Dersin Adı | Stratejik Reklam Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 400 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Markaların yaptıkları reklamlardan yola çıkarak strateji ve/veya taktiklerini belirleyebilecek yetkinliğine sahip olma |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği, televizyonda ve/veya internette yayınlanan ya da kullanıcı tarafından hazırlanan reklamların çözümlemesini yaparak, markanın strateji ve/veya taktiklerini anlamak üzere tasarlanmıştır. Çözümleme ile reklamın ortaya çıkmasını sağlayan “brief” (Amaç, hedef kitle, vaad, vaadin gerekçesi, ses tonu, medya ve bütçe) tekrar oluşturulur. Sektörel (otomotiv, GSM, beyaz eşya, konut, gıda vb) bazda yapılan incelemeler ile sektörün konvansiyonları ortaya çıkartılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Örnek olay incelemesi | |
3 | Reklam analizinin rekabeti anlamadaki rolü | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p. 21-26,74-78 |
4 | Reklamlarda belirlenen amaçların çeşitliliğini ortaya çıkarma | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p. 35-47, 110-150, 283-286 |
5 | Reklamlarda hedef kitle çeşitliliğini ortaya çıkarma | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p. 197-229 |
6 | Reklamlarda vaad ve gerekçesinin rekabete yaptığı etkiyi ortaya çıkarma | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p., 273-282, 413-435 |
7 | Reklamlardaki ses tonunun farklılaştırma açısından sağladığı faydayı belirleme | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p., 413-435 |
8 | Ara sınav | |
9 | Reklamlarda medya seçiminin stratejiye etkisini ortaya çıkarma | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p., 333-380 |
10 | Reklamlarda bütçe kullanımında fiyat/performans dengesini ortaya çıkarma | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p. 235-261 |
11 | Reklam fikrinin rekabet ölçeğinde incelenerek “kazanan fikri” belirlemek | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p. 460-502 |
12 | Örnek olay incelemesi | |
13 | Reklamlarda işaretlerin, kodların belirlenmesi ve rekabete etkisinin incelenmesi | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org/ p. 151-158 |
14 | Örnek olay incelemesi | - |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Solomon, M. R., Duke Cornell, L., & Nizan, A. (2012), Advertising Campaigns Start to Finish v. 1.0, https://creativecommons.org |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest