Dersin Adı | İletişimde Yaratıcılık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 307 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İnsan zekâsının en önemli aktivitesi olan yaratıcılığı, öğrencilerde sistematik bir şekilde geliştirmek; halkla ilişkiler ve reklamda kullanıldığı halinde incelemek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste yaratıcı düşünmenin sistem, yöntem ve süreçlerinin teori, vaka örnekleri ve uygulamalarla öğrencilere aktarılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | |
2 | Yaratıcılık nedir? “Orijinal” diye neye deriz? | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, 3- 32. |
3 | Yaratıcılık nedir? Fikirleri “yaratıcı” yapan sebepler nelerdir? | Pope, R. (2005). Creativity: Theory, history, practice. Psychology Press, 33-60 Sir Ken Robinson, Do schools kill creativitiy? (TED Talk) https://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_do_schools_kill_creativity, Kirby Ferguson, Embracing the Remix (TED Talk) https://www.youtube.com/watch?v=zd-dqUuvLk4 |
4 | WARC Creative 100, WARC Effective 100 and WARC Media 100, Thinking Outside the Box | WARC Database, https://www.wikihow.com/Think-%27Outside-of-the-Box%27 Goldenberg, J., Levav, A., Mazursky, D. and Solomon, S. (2009). Cracking the Ad Code, Cambridge University Press. Astrid Baumgardner, Cracking the Code on Creativity (TEDx Talk) https://www.youtube.com/watch?v=0IAJsmOq6cg |
5 | Yaratıcılığı teşvik etmek için ziyaret | |
6 | Yaratıcı düşünce için beyin fırtınası ve zihin haritası teknikleri | Michalko, M. (2001). Cracking Creativity : The Secrets of Creative Genius, Ten Speed Press; New Ed edition (July 2001), ISBN 15800831101 pp.257-281, 55-63, Buzan, T. (2018). Mind Map Mastery: The Complete Guide to Learning and Using the Most Powerful Thinking Tool in the Universe. Watkins Media Limited, Chapter I-II. |
7 | Yaratıcılık için SCAMPER tekniği | Michalko, M. (2001). Cracking Creativity : The Secrets of Creative Genius, Ten Speed Press; New Ed edition (July 2001), ISBN 15800831101 pp.95-100. |
8 | Cannes’da ödül kazanan işlerin tartışılması | |
9 | Reklamcılıkta Yaratıcılık | Konuk Konuşmacı |
10 | Reklamcılıkta Yaratıcılık | Atölye Çalışması |
11 | Parçalama (Disruption) tekniği ve Sokratik yöntem | Arden, P. (2006). Whatever You Think, Think the Opposite ISBN-13: 978-1591841210 |
12 | Yaratıcılık Atölyesi | |
13 | Sosyal fayda yaratıcılığı (“Goodvertising” nedir?) | Kolster, T. (2012). Goodvertising: Creative Advertising That Cares, Thames & Hudson, pp. 130-154 ISBN-10 : 050051626X; ISBN-13 : 978-0500516263 |
14 | Veriden doğan yaratıcılık | https://advertisingweek.com/the-new-era-of-data-driven-creative/, https://www.adweek.com/sponsored/data-driven-creative-for-the-experience-age/ |
15 | Sınıf Çalışması | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Michael Michalko, Cracking Creativity : The Secrets of Creative Genius, Ten Speed Press; New Ed edition (July 2001), ISBN 1580083110 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | John Hegarty, Hegarty on Advertising: Turning Intelligence Into the Magic, Thames & Hudson; a edition (June 13, 2011), ISBN-13: 978-0500515563
Tony Buzan, The Power of Creative Intelligence: 10 ways to top into your creative genius, Thorsons (May 21, 2001), ISBN-13: 978-0722540503
Paul Arden, Whatever You Think, Think the Opposite, Portfolio; 3/16/06 edition (March 10, 2006), ISBN-13: 978-1591841210
John Berger, Ways of Seeing, Penguin Books; 1 edition (December 1, 1990), ISBN-13: 978-0140135152
Thomas Kolster, Goodvertising: Creative Advertising That Cares, Thames & Hudson; 1 edition (October 1, 2012), ISBN-13: 978-0500516293
Goldenberg, J., Levav, A., Mazursky, D. and Solomon, S. (2009). Cracking the Ad Code, Cambridge University Press. ISBN-13: 978-0521859059 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | 1 | 11 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest