Dersin Adı | Reklamcılık ve Tüketici Kültürü |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 424 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, reklamın toplumu nasıl şekillendirdiği ve toplumun tüketici kültürü içerisinde nasıl var olduğu yönündeki farkındalıklarını arttırmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tüketiciler tüketim ürünlerini sadece faydalı oldukları için satın almamaktadırlar. Satın aldığımız tüketim ürünleri kim olduğumuzu, hangi gruplara dahil olduğumuzu ve olmayı arzuladığımızı yüksek sesle söylemektedir. Bu ders, reklamın toplumu ve tüketim kültürünü nasıl şekillendirdiği irdelenmektedir. Akademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur. İntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır. İntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve beklentiler | |
2 | Tüketici Toplumunun Yükselişi – 1 | Cross, Gary. 2000. An AllConsuming Century: Why Commercialism Won in Modern America. New York: Columbia University Press. pp. 145175 |
3 | Tüketici Toplumunun Yükselişi – 2 | Gary Cross, An AllConsuming Century, 175206 |
4 | Yeni Zamanlar | Gary Cross, An AllConsuming Century, 206232 |
5 | Neoliberalizm | Harvey David.2005. A Brief History of Neoliberalism, New York: Oxford University Press. pp.130. |
6 | Ara Sınav | |
7 | Reklam | Leiss, William, Stephen Kline, Sut Jhally, Jackie Botterill. 2004. Social Communication in Advertising: Persons, Products and Images of WellBeing. (3rd Edition). London and New York: Routledge.pp. 332 |
8 | Kapitalizm ve Reklam | Williams, Raymond. 2003. Advertising: The Magic System. In The Cultural Studies Reader, ed. S. During. London and New York: Routledge. |
9 | Reklam ve Geç Modern Tüketici Toplumu, Reklam ve Semiyoloji | Advertising and Late Modern Consumer Society, Reading: Leiss, 295332 |
10 | Reklam Ajanslarında Küresellik ve Yerellik | Mazzarella, William. 2003. 'Very Bombay ': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency. Cultural Anthropology. 18 (1): 3371. |
11 | Markalama | Naomi Klein, 2000. No Logo, Introduction and Chapter 1 (pp. 326). Picador: New York.Goldman, Robert and Stephen Papson. 1998. Nike Culture: The Sign of the Swoosh. London, Thousand Oaks, and New Delhi: Sage Publications. pp. |
12 | Küresel Ekonomi ve Ulusal Markalar | Ogan, C., F. Çiçek, Y. Kaptan. 2008. Reverse glocalization? Marketing a Turkish cola in the shadow of a giantJournal of Arab & Muslim Media Research, Volume 1:1 |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Proje Teslimi ve Dönem Değerlendirmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Okuma Materyalleri: Kitap bölümleri, makaleler, powerpoint sunumları, örnek olaylar ve ödevler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 3 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest