DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İletişim Kampanyası Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 435
Güz
5
2
6
10
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecini aktarmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) ve kurumsal halkla ilişkilerin iletişim programı içerisindeki rolünü tanımlayabilir.
  • İletişim projesine zemin oluşturacak araştırmayı yapma becerisini gösterebilir.
  • İletişim amaçlarına en uygun iletişim karmasını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) ve bu karmaya uygun taktikleri geliştirebilir.
  • Bir kampanya sürecindeki tüm basamakları (durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle belirleme, strateji ve taktiği oluşturma, medya planı, bütçeleme ve ölçme-değerlendirme) planlayabilir.
  • Sektör öncesi deneyim kazandıracak kampanya yaratım sürecinde aktif bir rol alabilir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği iletişim kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. Kampanya planlama, geliştirme ve uygulama sürecinde dikkate alınması gereken pazarlama, tüketici davranışları, kurum kültürü, medya, pazarlama iletişimi karması gibi kavramlara değinilirken; süreç içerisinde geçen durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirme şeklindeki tüm kampanya basamakları detaylı olarak incelenmektedir. Dersi alan öğrenci oluşturacağı grup içinde aldığı görev kapsamında bir ‘iletişim kampanyası’nı hazırlayacak ve sunacaktır. Öğrencinin kampanya hazırlama yetkinliğini kazanması temel kampanya beklentileri esasına bağlı olarak oluşturulacak performans kriterlerine göre ölçümlenecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş. Dersin içeriği hakkında bilgilendirme ‘Büyük fikir’e doğru: Fikir bulma egzersizi Grupların oluşturulması Vaka analizi (olumlu, olumsuz ve eksik yönlerin irdelenmesi) Grupların oluşturulması
2 Ajans sunumları yapma ve geribildirim alma ‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışılması Ajans sunumlarına hazırlanma
3 ‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışma Bütünleşik Kampanya Planlaması Adımları: BPİ güncel başlıkların belirlenmesi ve gruplarca paylaşılması Adım 1: Durum Analizi BPİ güncel uygulama başlıklarına ilişkin örnekleri sınıfa getirme
4 Revize edilen ajans sunumları ve geribildirim alma Reklam çekicilikleri Dönem projesinin kampanya briefinin paylaşılması
5 De-brief İkincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 2: Paydaş ve hedef kitlelerin tanımlanması Ajans sunumlarına, kendilerini yansıtan örnek reklam ilave etme De-brief hazırlama
6 Adım 3. Amaçların/Hedeflerin belirlenmesi
7 İkincil araştırma sonuçlarının sunumu Birincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 4: Kampanya Stratejisinin belirlenmesi İkincil araştırma bulgularının analizi
8 Birincil araştırma sonuçları ve içgörünün sunumu Ara Sınav Birincil araştırma bulgularının analizi ve içgörünün belirlenmesi
9 ‘Büyük Fikir’ ve stratejinin sunumu 5. Kampanya taktiklerinin tasarım Vaka analizi Stratejinin ve ‘büyük fikrin’ belirlenmesi.
10 Taktikler Adım 6: Bütçenin oluşturulması Taktiklerin yazılması. Kreatif çalışmaların yapılmaya başlanması
11 Revizyon sonrası taktiklerin sunumlar Adım 7: Uygulama. Adım 8: Kampanya değerlendirmesi Kreatif çalışmalara devam edilmesi ve çalışmaların değerlendirilmesi
12 Medya planı ve bütçeyi içerir şekilde kampanya sunumu Quiz- BPİ güncel konular sunumu Medya seçimi ve medya planlarının detaylandırılması, bütçenin hazırlanması
13 Final Sunum provaları
14 Final Sunumları Jüri
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Ders kitabı kullanılmamaktadır.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ogden J.: Developing a Creative and Innovative Integrated Marketing Communication Plan (1st Ed. Prentice Hall,1998) Belch M. A. and Belch, G. E.: Advertising and Promotion IMC Perspective, 6th Ed. McGraw Hill, 2007) Parente D. E.: Advertising Campaign Strategy: A Guide to Marketing Communication Plans (Third Edition, SouthWestern College Pub., 2004) Duncan Tom.: Principles of Advertising and IMC (2nd ed.Boston: McGrawHill/Irwin, 2005) A.Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005) M. G. Parkinson and D. Ekachai, International and Intercultural Public Relations: A Campaign Case Approach, (Pearson, 2006) Bu kaynaklar dışında ders içinde dağıtılacak örnek olay uygulamaları, kampanya çözümlemeleri, powerpoint sunumlar yer almaktadır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
7
112
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
7
112
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
90
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
14
Final Sınavı
    Toplam
358

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest