Dersin Adı | Kişilerarası İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, insan ilişkilerini şekillendirme ve bu ilişkilere devamlılık kazandırma açısından kişilerarası iletişimi incelemeyi, kişilerarası iletişimin bireysel kimlik gelişiminde oynadığı rolü ve sosyal etkileşim içinde olan kişilerin iletişimlerini geliştirme yolunda bir araç olarak nasıl kullanılabileceğini öğrencilere aktarmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders toplumsal bağlam, kültür, kimlik ve rollerin yüz yüze iletişimdeki etkisini kapsamaktadır. Derste örnek olaylar çerçevesinde kişilerarası iletişim unsurları analiz edilmektedir. Öğrencilerden tartışmaya katılmaları, bir yazılı ödev ve bir grup projesi hazırlamaları beklenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | Kişilerarası İletişim Nedir? Konuşma toplulukları, konuşma olayları ve hitabet yöntemleri |
2 | Kişilerarası iletişim kavram ve süreçleri | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.15-41. |
3 | Kişilerarası iletişim becerileri | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.42-76. |
4 | Toplumsal ve kültürel bağlam | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.77-95. |
5 | Toplumsal kimlik, toplumsal algı | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.96-124. |
6 | Kodların kullanımı, sözlü ve sözsüz iletişim | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.125-160; Sadri, M. Flammia (2001). Intercultural Communication, The Continnum Int.Pub.Group, pp. 122-245. |
7 | Ara sınav | |
8 | Toplumsal cinsiyet, Kadın ve erkek iletişimi | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.181-202. |
9 | Popüler kişilerarası iletişim modelleri | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.161-180. |
10 | Dijital iletişim ve kişilerarası iletişim | Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.203-229. |
11 | Sunumlar | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | - |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, powerpoint sunumları ve sınıf içi tartışmalar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 19 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest