DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Medya & Siyaset I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCS 270
Güz/Bahar
3
2
4
7
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin siyaset bilim ve iletişim çalışmalarının temel kavramlarını öğrenmelerini; siyaset ve iletişim alanları arasındaki ilişkileri kavramalarını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medya ve iletişimin temel kavramlarını öğrenecekler
  • Siyaset bilimin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olacaklar
  • Medya ve iletişimin başlıca modelleri, kuramları ve araştırma yöntemlerini tanımlayabilecekler
  • Toplumların içinde bulunduğu siyasal ve ekonomik koşulların medya modellerini nasıl belirlediğini açıklayabilecek
  • Siyasal yapılardaki dönüşümlerin medya modellerini nasıl dönüştürdüğünü kavrayacaklar
  • Verili bir toplumda sosyal, ekonomik ve siyasal güçlerin medyanın rollerini ve etkilerini nasıl belirlediğini analiz edebilecekler
Ders Tanımı Bu ders, öğrencileri iletişim pratikleri ve kurumları ile siyasal dinamikler ve siyasal iktidar arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimi üzerine bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Medyanın sosyal, ekonomik ve siyasal koşullar tarafından nasıl şekillendiği üzerine kuramsal tartışmalar yanında, medya ve siyaset arasındaki ilişkilere örnek oluşturan bir dizi uluslararası ve ulusal olay da ele alınarak incelenmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Medya ve Siyaset Wolfsfeld, Gadi, Making Sense of Media and Politics, Routledge, 2011, pp.9-72. McNair, Brian, Politics in the age of Mediation, London, 1995, pp. 3-67.
3 İktidar, Güç ve İdeoloji I Mills, C. W., The power elite. New York, NY: Oxford University Press, 1956. Dahl, R. A., A preface to democratic theory. Chicago, IL: University of Chicago Press, 1956. Domhoff, G. W., Who rules America: Challenges to corporate and class dominance (6th ed.). New York, NY: McGraw Hill, 2010. Lukes, Steven, Power, A Radical View, Palgrave, Second Edition, 2005.
4 İktidar, Güç ve İdeoloji II Gramsci, Antonio, Selections from the Prison Notebooks of Antonio Gramsci, New York, International Publishers, 1971. Heywood, Andrew, Political Ideas and Concepts: An Introduction, London, Macmillan, 1994.
5 Medya, iktidar ve Siyaset Mazzoleni, Gianpietro, Schulz Winfried, “Mediatization of Politics: A Challenge For Democracy?”, Political Communication, 1999: 16, p. 247-26
6 Ara Sınav
7 Medyanın Yapısı Calabrese, A. and Sparks, C. (eds), Toward a Political Economy of Culture, Capitalism and Communication in the21st Century, Lanham MD: Rowman & Littlefield, 2004.. Curran, James, Shanto Iyengar, Anker Brink Lund, and Inka Salovaara- Moring, Media System, Public Knowledge and Democracy: A Comparative Study. European Journal of Communication 2009: 24, p.5-26.
8 Rıza Üretimi Noam Chomsky, Noam, and HermanEdward S, Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media, 1988.
9 Demokrasi Habermas, Jürgen, “Three Normative Models of Democracy”, The Inclusion of the Other: Studies in Political Theory, Cambridge: The MIT Press, 1998, s.239-253. Mouffe, Chantal, Agonistics: Thinking the World Politically, London: Routledge, 2013, s..1-85.
10 Medya ve Demokrasi O'Neil, Patrick H. “Democratization and Mass Communication: What is the Link?” in O'Neil, Patrick H., ed. Communicating democracy: The media and political transitions. Lynne Rienner, 1998. McChesney, R., Rich Media Poor Democracy, New York: New Press, 2000, pp.1-15, 281-320.
11 Medya, Demokrasi ve Vatandaşlık Coleman, S. and J. Blumer, The Internet and Democratic Citizenship: Theory, Practice and Policy, Cambridge, Cambridge University Press, 2009, pp.1-13; 14-67. Bennett, W. Lance, and Robert M. Entman, eds., Mediated Politics: Communication in the Future of Democracy, New York: Cambridge University Press, 2001, pp.1-56.
12 Öğrenci Sunumları
13 Dijital Çağda Demoktratik Katılım Shirky, C., Here Come Everybody: the Power of Organizing WithoutOrganizations, London, Penguin Press, 2008, pp.25-55. Morris, David S., and Morris, Jonathan S., “Digital inequality and participation in the political process: Real or imagined?” Social Science Computer Review, 2013: 31(5):589-600.
14 Dijital Çağda Medya ve Siyaset: Gelecekten Ne Beklenebilir? Mapping Digital Social Innovation, October 2018, EU Report.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Mills, C. W., The power elite. New York, NY: Oxford University Press, 1956 ISBN 978-0195133547.; Dahl, R. A., A preface to democratic theory. Chicago, IL: University of Chicago Press, 1956, ISBN 0-226-13426-1.; Domhoff, G. W., Who rules America: Challenges to corporate and class dominance (6th ed.). New York,NY: McGraw Hill, 2010, ISBN 0078111560,9780078111563.Lukes, Steven, Power, A Radical View, Palgrave, Second Edition, 2005, ISBN 9780333420928; Murdock, Graham and Golding, Peter, “Dismantling the Digital Divide: Rethinking the Dynamics of Participation and Exclusion”, A. Calabrese and C.Sparks (eds), Toward a Political Economy of Culture, Capitalism and Communication in the21st Century, Lanham MD: Rowman & Littlefield, 2004,.ISBN 0742526844, 9780742526846; Noam Chomsky, Noam,and HermanEdward S, Manufacturing Consent:The Political Economy of the Mass Media, 1988, ISBN 9781847920706

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
5
80
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
36
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
1
37
    Toplam
203

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur.

4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır.

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

X
10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest