dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müzakerenin Temelleri | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
2 | Müzakerenin Temelleri | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
3 | Bölüm 1: Müzakerenin Doğası | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
4 | Bölüştürücü Stratejiler ve Taktikler | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
5 | Bölüştürücü Stratejiler ve Taktikler | |
6 | Bütünleştirici Stratejiler ve Taktikler | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
7 | Müzakere Stratejileri ve Planlama | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
8 | Algı, Kavrama ve Duygu | |
9 | Ara Sınav | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
10 | İletişim | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
11 | Müzakere Gücünü bulmak ve Kullanmak | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
12 | Etkilemek | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
13 | Koalisyon ve Çoklu Müzakere Süreçleri | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
14 | Arasınav 2 | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
15 | Uygulama | Thompson, L. L. The Mind and Heart of the Negotiator. Pearson/Prentice Hall. Fisher, E. And William, U. (1991). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving in New York: Penguin Books. Katrinli, A., Gunay, G. ve Güneri Çangarlı, B. (2009). Deneyimsel Öğrenmesnin İşletme Eğitimindeki Yeri ve Eğitim Oyunlarının Rolü, İEU Yayınları,024 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 12 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 161 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest