Dersin Adı | Medya & Siyaset I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 270 | Güz/Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin siyaset bilim ve iletişim çalışmalarının temel kavramlarını öğrenmelerini; siyaset ve iletişim alanları arasındaki ilişkileri kavramalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencileri iletişim pratikleri ve kurumları ile siyasal dinamikler ve siyasal iktidar arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimi üzerine bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Medyanın sosyal, ekonomik ve siyasal koşullar tarafından nasıl şekillendiği üzerine kuramsal tartışmalar yanında, medya ve siyaset arasındaki ilişkilere örnek oluşturan bir dizi uluslararası ve ulusal olay da ele alınarak incelenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Medya ve Siyaset | Wolfsfeld, Gadi, Making Sense of Media and Politics, Routledge, 2011, pp.9-72. McNair, Brian, Politics in the age of Mediation, London, 1995, pp. 3-67. |
3 | İktidar, Güç ve İdeoloji I | Mills, C. W., The power elite. New York, NY: Oxford University Press, 1956. Dahl, R. A., A preface to democratic theory. Chicago, IL: University of Chicago Press, 1956. Domhoff, G. W., Who rules America: Challenges to corporate and class dominance (6th ed.). New York, NY: McGraw Hill, 2010. Lukes, Steven, Power, A Radical View, Palgrave, Second Edition, 2005. |
4 | İktidar, Güç ve İdeoloji II | Gramsci, Antonio, Selections from the Prison Notebooks of Antonio Gramsci, New York, International Publishers, 1971. Heywood, Andrew, Political Ideas and Concepts: An Introduction, London, Macmillan, 1994. |
5 | Medya, iktidar ve Siyaset | Mazzoleni, Gianpietro, Schulz Winfried, “Mediatization of Politics: A Challenge For Democracy?”, Political Communication, 1999: 16, p. 247-26 |
6 | Ara Sınav | |
7 | Medyanın Yapısı | Calabrese, A. and Sparks, C. (eds), Toward a Political Economy of Culture, Capitalism and Communication in the21st Century, Lanham MD: Rowman & Littlefield, 2004.. Curran, James, Shanto Iyengar, Anker Brink Lund, and Inka Salovaara- Moring, Media System, Public Knowledge and Democracy: A Comparative Study. European Journal of Communication 2009: 24, p.5-26. |
8 | Rıza Üretimi | Noam Chomsky, Noam, and HermanEdward S, Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media, 1988. |
9 | Demokrasi | Habermas, Jürgen, “Three Normative Models of Democracy”, The Inclusion of the Other: Studies in Political Theory, Cambridge: The MIT Press, 1998, s.239-253. Mouffe, Chantal, Agonistics: Thinking the World Politically, London: Routledge, 2013, s..1-85. |
10 | Medya ve Demokrasi | O'Neil, Patrick H. “Democratization and Mass Communication: What is the Link?” in O'Neil, Patrick H., ed. Communicating democracy: The media and political transitions. Lynne Rienner, 1998. McChesney, R., Rich Media Poor Democracy, New York: New Press, 2000, pp.1-15, 281-320. |
11 | Medya, Demokrasi ve Vatandaşlık | Coleman, S. and J. Blumer, The Internet and Democratic Citizenship: Theory, Practice and Policy, Cambridge, Cambridge University Press, 2009, pp.1-13; 14-67. Bennett, W. Lance, and Robert M. Entman, eds., Mediated Politics: Communication in the Future of Democracy, New York: Cambridge University Press, 2001, pp.1-56. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Dijital Çağda Demoktratik Katılım | Shirky, C., Here Come Everybody: the Power of Organizing WithoutOrganizations, London, Penguin Press, 2008, pp.25-55. Morris, David S., and Morris, Jonathan S., “Digital inequality and participation in the political process: Real or imagined?” Social Science Computer Review, 2013: 31(5):589-600. |
14 | Dijital Çağda Medya ve Siyaset: Gelecekten Ne Beklenebilir? | Mapping Digital Social Innovation, October 2018, EU Report. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mills, C. W., The power elite. New York, NY: Oxford University Press, 1956 ISBN 978-0195133547.; Dahl, R. A., A preface to democratic theory. Chicago, IL: University of Chicago Press, 1956, ISBN 0-226-13426-1.; Domhoff, G. W., Who rules America: Challenges to corporate and class dominance (6th ed.). New York,NY: McGraw Hill, 2010, ISBN 0078111560,9780078111563.Lukes, Steven, Power, A Radical View, Palgrave, Second Edition, 2005, ISBN 9780333420928; Murdock, Graham and Golding, Peter, “Dismantling the Digital Divide: Rethinking the Dynamics of Participation and Exclusion”, A. Calabrese and C.Sparks (eds), Toward a Political Economy of Culture, Capitalism and Communication in the21st Century, Lanham MD: Rowman & Littlefield, 2004,.ISBN 0742526844, 9780742526846; Noam Chomsky, Noam,and HermanEdward S, Manufacturing Consent:The Political Economy of the Mass Media, 1988, ISBN 9781847920706 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 37 | |
Toplam | 203 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest