DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlama İlkeleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 201
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin temel pazarlama kavramlarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlamayı ve temel kavramlarını tanımlar
  • Pazarlamanın mikro ve makro çevresini açıklar
  • Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri sorgular
  • Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma stratejilerini ilişkilendirir
  • Pazarlama karması stratejilerini ve uygulamalarını değerlendirir
Ders Tanımı Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını, pazarlama çevresini, tüketici davranışlarını, pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma stratejilerini ve pazarlama karması stratejilerini detaylı olarak inceler. NOT: İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanımı ve Oryantasyon
2 Pazarlamanın Temel Kavramları Dersin Kitabı - Bölüm 1
3 Pazarlamanın Temel Kavramları (devam) Dersin Kitabı - Bölüm 1, 2
4 Pazarlama Çevresi Dersin Kitabı - Bölüm 3
5 Tüketici Davranışları Dersin Kitabı - Bölüm 5
6 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Dersin Kitabı - Bölüm 7
7 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 8
8 Arasınav (15 Nisan haftası)
9 Pazarlama Karması: Yeni Ürün Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 9
10 Pazarlama Karması: Dağıtım Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 12, 13
11 Pazarlama Karması: Tutundurma Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 14
12 Uygulama: Pazarlama Karması Üzerine Vaka Çalışması (13 Mayıs haftası)
13 Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Stratejileri Dersin Kitabı - Bölüm 10, 11
14 Pazarlamada Güncel Konular: Dijital Pazarlama, Sürdürülebilir ve Etik Pazarlama Dersin Kitabı - Bölüm 17, 20
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
Principles of Marketing, 18th. ed. P.Kotler- G. Armstrong, Pearson,2020
ISBN Textbook : 9781292341132
ISBN Textbook + Pearson Horizon Access: 9781292374338
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
-
-
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
-
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
1
43
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest