DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Psikoterapilere Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 412
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı tarihsel çerçeve içerisinde psikoterapi kuramları hakkında bilgi vermektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Farklı psikoterapi teorilerini betimleyebilecektir.
  • Psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini özetleyebilecektir.
  • Birinci, ikinci ve üçüncü güç psikoterapileri tanımlayabilecek ve karşılaştırabilecektir.
  • Psikoterapi kuramlarına göre psikopatolojinin etiyolojisini açıklayabilecek ve değerlendirme süreçlerini tanımlayabilecektir.
  • Psikoterapi kuramlarında kullanılan özgül teknikleri ve becerileri kullanabilecek ve psikoterapi sürecini açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste belli başlı psikoterapi yaklaşımları öğrencilere anlatılacaktır. Farklı yaklaşımların benzerlikleri ve farklılıklarını karşılaştırarak kritik bir çerçeve oluşturulacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Psikanaliz Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson. Bölüm 2. ss. 28-65
3 Neoanalitik yaklaşımlar Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson. Bölüm 3. ss. 66-108
4 Vaka Çalışması: Psikodinamik/Psikanalitik Terapiler
5 Bireysel Psikoloji Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson.Bölüm 4. ss.109-143
6 Birey Merkezli Terapiler Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson.Bölüm 5. ss.144-176
7 Geştalt terapi Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson.Bölüm 7.ss.199-229
8 Ara sınav
9 Davranışçı terapi Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson. Bölüm 8. ss. 230-266
10 Bilişsel terapi Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson. Bölüm 10. ss. 306-344
11 Vaka Çalışmaları: BDT
12 Kabul ve Kararlılık Terapisi Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson. Bölüm 16. ss. 505-536
13 Diyalektik Davranışcı Terapi ve Metacognitif Terapi Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson. Bölüm 16. ss. 505-536
14 Şema terapi Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Pearson. Bölüm 16. ss. 505-536
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı
Ders Kitabı

Murdock, N. L. (2016). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach (4th ed.). Pearson

ISBN: 978-0134240220

Önerilen Okumalar/Materyaller

Power point sunumları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
30
Final Sınavı
1
50
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.

X
2

Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.

X
3

Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.

X
4

Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.

5

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.

6

Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

7

Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.

8

Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.

9

Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.

10

Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.

11

Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest