DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Reklamcılık ve Tüketici Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 424
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilerin, reklamın toplumu nasıl şekillendirdiği ve toplumun tüketici kültürü içerisinde nasıl var olduğu yönündeki farkındalıklarını arttırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Reklam ile ne tür bilgi, fikir ve değerler iletilmektedir sorusunu cevaplayabilecektir.
  • Reklam, televizyon, sinema ve dergilerde nasıl bir rol oynamaktadır sorusunu cevaplayabilecektir.
  • Üreticiler ve perakendeciler nasıl markalı ürünler yaratmakta ve tüketiciler neden bu markalara önem vermektedir sorusunu cevaplayabilecektir.
  • Reklamcılar tüketiciler hakkında ne bilmektedirler sorusunu cevaplayabilecektir.
  • Tüketiciler reklam manipülasyonu altında mıdır; yoksa bağımsız satın alma kararı mı vermektedirler sorusunu cevaplayabilecektir.
  • Tüketici kültürü değerlerini benimsemeden modern dünyada yaşanmak mümkün müdür sorusunu cevaplayablecektir.
  • Tüketiciye sürekli iletilen “Satın aldığınsın! ("You are what you buy?") mesajına karşı durmak mümkün müdür ve toplumda reklamın ve ticari mesajların yer almadığı belirli alanları bozmamalı mıyız sorularını cevaplayabilecektir.
Ders Tanımı Tüketiciler tüketim ürünlerini sadece faydalı oldukları için satın almamaktadırlar. Satın aldığımız tüketim ürünleri kim olduğumuzu, hangi gruplara dahil olduğumuzu ve olmayı arzuladığımızı yüksek sesle söylemektedir. Bu ders, reklamın toplumu ve tüketim kültürünü nasıl şekillendirdiği irdelenmektedir.

Akademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur.
İntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır.
İntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve beklentiler
2 Tüketici Toplumunun Yükselişi – 1 Cross, Gary. 2000. An AllConsuming Century: Why Commercialism Won in Modern America. New York: Columbia University Press. pp. 145175
3 Tüketici Toplumunun Yükselişi – 2 Gary Cross, An AllConsuming Century, 175206
4 Yeni Zamanlar Gary Cross, An AllConsuming Century, 206232
5 Neoliberalizm Harvey David.2005. A Brief History of Neoliberalism, New York: Oxford University Press. pp.130.
6 Ara Sınav
7 Reklam Leiss, William, Stephen Kline, Sut Jhally, Jackie Botterill. 2004. Social Communication in Advertising: Persons, Products and Images of WellBeing. (3rd Edition). London and New York: Routledge.pp. 332
8 Kapitalizm ve Reklam Williams, Raymond. 2003. Advertising: The Magic System. In The Cultural Studies Reader, ed. S. During. London and New York: Routledge.
9 Reklam ve Geç Modern Tüketici Toplumu, Reklam ve Semiyoloji Advertising and Late Modern Consumer Society, Reading: Leiss, 295332
10 Reklam Ajanslarında Küresellik ve Yerellik Mazzarella, William. 2003. 'Very Bombay ': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency. Cultural Anthropology. 18 (1): 3371.
11 Markalama Naomi Klein, 2000. No Logo, Introduction and Chapter 1 (pp. 326). Picador: New York.Goldman, Robert and Stephen Papson. 1998. Nike Culture: The Sign of the Swoosh. London, Thousand Oaks, and New Delhi: Sage Publications. pp.
12 Küresel Ekonomi ve Ulusal Markalar Ogan, C., F. Çiçek, Y. Kaptan. 2008. Reverse glocalization? Marketing a Turkish cola in the shadow of a giantJournal of Arab & Muslim Media Research, Volume 1:1
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Proje Teslimi ve Dönem Değerlendirmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Okuma Materyalleri: Kitap bölümleri, makaleler, powerpoint sunumları, örnek olaylar ve ödevler
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
6
Final Sınavı
1
20
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest