Dersin Adı | İletişim Sosyolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMC 304 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders günümüz medya pratiklerinin sosyolojik etkilerini incelemeyi amaçlar. ‘Eski’ ve Yeni Medya kanallarının birbirleriyle etkileşim halinde günümüz globalleşmiş ve bağlantılı dünyasında toplumsal değişim üzerindeki etkilerini tahlil eder. Dijitalleşmenin ve özellikle sosyal medya araçlarının dünyanın farklı bölgelerinde yasayan insanların hayatları üzerinde yaptığı sosyokültürel ve politik etkileri ortaya koyar. Bu dersin nihai amacı 21. Yüzyıl medya pratiklerinin bireysel ve toplumsal kimlik inşası, sosyal hayatın anlamlandırılması ve kültürel değişim üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste her hafta 21. Yüzyıl medya pratiklerinin toplumsal ve kültürel önemi açısından incelenmelerinde öne çıkan bir konunun derinlemesine incelenmesini kapsar. Okuma ağırlıklı bir ders olup, teorik literatür ışığında öğrencilerin gündelik hayatin akışında sıklıkla kullandıkları medya araçları ve kanallarının sosyokültürel önemini anlamalarını amaçlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Medya ve Sosyal Değişim | Lievrouw, L. A. (2009). New media, mediation, and communication study. Information, Communication & Society, 12(3), 303-325. Wajcman, J. (2008). Life in the fast lane? Towards a sociology of technology and time. The British journal of sociology, 59(1), 59-77. |
2 | ‘Eski’ Medya ve Yeni Medya Etkileşimleri | Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. NYU press, pp. 1-24. Gurevitch, M., Coleman, S., & Blumler, J. G. (2009). Political communication—Old and new media relationships. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 625(1), 164-181. |
3 | Global Köyde Kimlik İnşası ve Bağlantılı Bireycilik | Merchant, G. (2006). Identity, social networks and online communication. E-Learning and digital media, 3(2), 235-244. Greenhow, C., & Robelia, B. (2009). Informal learning and identity formation in online social networks. Learning, Media and Technology, 34(2), 119-140. |
4 | Facebook, Twitter ve Blog Yoluyla Bireysel Güçlenme Üzerine Çıkarımlar | Barnard, S. R. (2016). Spectacles of self (ie) empowerment? Networked individualism and the logic of the (post) feminist selfie. In Communication and Information Technologies Annual: [New] Media Cultures (pp. 63-88). Emerald Group Publishing Limited. Gill, R. (2012). Media, empowerment and the ‘sexualization of culture’ debates. Sex Roles, 66(11-12), 736-745. Kumar, N. (2014). Facebook for self-empowerment? A study of Facebook adoption in urban India. New media & society, 16(7), 1122-1137. |
5 | Sosyal Medya Çağında İnsan İlişkileri | Boase, J., & Wellman, B. (2006). Personal relationships: On and off the Internet. The Cambridge handbook of personal relationships, 8, 709-723. Wellman, B., & Rainie, L. (2013). If Romeo and Juliet had mobile phones. Mobile Media & Communication, 1(1), 166-171. McCormack, M. (2015). The role of smartphones and technology in sexual and romantic lives, p. 1-9. |
6 | “Eski” Medya, Yeni Medya ve Politika | Huyssen, A. (2000). Present pasts: Media, politics, amnesia. Public culture, 12(1), 21-38. Shirky, Clay. "The political power of social media: Technology, the public sphere, and political change." Foreign affairs (2011): 28-41. |
7 | Akıllı Telefonun Altın Çağı ve Kültürel Etkileri | Madianou, M. (2014). Smartphones as polymedia. Journal of Computer-Mediated Communication, 19(3), 667-680. Sung, W. (2016). A study of the digital divide in the current phase of the information age: The moderating effect of smartphones. Information Polity, 21(3), 291-306. |
8 | Materyal Kültür ve Dijital Dünya Etkileşimleri | Rosner, D., Roccetti, M., & Marfia, G. (2014). The digitization of cultural practices. Communications of the ACM, 57(6), 82-87. Mul, Jos de (2010). The Digitalization of Culture: Reflections on Multimediality, Interactivity, and Virtuality. In Cyberspace Odyssey: Towards a Virtual Ontology and Anthropology, pp. 85-102. Jenkins, H. (2003). Quentin Tarantino’s Star Wars? Digital cinema, media convergence, and participatory culture. Rethinking media change: The aesthetics of transition, 281-312. |
9 | Sanat ve Sosyokültürel Değişim | Miles, M. (2010). Representing nature: art and climate change. Cultural Geographies, 17(1), 19-35. Adams, J. (2002, March). Art in social movements: Shantytown women's protest in Pinochet's Chile. In Sociological Forum (Vol. 17, No. 1, pp. 21-56). Kluwer Academic Publishers-Plenum Publishers. |
10 | İnteraktif Medya Üretimi ve Tüketimi | Manovich, L. (2009). The practice of everyday (media) life: From mass consumption to mass cultural production?. Critical Inquiry, 35(2), 319-331. Andrejevic, M. (2002). The work of being watched: Interactive media and the exploitation of self-disclosure. Critical studies in media communication, 19(2), 230-248. |
11 | Hacktivizm ve Hack Kültürü | Goode, L. (2015). Anonymous and the political ethos of hacktivism. Popular Communication, 13(1), 74-86. Merck, M. (2015). Masked men: hacktivism, celebrity and anonymity. Celebrity studies, 6(3), 272-287. |
12 | Postmodern Medya ve Günümüz Medya İzleyicileri | Shefrin, E. (2004). Lord of the Rings, Star Wars, and participatory fandom: Mapping new congruencies between the internet and media entertainment culture. Critical Studies in Media Communication, 21(3), 261-281. Highfield, T., Harrington, S., & Bruns, A. (2013). Twitter as a technology for audiencing and fandom: The# Eurovision phenomenon. Information, Communication & Society, 16(3), 315-339. Brodersen, A., Scellato, S., & Wattenhofer, M. (2012, April). Youtube around the world: geographic popularity of videos. In Proceedings of the 21st international conference on World Wide Web (pp. 241-250). ACM. Shugart, H. A. (1999). Postmodern irony as subversive rhetorical strategy. Western Journal of Communication (includes Communication Reports), 63(4), 433-455. |
13 | Bit İletişim Aracı Olarak Bireysel ya da Ülkesel Marka Üretimi ve Yönetimi | Khamis, S., Ang, L., & Welling, R. (2017). Self-branding,‘micro-celebrity’and the rise of Social Media Influencers. Celebrity Studies, 8(2), 191-208. Van Ham, P. (2001). The rise of the brand state: The postmodern politics of image and reputation. Foreign affairs, 2-6. |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Derste yararlanılacak olan kaynaklar yukarıdaki Haftalık Konular ve Ön Hazırlık Çalışmaları kısmında listelenmiştir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 117 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest