Dersin Adı | Avrupa'da Yönetişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 661 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, AB Yönetişimini ve AB’de politika yapımını detaylı olarak incelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | AB’de politika yapımı elli yıllık bir sürede gelişmiş olan kural ve prosedürlerle şekillenmiştir. Bugün, neredeyse bütün olası politika alanları ya dışlayıcı veya ortak yetkiler temelinde ya da AB düzeyinde bir eşgüdüme dayanarak AB tarafından kapsanmaktadır. Bu dersin temel amacı AB yönetişimindeki bu çeşitliliği incelemektir.\nDers iki bölüme ayrılmıştır. Birinci bölüm üç ana politika boyutunda (gündem oluşturma, karar verme ve politika uygulaması) belli başlı politika yapımı biçimlerini inceler. İkinci bölümde İkinci bölümde elde edilen kavramsal anlayışlar bir dizi politika alanına (tek pazar, sosyal ve cevre politikaları, ortak tarım politikası, göç ve mülteci politikası ve dışişleri politikası gibi) uygulanarak incelenecektir. Bu ders öğrencilerin daha önceden AB kurumlarının rolleri ve fonksiyonlarını çok iyi bilmelerini gerektirir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | AB Bütünleşme Kuramları | Hoyland and Schieritz (2004) Theories of European Integration, Neill Nuggent (2006) The government and politics of the European Union, chapter 21; Jensen (2010) Neofunctionalism, in M. Cini et. al., European Union Politics, ch. 5, Cini (2010) Intergovernmentalism, in Cini et al. European Union Politics, ch. 6, Bache/Bulmer (2006), chapter 2 |
3 | AB Bütünleşmesi Tarihi I | Bache/George (2011) Politics in the EU: chapters 6, 7, 9, 10, 11 |
4 | AB Bütünleşmesi Tarihi II | Bache/George (2011) Politics in the EU: chapters 12, 13, 14, 15, 16 |
5 | AB'nin Kurumları | Richardson/Mazey (2015), ch. 4,5,6 |
6 | AB Yönetişimi: Gündem Belirleme ve Karar Alma | Versluis, E., van Keulen, M. and Stephenson, P. (2011) Analyzing the European Union Policy Process (Palgrave Macmillan), Chapter 5: 107/131 and Chapter 7: 154/179. |
7 | AB Yönetişimi: Uygulama ve Değerlendirme | Richardson/Mazey (2015), ch. 16: Implementation |
8 | Arasınav | |
9 | AB Yönetişiminde Temel Anlaşmazlıklar I | Dersin okumaları ilan edilecektir. |
10 | AB Yönetişiminde Temel Anlaşmazlıklar II | Dersin okumaları ilan edilecektir. |
11 | AB Yönetişiminde Temel Anlaşmazlıklar III | Dersin okumaları ilan edilecektir. |
12 | AB Yönetişiminde Temel Anlaşmazlıklar IV | Dersin okumaları ilan edilecektir. |
13 | Sunumlar | |
14 | AB Yönetişimi üzerine bir sonuç değerlendirmesi | Dersin okumaları ilan edilecektir. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Makale ve kitap bölümleri ile slaytlar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 35 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 45 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 250 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. | X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. | X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. | |||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest