Dersin Adı | Radyo Program Yapımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 413 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenciler radyo programcılığının farklı türlerini canlı ve banttan radyo yayınının teknik ve ilkelerini keşfetme, yaratma ve analiz etme üzerinde çalışacaklar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin temelinde radyo pratiği yatmaktadır. Öğrenciler bir çok saat uygulama yapacaklardır. Bu pratik uygulama her hafta öğrecilere bildirilerek iyi radyo programı yapmanın asıl ilkeleri üzerine tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, program belirleme. Radyo stüdyosunu tanıma. | |
2 | Yeni hikayeleri analiz etme. Birinci projenin verilmesi: “wrap around”. Ses kurgusu programı ile tanışma. Haber hikayesinin kaydı ve miksi. Giriş programının canlı yayınlanması. | Üniversitenin radyo istasyonunda ilk kez bir program yapma ve eleştirme. Radyo haberlerini dinleme. |
3 | Radyonun özellikleri. Birinci projelerin(%10) dinlemesi ve eleştirilmesi. Özel yapımlar: Haberde hikaye anlatma. Öğrencilerin haftalık programlarının belirlenmesi. | Haftalık radyo programı yapma ve gelişimini belirleme (Her hafta tekrarlanacak) ve radyoyu eleştirel dinleme |
4 | Reklamlar. Program tanıtımı ve girişi. İkinci projenin verilmesi: Program jingleı ve giriş. Örneklerin dinletilmesi. “ses kaydı ve müzikle mixleme”. Canlı yayın denemesi. | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 188/203. |
5 | Program girişlerini analiz etme, imza tonu ve tanıtım. Scriptlerin okunması. Çok opsiyonlu kayıt teknikleri ile tanışma. Canlı yayın denemesi. | Radyo programları reklamlarını eleştirel dinleme |
6 | Radyo modelleri ve finanslama. Laptoplarla, miks projeler. Canlı yayın denemesi: fon müziği ve senin sesin | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 10/16. |
7 | Röportaj. İkinci projelerin dinlenmesi: "program giriş ve tanıtımı"(%15). Projelerin dinlenmesi ve eleştirisi. Canlı yayında röportaj tekniklerinin denenmesi. | Wilby, P. and Conroy, A. (1996), the Radio handbook, London: Routledge: 153/165. |
8 | Radyo kimlikleri. EKO Radyo dinleyicisiyle röportaj. Canlı yayın denemesi. Mikrofon konumlandırması. | Wilby, P. and Conroy, A. (1996), the Radio handbook, London: Routledge: 25/65. |
9 | Radyo için metin yazımı: Üçüncü Projenin verilmesi: “ Canlı Program Sunumu”. Mikrofon kullanımı ve hitabet vb. konularda çalışma | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 46/52. |
10 | Bültenler. Final projesi senaryosunun sunulması. Projelerin verilmesi. Bülten hazırlama ve canlı yayında okunması. | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 264/274. |
11 | Halkın sesi ve yarışmalar. Röportaj sorularının sunumu. Eski projelerin eleştirisi. Final projelerinin senaryolarının sunulması. Canlı yayın denemesi:“Vox Pops” kaydının yapılması. | McLeish, R. (2005), Radio Production, London: Alsevier: 242/264. |
12 | Tartışma Programları. Final projelerinin taslaklarının sunulması. Canlı söyleşi programının denenmesi. Quiz hakkında bilgilendirme. | Fleming, C. (2006), The Radio Handbook (second edition), London: Routledge: 109. |
13 | Quiz (%15). Final projesinin son taslak halinin sunulması ve tartışılması. 10 dakikalık deneme programlarının yapılması | Fleming, C. (2006), The Radio Handbook (second edition), London: Routledge:136/153 |
14 | Canlı olarak final projelerinin yayınlanması (%30). Dinlenmesi ve eleştirisi. Final sınavı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Önerilen okumalar burada belirtilmiştir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 3 | 55 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 15 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 3 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest