11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • örgütlerin tarihsel süreç içerisinde gösterdiği gelişimi tanımlayabilecektir,
  • geliştirilen çeşitli kuram ve teorileri, temel kavramları, geliştirildiği dönem ve koşullara göre değerlendirebilecektir,
  • yöneticilerin karar verme sürecinde; örgütü analiz ederken kullandığı araçları ve ellerinde tuttukları yetki ve kontrolün sınırlarını acıklayabileceklerdir,
  • yöneticilerin, verimliliği arttırmak için başvurduğu yöntemleri ve örgüt yapısını tanımlarken ve bu yapıya uygun işleyiş kriterlerini belirlerken başvurduğu kuram ve teorileri yorumlayabilecektir,
  • hızla değişen küresel çevrede örgütlerin uyguladığı çeşitli stratejiler ve yaşadığı değişim süreçlerini tanımlayabilecektir,
  • örgüt yapısının tasarlanmasında, geliştirilmesinde ve gerektiğinde yeniden değerlendirilmesi sırasında karşılaşılan temel sorunlar ve çözüm yollarını değerlenedirebilecektir,
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Örgüt Nedir ? General introduction to the course
2 Örgütler ve Örgütsel Etkililik Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 1.
3 Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 2.
4 Örgütsel Tasarımda Temel Sorunlar Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 4.
5 Yetki ve Kontrol Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 5.
6 Uzmanlaşma Ve Koordinasyon Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 6.
7 Örgütsel Kültürü Yaratmak ve Yönetmek Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 7.
8 Ara Sınav
9 Değişen Küresel Çevrede Örgütsel Tasarım ve Strateji Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 8.
10 Örgütsel Tasarım, Yetkinlikler ve Teknoloji Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 9.
11 Örgütsel Değişimin Çeşitleri Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 10.
12 Örgütsel Dönüşüm: Doğuş, Büyüme, Gerileme ve Ölüm Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 11.
13 Karar verme, Öğrenme, Bilgi Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall, Chapter 12.
14 İnovasyon, İç girişimcilik ve Yaratıçılık Organizational Theory, Design and Change: Global Edition, 7/E, Gareth R. Jones, 2013, Prentice Hall; Chapter 13.
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitabın ilgili bölümleri, powerpoint sunumlar, örnek olaylar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Journal of Organizational Behavior, Academy of Management Journal of Applied Psychology, Journal of Personality and Social Psychology ve Occupational and Organizational Psychology gibi akademik dergiler http://blogy.ieu.edu.tr/selenunluoglu (dersin web alanı)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
17
    Toplam
157

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010