Dersin Adı | İletişim, Kültür ve Toplum II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 112 | Güz/Bahar | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Medya pratiklerinin yapısal ve kültürel bağlamlarının incelenmesi, Muhtelif medya alanlarında haber ve eğlence içeriğinin üretim/algı süreçlerinin incelenmesi, Medya kurum ve ürünlerinin yerel/küresel koşullarda araştırma ve analizi için öğrencilerin teşvik edilmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, iletişim araçlarının farklı görünüşlerini; bunların sosyal, kültürel ve toplumsal anlamlarının araştırılması yoluyla inceler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Kültür, İdeoloji & Kimlik | O’Shaughnessy (1999) Media and Society: An Introduction Melbourne: Oxford University Press (pp.31-52) |
3 | Medya, Modernite & Oryantalizm | Aksoy, A. & Robins, K. (1997) Peripheral Vision: Cultural Industries and cultural identities in Turkey. Environment and Planning A: Economy and Space 29(11). |
4 | Milliyetçilik ve Medya I | Barker, C. (1999). Television, Globalization and Cultural Identities. Philadelphia: Open University Press (Chapter 3) |
5 | Milliyetçilik ve Medya II | Karanfil, G. (2006) Becoming Undone: Contesting Nationalisms in Contemporary Turkish Popular Cinema. National Identities , Vol. 8, No. 1 |
6 | Film Gösterimi | |
7 | I. Vize | |
8 | Küreselleşme ve Medya I | Barker, C. (1999). Television, Globalization and Cultural Identities. Philadelphia: Open University Press (Chapter 2) |
9 | Küreselleşme ve Medya II | From internationalization to transnationalisation by J. Chalaby |
10 | Küreselleşme ve Medya III | Karanfil, G. 2009. Pseudo-exiles and reluctant transnationals: disrupted nostalgia on Turkish satellite broadcasts. Media, culture & society, 31: 887 |
11 | Film Gösterimi | |
12 | Dijital Medya Kültürleri I | Fuchs, C. Critical Introduction to Social Media (Chapter 2) |
13 | Dijital Medya Kültürleri II | Fuchs, C. Critical Introduction to Social Media (Chapter 3) |
14 | II. Vize | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları, anlatımlar (PowerPoint sunumları), seminerler, yapılandırılmış sorular ve tartışma materyalleri, atölye çalışmaları, vaka analizleri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bibliyografya, basılı dergiler, açık kaynak dergiler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 14 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 17 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 163 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | X | ||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest