Dersin Adı | Anlam, Dil ve İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 444 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders 20. yüzyılda ortaya çıkan ve günümüzde etkisini sürdüren temel dil ve iletişim felsefesi kuramlarını tartışacaktır. Anlam yaratmaya ve algılamaya dair hem bilişsel hem de normatif sorunlar konu edilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders iletişimi toplumsal bir eylem olarak sorgulayacaktır. Bu sorgulama dil kullanımının iki ekseni üzerinden yapılacaktır: a) doğru (veya yanlış)—bilişsel—iddiaların üretilmesi, b) insanlar üzerinde muhtelif etkilerin üretilmesi. Tartışmalarımızın çerçevesini oluşturacak bazı sorular şunlardır: Anlam nasıl yaratılır ve paylaşılır? Dilsel ifadelerin anlamlı olmasını sağlayan kriterler var mıdır? Anlamı anlamsızlıktan (boş laf) nasıl ayırt edebiliriz? Dil, doğruluğa (gerçeklik) ve değerlere (normlar) nasıl bağlıdır? Dil kullanarak yaptığımız muhtelif eylemleri, mesela şiir yazmak, ikna etmek, bilmek, yalan söylemek,nasıl ilişkilendirebilir ve ayırt edebiliriz? İletişimin toplumsal bir eylem olması ne demektir? |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Mantıksal Pozitivizm | Carnap, Ayer, Wittgenstein |
3 | İkinci haftanın devamı | Carnap, The Logical Syntax of Language; Ayer, The Concept of a Person and Other Essays; Wittgenstein, Tractatus Logico-Philosophicus, selections. |
4 | “Kullanım” olarak anlam | Wittgenstein, Philosophical Investigations. |
5 | Söz edimleri ve Pragmatizm | Austen, How To Do Things With Words. |
6 | Beşinci haftanın devamı | Searle, Speech-Acts: An Essay in the Philosophy of Language, selections. |
7 | Ara sınav | |
8 | Dilsel İdealizm | Hacking, Why Does Language Matter to Philosophy?; Foucault, The Order of Discourse. |
9 | Dil ve arzu | Lacan, The Agency of the Letter in the Unconcious, or Reason since Freud. |
10 | Dokuzuncu haftanın devamı | |
11 | Ders içi ödev yazımı | |
12 | İletişimsel rasyonalite | Habermas, Moral Consciousness and Communicative action, “Reconstruction and Interpretation in the Social Sciences”. |
13 | Onikinci haftanın devamı | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Ara sınav II | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları, seçili okumalar, öğrencilere verilecek özetler. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 19 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest