Dersin Adı | Halkla İlişkilerin İlkeleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 206 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri, halklailişkilerin gelişimini, halkla ilişkilerde kullanılan araç ve yöntemleri, halkla ilişkilerle ilgili temel teorileri öğrencilere tanıtmaktır. Ders içerisinde tartışılacak vaka çalışmaları öğrencilerin halkla ilişkiler fonksiyonlarını ve kampanyalarını daha yakından tanımalarını sağlayacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler; halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerin kamu ve özel sektördeki önemi, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler, kamuoyu, halkla ilişkiler kampanyaları, halkla ilişkilerde etik kavramları ile tanıştırılmaktadır. Öğrenciler, halkla ilişkiler kampanyalarını yürütebileceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanımı | |
2 | Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı - Halkla İlişkiler Nedir? | A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 3-31. |
3 | Halkla İlişkiler Kavramının Tarihsel Gelişimi | F. P. Seitel, The Practice of Public Relations 9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 25-51. |
4 | Halkla İlişkiler ve Siyaset | A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 32-47. |
5 | Kamu ve Kamuoyu | F. P. Seitel, The Practice of Public Relations9th edition, (New Jersey: Pearson, 2004): 104130. |
6 | Ara Sınav | |
7 | Halkla İlişkiler ve Yönetim | A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 48-65. R. Tench and L. Yeomans, Exploring Public Relations, (Essex: Pearson, 2006): 332354. |
8 | Etik ve Sosyal Sorumluluk | R. Tench and L. Yeomans, Exploring Public Relations, (Essex: Pearson, 2006): 310332. A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 131-144. |
9 | Medya İlişkileri | A. Theaker, The Public Relations Handbook 3rd edition, (New York: Routledge, 2008): 143161. |
10 | Halkla İlişkiler Kampanyası Planlanması | A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005) |
11 | Halkla İlişkiler Kampanyası Planlanması | A. Gregory, Planning and Managing Public Relations Campaigns, 2nd edition, (London: Kogan Page, 2005) |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | - |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | - |
Ders Kitabı | Gregory, Planning and Managing PR Campaigns: A Strategic Approach, 4th edition, Kogan page, 2015. Fraser P. Seitel (2013). The Practice of Public Relations. 12th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Theaker, A (2008). The Public Relations Handbook. 3rd edition, New York: Routledge. - Theaker, A (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı.İstanbul: Mediacat Yayınları. - Gregory, A. (2005). Planning and Managing Public Relations Campaigns. 2nd edition, London: Kogan Page.- Tench, R. and Yeomans, L. (2006). Exploring Public Relations Essex: Pearson. - Peltekoğlu, F. B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? 7. Baskı İstanbul: Beta - Okay, A. ve Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 125 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest