Dersin Adı | Kültürler Arası Psikoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 409 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kültürün psikolojinin çeşitli alanlarında, özellikle de klinik psikoloji alanında etkilerini incelemektir. Bu amaca ulaşmak için kültür, etnisite, cinsiyet gibi faktörlerin kişilik, duygu, zeka, ve psikolojik problemlerin deneyimlenmesi ve ifade edilmesini nasıl etkilediği incelenecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste kültürün psikolojinin çeşitli alt alanlarında, özellikle de klinik psikoloji alanındaki etkileri incelenmektedir. Dezavantajlı grupların yaşadıkları deneyimlerin aklı sağlığını nasıl etkilediği dönem içinde tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kültürlerarası psikolojiyi anlamak | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 1; ss. 31-77 |
2 | Kültürlerarası psikolojide kritik düşünme | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 2; ss. 78-145 |
3 | Kültürlerarası psikolojinin metodolojisi | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 3; ss. 146-193 |
4 | Biliş, seziş, algı ve bilinç durumları | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 4; ss. 194-239 |
5 | Zeka | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 5; ss. 240-288 |
6 | Duygu | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 6, ss. 289-331 |
7 | Motivasyon ve davranış | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 7; ss. 332-372 |
8 | İnsan gelişimi ve sosyalleşme | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 8; ss. 373-419 |
9 | Psikolojik bozukluklar | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 9; ss. 420-471 |
10 | Sosyal algı, sosyal biliş ve sosyal etkileşim | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 10; ss. 472-522 |
11 | Kişilik ve Benlik | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 11; ss. 523-559 |
12 | Uygulamalı sosyal psikoloji | Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 12; ss. 560-597 |
13 | Sunum | |
14 | Sunum | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Shiraev, E., & David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications (6th ed.). Boston: Pearson Education. ISBN: 978-1138668386 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kitayama, S., & Cohen, D. (2007). Handbook of cultural psychology. New York: Guilford Press. Price, W. F., & Crapo, R. H. (2002). Cross cultural Perspectives. Canada: Thomson Learning. Rack, P. (2002). Race, Culture, and Mental Disorder. Tavistock Publications Limited. Adler, L. L., & Gielen, U.P. (2001). Cross Cultural Topics in Psychology. Praeger Publishers. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 44 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | X | ||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | X | ||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | X | ||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | |||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | |||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest