DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kişilerarası İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 202
Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, insan ilişkilerini şekillendirme ve bu ilişkilere devamlılık kazandırma açısından kişilerarası iletişimi incelemeyi, kişilerarası iletişimin bireysel kimlik gelişiminde oynadığı rolü ve sosyal etkileşim içinde olan kişilerin iletişimlerini geliştirme yolunda bir araç olarak nasıl kullanılabileceğini öğrencilere aktarmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kişilerarası iletişimin temel kavramlarını tanımlayabilecek
  • Sözlü ve sözsüz iletişim unsurlarını açıklayabilecek
  • Kişilerarası iletişim süreçlerini analiz edebilecek
  • Cinsiyet rollerinin kişilerarası iletişim üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders toplumsal bağlam, kültür, kimlik ve rollerin yüz yüze iletişimdeki etkisini kapsamaktadır. Derste örnek olaylar çerçevesinde kişilerarası iletişim unsurları analiz edilmektedir. Öğrencilerden tartışmaya katılmaları, bir yazılı ödev ve bir grup projesi hazırlamaları beklenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Kişilerarası İletişim Nedir? Konuşma toplulukları, konuşma olayları ve hitabet yöntemleri
2 Kişilerarası iletişim kavram ve süreçleri Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.15-41.
3 Kişilerarası iletişim becerileri Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.42-76.
4 Toplumsal ve kültürel bağlam Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.77-95.
5 Toplumsal kimlik, toplumsal algı Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.96-124.
6 Kodların kullanımı, sözlü ve sözsüz iletişim Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.125-160; Sadri, M. Flammia (2001). Intercultural Communication, The Continnum Int.Pub.Group, pp. 122-245.
7 Ara sınav
8 Toplumsal cinsiyet, Kadın ve erkek iletişimi Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.181-202.
9 Popüler kişilerarası iletişim modelleri Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.161-180.
10 Dijital iletişim ve kişilerarası iletişim Hartley, P. (1999) Interpersonal communication, second edition, Routledge, pp.203-229.
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 -
Ders Kitabı

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler, powerpoint sunumları ve sınıf içi tartışmalar

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
19
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
10
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest