Dersin Adı | Medya İlişkileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 305 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders belirlenen iş hedeflerine ve hedef kitlelere ulaşmak için medyanın etkili kullanımını, medya ile ilişkilerin halkla ilişkiler ve pazarlama ile olan ilişkisinin değerlendirilmesini ve öğrencilerin medya ile ilişkilerin stratejik yönetimini nasıl sağlayacakları hakkında teorik ve pratik bilgi edinmesini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Medya İlişkileri dersi, medya stratejisi geliştirme, haber yapımı, basın bülteni yazımı, röportaj teknikleri ve medya ilişkilerinin etkin olarak yönetimi konularını kapsamaktadır. Medya ilişkilerine ilişkin temel bakış açıları, uygulamalar, yaklaşımlar, medya ile ilişkilerin bir işletmede yönetilmesi konularında öğrencilere bilgi sağlamayı hedeflemektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanımı | |
2 | Medya İlişkileri Kavramının Tanımı ve İşleyişi | Tench, R. & Yeomans, L., Exploring Public Relations, (Pearson Education, 2006): Ch. 16, pp. 296-305 |
3 | Medyanın Yapısı ve İşleyişi, Türkiye’de Yazılı ve Görsel Basının Tarihi ve Medyanın Sahiplik Yapısı | |
4 | Haber Nedir? Haber Değeri Taşıyan Konuların Belirlenme Süreci | |
5 | Medyayla Etkili İletişim Kurma Yöntemleri. Bu İletişimi Sürdürebilmek İçin İpuçları | Theaker, A. The Public Relations Handbook, (Routledge, 2004): Ch. 17, pp. 256 – 259 |
6 | Basın bülteni yazımı: Doğrular ve yanlışlar. Medya kanalına uygun olarak nasıl basın bülteni yazılır? | Newsom, D. & Haynes J., Public Relations Writing: Form&Style (2006) Ch 2, pp: 38-46 |
7 | Konuk | |
8 | Medya ilişkilerinde sosyal medyanın doğru kullanımı: Türkiye’den ve dünyadan uygulamalar ve analizi | Okunacak materyaller ders öncesinde gönderilecektir. |
9 | Ara sınav | |
10 | Şirket sözcülerine verilen medya ile ilişkiler eğitimleri neleri kapsar? İçeriği ve uygulamaları | Danışmanlık şirketi notları ders öncesinde gönderilecektir |
11 | Röportaj yazımı ve dikkat edilmesi gereken noktalar | Sınıf içi faaliyet olarak röportaj. |
12 | Kriz Dönemlerinde Medya İlişkileri | |
13 | Sektör gezisi | |
14 | Final Projesi Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 23 | |
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest