finansphd.ss.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tek dönem genel denge | HY Bölüm 1 ve diğer kaynaklar |
2 | Tek dönem genel denge | HY Bölüm 1 ve diğer kaynaklar |
3 | Tek dönem genel denge | HY Bölüm 1 ve diğer kaynaklar |
4 | İki dönem genel denge | HY Bölüm 2 ve diğer kaynaklar |
5 | İki dönem genel denge | HY Bölüm 2 ve diğer kaynaklar |
6 | İki dönem genel denge | HY Bölüm 2 ve diğer kaynaklar |
7 | Fark denklemleri | HY Ek 1 ve diğer kaynaklar |
8 | Diferansiyel denklemler \ Ara sınav | |
9 | Ardışık kuşaklar modellemesi | HY Bölüm 3 ve diğer kaynaklar |
10 | Ardışık kuşaklar modellemesi | HY Bölüm 3 ve diğer kaynaklar |
11 | Neo Klasik büyüme kuramı | HY Bölüm 4 ve diğer kaynaklar |
12 | Neo Klasik büyüme kuramı | HY Bölüm 4 ve diğer kaynaklar |
13 | Neo Klasik büyüme kuramı | HY Bölüm 4 ve diğer kaynaklar |
14 | Neo Klasik büyüme kuramı | HY Bölüm 4 ve diğer kaynaklar |
15 | Tekrar | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | David Romer (DR), Advanced Macroeconomics McGrawHill Irwin, Third Edition 2006, FabioCesare Bagliano and Giuseppe Bertola (FG), Models for Dynamic Macroeconomics Oxford University Press, First Edition 2007, Peter Birch Sorensen and Hans Jorgen WhittaJacobsen (SW), Introducing Advanced Macroeconomics: Growth and Business Cycles Mc Graw Hill Education, 2005, Hakan Yetkiner (HY1), Advanced Macroeconomics, unpublished manuscript, Hakan Yetkiner (HY2), Ekonomik Büyüme, unpublished manuscript. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Attanasio, O. P. “Consumption,” Chapter 11 in J. Taylor and M. Woodford, (eds.) Handbook of Macroeconomics, Elsevier, Amsterdam, 1999. / Ando, A. and F. Modigliani, "The LifeCycle Hypothesis of Savings: Aggregate Implications and Tests," American Economic Review, 1963. / Friedman, M., A Theory of the Consumption Function, Chapters 13, Princeton University Press, 1963. / Hall, R.E., "Stochastic Implications of the Life CyclePermanent Income Hypothesis: Theory and Evidence," Journal of Political Economy, 1978. / Carroll, Christopher D, Kimball, Miles S, 1996. "On the Concavity of the Consumption Function," Econometrica, Econometric Society, vol. 64(4), pages 98192, July. / Campbell, J.Y. and A. Deaton, "Why is Consumption so Smooth?" Review of Economic Studies, 1987. / Campbell, J.Y. and N.G. Mankiw, "Consumption, Income, and Interest Rates: Reinterpreting the Time Series Evidence," NBER Macroeconomics Annual, 1989. / Fuhrer, J.C., “Habit formation in Consumption and its Implications for Monetary Policy Models,” American Economic Review, 2000. / Krueger D. and FernandezVillaverde J. (2002), Consumption over the Life Cycle: Some Facts from Consumer Expenditure Survey Data. / Caballero, R.J., “Aggregate Investment,” Chapter 12 in Taylor and Woodford. Jorgenson, D.W., "Capital Theory and Investment Behavior," American Economic Review, 1963. / Lucas, R.E., "Adjustment Costs and the Theory of Supply," Journal of Political Economy, 1967. / Gould, J.P., "Adjustment Costs in the Theory of Investment of the Firm," Review of Economic Studies, 1968. / Hayashi, F., "Tobin's Marginal and Average q: A Neoclassical Interpretation," Econometrica, 50, 1982. / Abel, A., "Dynamic Effects of Permanent and Temporary Tax Policies in a q Model of Investment," Journal of Monetary Economics, 1982. / Dixit, A.K. and R.S. Pindyck, Investment Under Uncertainty, Chapters 1 and 2, 1994. / Sargent, T.J. and N. Wallace, "Rational Expectations and the Theory of Economic Policy," Journal of Monetary Economics, 1976. / McCallum, B.T., "Rational Expectations and Macroeconomic Stabilization Policy," Journal of Money, Credit, and Banking, 1980. / Taylor, J.B., "Conditions for Unique Solutions in Stochastic Macroeconomic Models with Rational Expectations," Econometrica, 1977 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 224 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak finans alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek katkılarda bulunmak | |||||
2 | Finans alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar elde etmek | |||||
3 | Finans alanında kullanılan araştırrma yöntemlerini bilime yenilik getirecek ve katkı sağlayacak şekilde kullabilecek düzeyde beceri kazanabilmek | |||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilerek özgün bir konuyu araştırabilmek | |||||
5 | Finans alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri derin ve eleştirel bakış açısı ile analiz etmek, yeni sentezlere ulaşabilmek ve değerlendirmesini yapabilmek, | |||||
6 | Finans alanı ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek | |||||
7 | Finans alanındaki gelişmeleri takip etmeyi sağlayan ve finans alanındaki sorunlara yeni çözümler üretebilecek ulusal ve uluslararası konferans, panel gibi etkinlikleri takip etmek, organize etmek ve bu etkinliklere katılmak | |||||
8 | Finans alanında öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip etmek, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanabilmek | |||||
9 | Finans bilim dalı ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulabilmek ve bu çözümleri destekleyebilecek değerleri yaygınlaştırabilecek. | |||||
10 | Finans alanındaki araştırmalarda ağırlıkla kullanılan İngilizce dilinde literatürü takip edebilecek, yayın yapabilecek ve iletişim kurabilecek becerilere sahip olmak |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest