DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İletişim ve Etik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MMC 302
Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Etik teorilerin sunduğu sosyal ve politik kurumları inceleme.İletişim bağlamında etik sorunları (haklar, yükümlülükler) ve süreçleri (kapsam, etkileşim, reklam, teknolojik yenilikler) gözden geçirme. Öğrencileri iletişim çalışmalarında örnek olay incelemesi yaparak teori ve pratiği kullanmaya teşvik etmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etiğin önemini ve kullanım alanlarıyla sınırlarını tanımlama, farkındalık geliştirme.
  • Etiğin önemini anlamak ve iletişim çerçevesinde kavramsal çıkarımlar oluşturma.
  • Günümüze ait iletişim etiği konularını araştırma.
  • İletişim ve medya pratiklerinin tartışmalı konularında ahlaki karar vermeyi sağlama.
  • Çeşitli iletişim paradigmalarını analiz etme ve farklı bakış açılarını derinlemesine inceleme.
  • Etikte eleştirel düşünme ve bunun örgüt kültüründe ve toplumda konumlanışı.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencileri çeşitli felsefi etik yaklaşımlarla tanıştırmak ve iletişim alanında ve onun beraberinde getirdiği pratiklerde ana ahlaki ikilemleri araştırmak amacıyla tasarlanmıştır.



Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Teorik etik I: Deontolojik etik teorileri Ana kitap Bölüm 1
3 Teoretik etik II: Sonuçcu etik teorileri Ana kitap Bölüm 1
4 Teorik etik III: Erdem teorileri Ana kitap Bölüm 1
5 Uygulamalı etik Ana kitap Bölüm 2
6 Gazetecilikte etik Ana kitap Bölüm 3
7 Gerçek Ana kitap Bölüm 4
8 Halka hitap etiği Ana kitap Bölüm 5
9 ARA SINAV
10 Belgesel Gösterimi
11 Halkla ilişkiler Ana kitap Bölüm 6
12 Yeni medya ve etik I Ana kitap Bölüm 7
13 Yeni medya ve etik II Ana kitap Bölüm 7
14 Dönem tekrarı
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ana kitap: Derste dağıtılan materyalleri ve Powerpoint sunumlarını içeren bir paket.
Önerilen Okumalar/Materyaller WEB SİTELERİ: 1)World Press Institute: www.worldpressinstitute.org 2)Society of Professional Journalists: www.spj.org/ethics.asp 3)Freedom Forum: www.freedomfourm.org 4)Reporters Without Borders: www.rsf.org 5) Art Science Media Laboratory Media Ethics Project: www.stinkyjournalism.org 6)Institute of Business Ethics: www.ibe.org.uk 7)International Business Ethics Institute: www.businessethics.org 8)Institute for Global Ethics: www.globalethics.org 9)Ethics Resource Center: www.ethics.org 10)Business for Social Responsibility: www.brs.org 11)Advertising Age: www.adage.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
35
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
20
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest