DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kurum Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 415
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Örgütlerde kurum kültürünün rolünün, kültürün kurumların kültürünü nasıl ve neden değiştirdiği ve tanımladığının anlaşılmasını sağlamak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kurum kulturu ile ilgili temel kavramlarını açıklayabilir
  • Kurum kültürünü sınıflandırabilir
  • Kurum kültürü öğelerini açıklayabilir
  • Kurum kültününün değişiminde ve yönetiminde göz önünde bulundurulması gereken ilkeleri açıklayabilir
  • Kurum kimliği, kurum imajı, kurum itibarı ve kurum kültürü arasındaki etkileşimleri yorumlayabilir
Ders Tanımı Bu derste kurum kültürü ve kurum kültürü yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında kurum kültürünü etkileyen faktörler ele alınacak ve farklı kurum kültürleri örnekleri hakkında tartışmalar yapılacaktır. Akademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur. İntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır. İntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Kurum Kültürü Nedir?
2 Yönetim Teorileri Richard L. Daft, Management, (Thomson SouthWestern, 2003): 3670.
3 Kurum Kültürünün Konumlandırılması Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 134.
4 Kurum Kültürünün Öğelerinin İncelenmesi Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 3576.
5 Kurumlarda Kültür: İki Örnek Çalışma Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 3962.
6 Ara Sınav
7 Kurum Kültürünün Anlaşılmasında Bakış Açıları I Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 77122.
8 Kurum Kültürünün Anlaşılmasında Bakış Açıları II Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 77122.
9 Kültür Tipolojileri Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 189202.
10 Kültür Tipolojileri Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 189202.
11 Kurum Kültürü Yönetimi Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 123162.
12 Kurum Kültürünün Geliştirilmesi, Yönetilmesi ve Değiştirilmesi Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 123162.
13 Kurum Kültürünün Oluşturulması, Yerleştirilmesi ve Geliştirilmesinde Liderliğin Rolü Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 223364.
14 Kurum Kültürü Değişimi Örneği Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 365392.
15 Kurum Kültürü Değişimi Örneği Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 365392.
16 Dönemin Değerlendirilmesi
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve power point sunumlar.
Önerilen Okumalar/Materyaller

Andrew Brown, Organisational Culture, (Pitman, 1998).Terrence Deal, Allan Kennedy, The New Corporate Cultures: Revitalizing The Workplace After Downsizing, Mergers and Reengineering, (Texere, 2000).Kim S. Cameron, Robert E. Quinn, Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based On The Competing Values Framework, (AddisonWesley, 1999).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
27
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
1
40
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest