DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Dijital Medya Stratejileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 422
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Yaygınlaşan sosyal medya kullanımının açıklanması ve değişen koşullara göre yeniden şekillenen halkla ilişkiler, reklamcılık ve pazarlama aktivitelerinin öğrenciye tanıtılmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dijital medyanın önemini anlayabilecek
  • Dijital medya 101'in temel terminolojisine ve unsurlarına aşina olacak
  • Temel dijital medya planının nasıl yapılacağını açıklayabilecek
  • Hedef kitlenin nerede bulunduğunun ve zamanını nerede harcadığının önemini bilecek
  • Markaların nasıl müşterileri ile dijital medya yoluyla diyalog içerisinde olduğunu anlayabilecek
  • Dijital medya yolu ile nasıl ilgi çekici programlar geliştirebileceğini öğrenecektir
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler; dijital medyanın temelleri ile dijital medyanın terminolojisini öğrenecektir. Ardından bir bütün olarak dijital medya endüstrisi gözden geçirilecektir. Bütün önde gelen dijital platformları inceleyerek, tüketicilerin bu platformlarla nasıl yakın ilişki kurduğunu ve pazarlamacıların dijital strateji yapmaya karar verdiklerinde değerlerini nasıl ölçtüklerini anlayabilecektir. Örnek olay incelemeleri, bütünleşik programların tüketicinin kampanya ile yakın ilişki kurmasında nasıl çekici olacağını anlamalarına yardımcı olacaktır. Son olarak, hedef kitle belirleyerek ve uygun dijital kanal ve platformları tanımlayarak dijital medya stratejisi oluşturabilecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse ve ders programına giriş
2 Dijital Medya Nedir? Dijital Medya Kanalları, Araçları, Dijital Medyanın Rolü ve Dijital Medya Planlamayı Tanımlama ve İnceleme Sheiner, D. Z., & Earon, A. (2019). Disruptions of account planning in the digital age. Marketing Intelligence & Planning.
3 Dijital Medya-101: Terminoloji Lomborg, S., & Mortensen, M. (2017). Users across media: An introduction. Convergence, 23(4), 343-351.
4 Dijital Pazarlama Piñeiro-Otero, T., & Martínez-Rolán, X. (2016). Understanding digital marketing—basics and actions. In MBA (pp. 37-74). Springer, Cham.
5 En İyi Dijital Medya Trendleri Matrix, S. (2014). The Netflix effect: Teens, binge watching, and on-demand digital media trends. Jeunesse: Young People, Texts, Cultures, 6(1), 119-138.
6 Örnek Olay İncelemesi ve Tartışılması Islam, F. (2020). Digital media strategy, planning and campaign management of Robi & Airtel.
7 Ara Sınav
8 Dijital Strateji- Hedef Kitle ve İçerik Ross, J. W., Beath, C. M., & Sebastian, I. M. (2017). How to develop a great digital strategy. MIT Sloan Management Review, 58(2), 7.
9 Dijital Strateji- Kanallar/Platformlar, Etkileşim Westerman, G. (2018). Your company doesn't need a digital strategy. MIT Sloan Management Review, 59(3), 1-5.
10 Örnek Olay İncelemesi ve Tartışılması Silvano, M. D. C. L. F. (2020). Playing against the rules: how a digital strategy can enhance a luxury business: the case of Burberry (Doctoral dissertation).
11 Örnek Olay İncelemesi ve Tartışılması Silvano, M. D. C. L. F. (2020). Playing against the rules: how a digital strategy can enhance a luxury business: the case of Burberry (Doctoral dissertation).
12 Dijital Strateji Konuk Konuşmacı
13 Dijital Strateji Öğrenci Sunumları
14 Dijital Strateji Öğrenci Sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Online Articles:

Digital Media 101: http://www.slideshare.net/jcancu/digital-media-101-2407573

63 terms: https://www.act-on.com/blog/63-digital-advertising-terms-every-marketer-should-know/ • http://mashable.com/2012/09/05/how-to-digital-strategy/#bALrkognB8q5 • http://digital-media-strategies-usa.com/ • https://www.themediabriefing.com/article/4-key-themes-for-digital-media-strategies-2017 • https://www.digitaldoughnut.com/articles/2014/november/4-important-digital-marketing-channels-you-should

Social media strategy: https://blog.hootsuite.com/how-to-create-a-social-media-marketing-plan/ • https://www.socialmediaexplorer.com/content-sections/tools-and-tips/10-best-social-media-strategies-2017/

Social media definitions (117) - https://www.act-on.com/blog/63-digital-advertising-terms-every-marketer-should-know/

Digital Strategy VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=KgwrnjVRHRw

Performace and Metrics http://www.performics.com/executive-summary-advertising-expenditure-forecasts-september-2016/

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
18
Final Sınavı
1
30
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest