Dersin Adı | Kültürel Çalışmalar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 302 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kültürel çalışmalar alanına ve bu alanın Türkiye’deki gelişimine dair temel bilgileri edindirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders disiplinerarası bir alan olan kültürel çalışmaların dünyada ve Türkiye’deki tarihini ve gelişimini tanıtacaktır. Kültür kavramını inceledikten sonra kültürel çalışmalara dair faklı kuramsal katkıları ele alacağız ve Türkiye’deki gelişimini ve durumunu inceleyeceğiz. Her hafta belgesel, film, reklam gibi gösterimler olacak ve bu sayede teorik perspektifleri gündelik hayattaki deneyimlerle ilişkilendireceğiz. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Kültür ve kültürel çalışmalar | Introducing Cultural Studies, editörler B. Longhurst vd. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, s. 1-22. |
3 | Neden kültürel çalışmalara ihtiyacımız var? | H. Giroux vd. “The Need for Cultural Studies: Resisting Intellectuals and Oppositional Public Spheres” Published in Dalhousie Review, 472-486, 1984. Reprinted in Henry Giroux, Teachers As Intellectuals: Toward A Critical Pedagogy Of Learning (1988)] Gösterim: “Kamusal entelektüel”, örn. Cemal Kafadar, İlber Ortaylı, Noam Chomsky... |
4 | Kültür, iletişim, temsil | Introducing Cultural Studies, editörler B. Longhurst vd. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, s. 25-57. Gösterim: Stuart Hall: Representation & the Media, Kanopy |
5 | “Cultural Diversity” - Turkey | A. G. Altınay, “Introduction”, içinde, A. Durak, Ebru: Reflections of Cultural Diversity in Turkey İstanbul: Metis, 2007. Gösterim: Ebru kitabından örnekler |
6 | Cultural Studies, power and Inequalities (Ideology, Class, race, gender) | Introducing Cultural Studies, editörler B. Longhurst vd. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, s. 58-88. Gösterim: Çoğunluk, Director: Seren Yüce, 2010. |
7 | Ara sınav (sınıfta) | |
8 | Türkiye’de kültürel çalışmalar | G. Pultar, “Cultural Studies in Turkey: The State of the Art”, Culture Unbound, Volume 5, 2013: 43–71. Konuk: Dr. Derya Özkan, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Sinema ve Dijital Medya |
9 | Kültürü Araştırmak | Introducing Cultural Studies, editörler B. Longhurst vd. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, s. 90-105 Belgesel Gösterim: Neyse Halim Çıksın Falim, Yön. Zeynep Devrim Gürsel, 2009. |
10 | Kültür ve Tarih | P. Burke, What Is Cultural History, Cambridge UK, Malden USA: Polity Press, 2004, s. 1-30. Gösterim: Crossing the Bridge: The Sound of Istanbul, Director: Fatih Akın |
11 | Kültür ve Politika | Introducing Cultural Studies, editörler B. Longhurst vd. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008, s. 140-174. |
12 | Türkiye’de Kültür: Arabesk, müzik ve ötesi | Meral Özbek: “Arabesk Culture: A Case of Modernization and Popular Identity” içinde Rethinking Modernity and National Identity in Turkey, ed. Sibel Bozdoğan and Reşat Kasaba, 1997. Belgesel Gösterim: Acısıyla Tatlısıyla Hayatımız Arabesk, TRT, Meral Özbek ve Kerime Şenyücel, 1993 |
13 | Future of Cultural Studies | S. Hall, “Cultural Studies and Its Theoretical Legacies” içinde The Cultural Studies Reader, ed. Simon During, London: Routledge, 1999, s. 97-112. Lila Abu-Lughod, “Writing Against Culture”, içinde Richard G. Fox (ed.), Recapturing Anthropology: Working in the Present. School of American Research Press. s. 137-162 (1996) |
14 | Sonuç ve değerlendirme | Stuart Hall, The West and the Rest: Discourse and Power Movie (screening and analysis): The Mission |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı | Tarihi ilan edilecektir. |
Ders Kitabı | Introducing Cultural Studies, editörler B. Longhurst vd. Second Edition, Harlow, England: Prentice Hall, 2008. ISBN: 978-1-4058-5843-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stated above. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest