dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Chapter 1: Dynamics of Business & Economics | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
2 | Chapter 2: Ethics & Social Responsibility Chapter 3: Global Business Chapter 5: Forms of Business Ownership | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
3 | Chapter 6: Small Business Entrepreneurship Chapter 7: Functions & Skills of Management | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
4 | ÖDEV TESLİMİ / SUBMISSION OF HOMEWORK #1 Chapter 8: Organization, Teamwork and Communication Chapter 9: Production of Quality Goods and Services | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
5 | NO CLASS – To be made up for in August ÖDEV TESLİMİ / SUBMISSION OF HOMEWORK #2 MID-TERM EXAM I | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
6 | ÖDEV TESLİMİ / SUBMISSION OF HOMEWORK #3 Chapter 12: Fundamentals of Marketing and Customer Service Chapter 13: Product and Pricing Strategies | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
7 | Chapter 14 Distribution Strategies Chapter 15 Promotional Strategies | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
8 | Chapter 16 Accounting and Financial Management Review of the Term MIDTERM EXAM II | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 |
Ders Kitabı | Excellence in Business, Ed. by Courtland L. Bovee, John V. Thill, Michael H. Mescon, Prentice Hall. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | There will be at least two written Homework assignments that you need to submit on the date specified by the lecturer. Copied or cheated papers will be graded as zero. Ders ile ilgili her türlü duyuru ve açıklama OASIS üzerinden yapılacaktır. Contemporary Business, by Louis E. Boone and David L. Kurtz, The Dryden Press, USA, Ninth Edition,1999. 2 Business Essentials, by Ronald J. Ebert , Ricky W. Griffin Prentice Hall 4th edition, February 2002. 3 Ekonomi ve İşletmecilik Terimleri Açıklamalı Sözlük by Prof. Dr. Halil Seyidoğlu Istanbul 2008. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 70 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 13 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest