Dersin Adı | Habercilik Bitirme Projesi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCSN 497 | Güz/Bahar | 2 | 4 | 4 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin kariyer planlarını netleştirmelerini ve bir mezuniyet portfolyosu hazırlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler projelerini entellektüel ve profesyonel ilgi alanları doğrultusunda şekillendireceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler, ekipler halinde çalışarak bir proje önerisi geliştireceklerdir. Projeler, görsel ve/veya işitsel nitelikte ve radyo, televizyon ya da web tabanlı mecralarda yayınlanmaya yönelik çalışmalar olabileceği gibi, yayın formatları ya da yayın sektörüne yönelik başka ürünleri de kapsayabilir. Önerilen proje dersi veren öğretim elemanlarıyla yapılan görüşmelerde geliştirilecektir. Proje önerileri sunum yoluyla diğer öğrencilerle paylaşılacaktır. Danışmanların onayını alan ekipler projeleri üzerinde çalışmaya başlayabileceklerdir. Projeler boyunca takım çalışması teşvik edilecek ve ekip üyeleri arasında iş yükünün dengeli paylaşımı düzenli olarak takip edilecektir. Öğrenciler proje çalışması süresince danışmanlarıyla düzenli olarak görüşeceklerdir. Haftalık görüşmelerde, önceki hafta yapılan çalışmanın anlatıldığı bir ilerleme raporu sunulacaktır. Danışmanlar proje öğrencilerine projelerini nasıl ilerletecekleri konusunda yol göstereceklerdir. Dersin öğretim elemanları, öğrencilerin spesifik ilgi alanına ve her bir projenin konusuna göre üniversitedeki bazı dersleri takip etmelerini isteyebilir. Öğrenciler proje ürünlerini fakülte öğretim elemanları, diğer öğrenciler ve profesyonellerden oluşan bir jüri karşısında dönem sonunda sunacaklardır. Her bir öğrencinin dönem boyunca yürüttüğü çalışma, birlikte çalıştığı ekip içerisinde bağımsız olarak değerlendirilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bitirme projesi çalışmasının nasıl yürütüleceği hakkında açıklamalar | |
2 | Proje fikri bulma, geliştirme ve proje önerisi dosyası hazırlama konusunda bilgilendirme | |
3 | Proje ekiplerinin belirlenmesi / Fikir önerilerinin tartışılması | |
4 | Fikir geliştirme / Proje ekipleriyle görüşme | |
5 | Proje önerisi dosyasının teslimi / Proje önerilerinin sunulması | |
6 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
7 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
8 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
9 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
10 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
11 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
12 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
13 | Proje çalışması (Haftalık görüşme) | |
14 | Projelerin sunumu | |
15 | Değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Senior Project Guidelines (Dönem başında öğrenciere dağıtılacaktır) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Projenin özelliklerine göre ek kaynaklar önerilebilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 9 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 211 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest