Dersin Adı | Avrupa’da Ulusaldan Ulus-üstü Yönetişime |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 665 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Çalışmaları hakkındaki teorik ve ampirik tartışmalardan haberdar olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, AB yönetişiminin ulus-devlet üzerindeki etkisini tartışmaktadır. Bu ders iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Avrupa Bütünleşmesinin nasıl kavramsallaştırıldığı ele alınacaktır. Özellikle uluslar-üstü kurumların oluşturulmaları konusundaki temel kurumsal yaklaşımlar karşılaştırılarak, aralarındaki benzerlikler ve farklılıklar açıklanacaktır. İkinci bölümde ise AB yönetişiminin ulus-devlet üzerindeki etkisine yoğunlaşılacaktır. Ulusal meclisler, mahkemeler, idari birimler, ulus-altı düzey, çıkar grupları ve kimlik konuları üzerindeki dönüştürücü etki değerlendirilecektir. Daha sonra ise AB yönetişiminin üye devletlerin ötesindeki etkisi incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | AB yönetişiminin evrimi: Tarihsel gelişim | |
3 | AP, Konsey ve Komisyon arasındaki kurumlararası ilişkiler | |
4 | AB’de Network Yönetişim | Kohler-Koch and Eising (1999) The Transformation of governance in the EU, ch. 1 and 2 |
5 | Ulusal meclisler/ Ulusal demokrasiler üzerindeki etki | Follesdahl and Hix (2006) Why there is a democratic deficit in the EU: A response to Majone and Moravcsik, Journal of Common Market Studies 44(3). |
6 | Ulusal mahkemeler üzerindeki etki | Cowles, Caporaso, Risse (2001) Transforming Europe, ch. 6 |
7 | İdari birimler üzerindeki etki | Cowles, Caporaso, Risse (2001) Transforming Europe, ch. 3 |
8 | Ulus-altı düzeydeki etki | Cowles, Caporaso, Risse (2001) Transforming Europe, ch. 8 |
9 | Çıkar grupları üzerindeki etki | Cowles, Caporaso, Risse (2001) Transforming Europe, ch. 9 |
10 | Kimlik üzerindeki etki | Cowles, Caporaso, Risse (2001) Transforming Europe, ch. 11 |
11 | Aday ülkelerdeki etki | Schimmelfennig (2003) Cost, Commitment and Compliance: The Impact of EU Democratic conditionality on Latvia, Slovakia and Turkey, Journal of Common Market Studies 41(3) Alpan and Diez (2014) The Devil is in the domestic? European Integration Studies and the Limits of Europeanization in Turkey, Journal of Balkan and Near Eastern Studies 16(1) |
12 | Siyasa öğrenimi ve siyasa yayılımı | Dolowitz and March (2000), ‘Learning from Abroad: The Role of Policy Transfer in Contemporary Policy-Making’, Governance, 13(1) |
13 | Sunumlar | |
14 | Sınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Makale ve kitap bölümleri ile slaytlar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 2 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | 2 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. | X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. | X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. | |||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest