Dersin Adı | Siyasal İletişim ve Kamuoyu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 402 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, medya, politika ve kamuoyu ilişkilerini anlamak ve bu ilişkilerin birbirine olan etkilerini kamusal alan konusu üzerinden ortaya çıkartmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kamusal alan konsepti, medyanın demokratik duruş potansiyelinin merkezinde yer almaktadır. Kamusal alan, vatandaşların birbiri ile ve hükümete karşı olan davranışlarının buluştuğu noktadır. Günümüze ait tartışmaların merkezinde medyanın domine edilmesi sorunu ve bu domine edilmiş medyanın politika olan sıkı ilişkileri yatmaktadır. Bu ders kapsamında da kamusal alan düşüncesi medya ve politik küresel paradigmalar eşliğinde değerlendirilecektir. Akademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur. İntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır. İntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Siyasal İletişim Nedir? | Brian McNair. 1995. An Introduction to Political Communication, London: Routledge. Pp. 13, 315, 2742. |
3 | Halkla İlişkiler ve Kamuoyu | Kevin Moloney. 2000. Rethinking Public Relations: PR Propoganda and Democracy. London and New York: Routledge. Pp. 1526. |
4 | Medya ve toplumsal sınıf | David Croteau and William Hoynes. “Media, Markets, and the Public Sphere,” in The Business of Media: Corporate Media and the Public Interest, pp. 1338. |
5 | Reklamcılık ve Siyasal Kampanyalar | Judith Trent and Robert Friedenberg. 2008. Political Campaign Communication: Principles and Practices, 6th edition. Lanham, MD. Rowman and Littlefield,. Pp. 320358. |
6 | Siyasal Reklamcılık ve Türk Siyaseti | Konuk Konuşmacı: Özgür Seçim |
7 | Ara Sınav | |
8 | Siyasal Hitabet ve İkna | Arno, Andrew. 1985. Impressive Speeches and Persuasive Talk: Traditional Patterns of Political Communication in Fiji’s Lau Group from the Perspective of Pacific Ideal Types, Oceania 56:2. |
9 | Siyasal İletişim Etnografisi | Dorsey, Margaret. 2006. Pachangas: Borderlands Music, U.S. Politics and Transnational Marketing. Austin: University of Texas Press. Pp. 120; 168192. |
10 | Siyasal kampanyaları yeniden düşünmek / | Konuk Konuşmacı |
11 | Kimlik, Siyaset ve Siyasal İletişim | Louw, E. (2005), The Media and Political Process, London: Sage. Pp.93117. |
12 | Yeni Medya ve Kamuoyu | Louw, E. (2005), The Media and Political Process, London: Sage. Pp.118140. |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Teslimi | |
15 | Dönem Değerlendirmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitap bölümleri ve konuları, power point sunuşları, örnek olay tartışmaları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 24 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest