Dersin Adı | İletişim Kampanyası Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 435 | Güz | 5 | 2 | 6 | 10 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İletişimi kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecini aktarmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği iletişim kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. Kampanya planlama, geliştirme ve uygulama sürecinde dikkate alınması gereken pazarlama, tüketici davranışları, kurum kültürü, medya, pazarlama iletişimi karması gibi kavramlara değinilirken; süreç içerisinde geçen durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirme şeklindeki tüm kampanya basamakları detaylı olarak incelenmektedir. Dersi alan öğrenci oluşturacağı grup içinde aldığı görev kapsamında bir ‘iletişim kampanyası’nı hazırlayacak ve sunacaktır. Öğrencinin kampanya hazırlama yetkinliğini kazanması temel kampanya beklentileri esasına bağlı olarak oluşturulacak performans kriterlerine göre ölçümlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Dersin içeriği hakkında bilgilendirme ‘Büyük fikir’e doğru: Fikir bulma egzersizi Grupların oluşturulması Vaka analizi (olumlu, olumsuz ve eksik yönlerin irdelenmesi) | Grupların oluşturulması |
2 | Ajans sunumları yapma ve geribildirim alma ‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışılması | Ajans sunumlarına hazırlanma |
3 | ‘Tüketici içgörüsü’ kavramını tartışma Bütünleşik Kampanya Planlaması Adımları: BPİ güncel başlıkların belirlenmesi ve gruplarca paylaşılması Adım 1: Durum Analizi | BPİ güncel uygulama başlıklarına ilişkin örnekleri sınıfa getirme |
4 | Revize edilen ajans sunumları ve geribildirim alma Reklam çekicilikleri Dönem projesinin kampanya briefinin paylaşılması | |
5 | De-brief İkincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 2: Paydaş ve hedef kitlelerin tanımlanması | Ajans sunumlarına, kendilerini yansıtan örnek reklam ilave etme De-brief hazırlama |
6 | Adım 3. Amaçların/Hedeflerin belirlenmesi | |
7 | İkincil araştırma sonuçlarının sunumu Birincil araştırma içeriğinin belirlenmesi Adım 4: Kampanya Stratejisinin belirlenmesi | İkincil araştırma bulgularının analizi |
8 | Birincil araştırma sonuçları ve içgörünün sunumu Ara Sınav | Birincil araştırma bulgularının analizi ve içgörünün belirlenmesi |
9 | ‘Büyük Fikir’ ve stratejinin sunumu 5. Kampanya taktiklerinin tasarım Vaka analizi | Stratejinin ve ‘büyük fikrin’ belirlenmesi. |
10 | Taktikler Adım 6: Bütçenin oluşturulması | Taktiklerin yazılması. Kreatif çalışmaların yapılmaya başlanması |
11 | Revizyon sonrası taktiklerin sunumlar Adım 7: Uygulama. Adım 8: Kampanya değerlendirmesi | Kreatif çalışmalara devam edilmesi ve çalışmaların değerlendirilmesi |
12 | Medya planı ve bütçeyi içerir şekilde kampanya sunumu Quiz- BPİ güncel konular sunumu | Medya seçimi ve medya planlarının detaylandırılması, bütçenin hazırlanması |
13 | Final Sunum provaları | |
14 | Final Sunumları | Jüri |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders kitabı kullanılmamaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ogden J.: Developing a Creative and Innovative Integrated Marketing Communication Plan (1st Ed. Prentice Hall,1998) Belch M. A. and Belch, G. E.: Advertising and Promotion IMC Perspective, 6th Ed. McGraw Hill, 2007) Parente D. E.: Advertising Campaign Strategy: A Guide to Marketing Communication Plans (Third Edition, SouthWestern College Pub., 2004) Duncan Tom.: Principles of Advertising and IMC (2nd ed.Boston: McGrawHill/Irwin, 2005) A.Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005) M. G. Parkinson and D. Ekachai, International and Intercultural Public Relations: A Campaign Case Approach, (Pearson, 2006) Bu kaynaklar dışında ders içinde dağıtılacak örnek olay uygulamaları, kampanya çözümlemeleri, powerpoint sunumlar yer almaktadır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 7 | 112 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 7 | 112 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 90 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 358 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest