11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler dersin sonunda muhasebe denetimi ile ilgili teorik bilgilere hakim olacaklardır.
  • Öğrenciler dersin sonunda denetimin iş hayatında uygulama alanlarını ve çerçevesini anlayacaklardır.
  • Öğrenciler dersin sonunda denetim mesleğinin ülkemizdeki uygulamalarıyla ilgili kurallarını yorumlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler dersin sonunda Materyalite, uygunluk ve güvenilirlilk kavramlarının denetim açısından önemini öğreneceklerdir.
  • Öğrenciler dersin sonunda denetimde bilgi teknolojilerinin temel konseptlerine hakim olacaklardır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Uluslararası Denetim Standartları International Auditing Standardshttp://web.ifac.org/publications/internationalauditingandassurancestandardsboard
3 Denetim İşlevi Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
4 Denetim İşlevi Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
5 Bağımsız Denetçinin Görevleri Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
6 Denetçinin Meslek Ahlakı Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
7 Denetim Raporunun Hazırlanmasında Denetçinin Sorumlulukları Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
8 Risk Değerlendirme Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
9 İç Kontrol Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
10 Hile ve Yolsuzluk Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes
11 Sunum: Örnek Vakalar Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students
12 Sunum: Örnek Vakalar Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students
13 Sunum: Örnek Vakalar Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students
14 Sunum: Örnek Vakalar Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students
15 Sunum: Örnek Vakalar Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Derse Katılım, Öğrenci Sunumları
Önerilen Okumalar/Materyaller Accounting, Auditing & Assurance Services: A Systematic Approach Irwin/McGrawHill; 3rd Edition (May 6, 2002), (Zourunlu değil)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
30
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
6
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
39
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010