understanding about evolutionary and biological constituents and constraints of cognition and behavior
  • Communicate an understanding of the major topics of cognitive psychology such as how we attend to and acquire information about other people and events, how we store, retrieve, transform, and how we solve problems
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin gözden geçirilmesi
2 The Diversity of Cognition Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
3 The Diversity of Cognition Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
4 The Diversity of Cognition Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
5 The Diversity of Cognition Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
6 Concepts and Categories Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
7 Concepts and Categories Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
8 Concepts and Categories Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
9 Communication, Language and Meaning Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
10 Communication, Language and Meaning Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
11 Communication, Language and Meaning Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
12 Self and Other: the Evalution of Cognitive Cooperators Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
13 Self and Other: the Evalution of Cognitive Cooperators Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
14 Self and Other: the Evalution of Cognitive Cooperators Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
15 Self and Other: the Evalution of Cognitive Cooperators Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Emprical and theorotical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.
16 Final sınavı
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Her yıl değişen ek makaleler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
50
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
23
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
30
    Toplam
141

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirebilmek. X
2 Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceleyebilmek X
3 Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. X
4 Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. X
5 Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. X
6 Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. X
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. X
8 Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek.
9 Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. X
10 Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. X
11 Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010