DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Halkla İlişkilerin İlkeleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 206
Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri, halklailişkilerin gelişimini, halkla ilişkilerde kullanılan araç ve yöntemleri, halkla ilişkilerle ilgili temel teorileri öğrencilere tanıtmaktır. Ders içerisinde tartışılacak vaka çalışmaları öğrencilerin halkla ilişkiler fonksiyonlarını ve kampanyalarını daha yakından tanımalarını sağlayacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • halkla ilişkilerin tarihi gelişimini değerlendirebilecek,
  • halkla ilişkilerin kamu sektöründe ve özel sektördeki önemini anlayabilecek,
  • halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek,
  • halkla ilişkilerin temel ilkelerini ifade edebilecek,
  • halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve yöntemleri açıklayabilecek.
  • halkla ilişkiler çalışmalarına ait sürecin aşamalarını tanımlayabilecek,
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler; halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerin kamu ve özel sektördeki önemi, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler, kamuoyu, halkla ilişkiler kampanyaları, halkla ilişkilerde etik kavramları ile tanıştırılmaktadır. Öğrenciler, halkla ilişkiler kampanyalarını yürütebileceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanımı
2 Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı - Halkla İlişkiler Nedir? A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 3-31.
3 Halkla İlişkiler Kavramının Tarihsel Gelişimi F. P. Seitel, The Practice of Public Relations 9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 25-51.
4 Halkla İlişkiler ve Siyaset A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 32-47.
5 Kamu ve Kamuoyu F. P. Seitel, The Practice of Public Relations9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 104130.
6 Ara Sınav
7 Halkla İlişkiler ve Yönetim A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 48-65. R. Tench and L. Yeomans, Exploring Public Relations, (Essex: Pearson, 2006): 332354.
8 Etik ve Sosyal Sorumluluk R. Tench and L. Yeomans, Exploring Public Relations, (Essex: Pearson, 2006): 310332. A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 131-144.
9 Medya İlişkileri A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 143161.
10 Halkla İlişkiler Kampanyası Planlanması A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005)
11 Halkla İlişkiler Kampanyası Planlanması A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005)
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları -
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi -
Ders Kitabı

Gregory, Planning and Managing PR Campaigns: A Strategic Approach, 4th edition, Kogan page, 2015.

Fraser P. Seitel (2013). The Practice of Public Relations. 12th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall

Önerilen Okumalar/Materyaller

- Theaker, A (2008). The Public Relations Handbook. 3rd edition, New York: Routledge. - Theaker, A (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı.İstanbul: Mediacat Yayınları. - Gregory, A. (2005). Planning and Managing Public Relations Campaigns. 2nd edition, London: Kogan Page.- Tench, R. and Yeomans, L. (2006). Exploring Public Relations Essex: Pearson. - Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? 7. Baskı İstanbul: Beta - Okay, A. ve Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
1
12
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
    Toplam
125

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest