dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Örgüt Nedir ? | General introduction to the course |
2 | Örgütler ve Örgütsel Etkililik | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 1. |
3 | Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 2. |
4 | Örgütsel Tasarımda Temel Sorunlar | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 4. |
5 | Yetki ve Kontrol | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 5. |
6 | Uzmanlaşma Ve Koordinasyon | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 6. |
7 | Örgütsel Kültürü Yaratmak ve Yönetmek | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 7. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değişen Küresel Çevrede Örgütsel Tasarım ve Strateji | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 8. |
10 | Örgütsel Tasarım, Yetkinlikler ve Teknoloji | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 9. |
11 | Örgütsel Değişimin Çeşitleri | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 10. |
12 | Örgütsel Dönüşüm: Doğuş, Büyüme, Gerileme ve Ölüm | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 11. |
13 | Karar verme, Öğrenme, Bilgi Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall, Chapter 12. |
14 | İnovasyon, İç girişimcilik ve Yaratıçılık | Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 13. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitabın ilgili bölümleri, powerpoint sunumlar, örnek olaylar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal of Applied Psychology, Journal of Personality and Social Psychology ve Occupational and Organizational Psychology gibi akademik dergiler http://blogy.ieu.edu.tr/selenunluoglu (dersin web alanı) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 17 | |
Toplam | 157 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest