dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
2 | Değişim ve Gelişimin Temelleri | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
3 | Değişim Modelleri ve Varolan Pozisyonun Analizi | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
4 | Örgütsel Gelişim | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
5 | Örgütsel Gelişimin Arabulucuları | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
6 | Güç ve Politika | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
7 | Ara Sınav | |
8 | İnnovasyon ve Yaratıcılık | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
9 | Liderlik Oyunları & Kendini Tanımaya Başlamak | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
10 | Değişim Sürecinde İnsan Davranışı: Değişime Direnmek | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
11 | Çöküş (Film) | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
12 | Filmin Gruplar Halinde Analizi Ve Rapor Detaylarının Hazırlanması | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
13 | Açıkhava Eğitimi | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
14 | Proje Sunumları | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
15 | Proje Sunumları | French, W. L. & Bell, C. H. (1999). Organization Development: Behavioral Science Interventions for Organization Improvement. New Jersey: Prentice Hall. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Journal of Organizational BehaviorAcademy of Management JournalAcademy of Management ReviewJournal of ManagementLeadership and Organization Development JournalHarvard Business ReviewJournal of Organizational Change Management |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 0,5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest