Dersin Adı | Kurum Kültürü |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 415 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Örgütlerde kurum kültürünün rolünün, kültürün kurumların kültürünü nasıl ve neden değiştirdiği ve tanımladığının anlaşılmasını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste kurum kültürü ve kurum kültürü yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında kurum kültürünü etkileyen faktörler ele alınacak ve farklı kurum kültürleri örnekleri hakkında tartışmalar yapılacaktır. Akademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur. İntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır. İntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Kurum Kültürü Nedir? | |
2 | Yönetim Teorileri | Richard L. Daft, Management, (Thomson SouthWestern, 2003): 3670. |
3 | Kurum Kültürünün Konumlandırılması | Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 134. |
4 | Kurum Kültürünün Öğelerinin İncelenmesi | Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 3576. |
5 | Kurumlarda Kültür: İki Örnek Çalışma | Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 3962. |
6 | Ara Sınav | |
7 | Kurum Kültürünün Anlaşılmasında Bakış Açıları I | Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 77122. |
8 | Kurum Kültürünün Anlaşılmasında Bakış Açıları II | Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 77122. |
9 | Kültür Tipolojileri | Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 189202. |
10 | Kültür Tipolojileri | Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 189202. |
11 | Kurum Kültürü Yönetimi | Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 123162. |
12 | Kurum Kültürünün Geliştirilmesi, Yönetilmesi ve Değiştirilmesi | Joann Keyton, Communication and Organizational Culture: A Key to Understanding Work Experiences, (Sage Publications, 2005): 123162. |
13 | Kurum Kültürünün Oluşturulması, Yerleştirilmesi ve Geliştirilmesinde Liderliğin Rolü | Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 223364. |
14 | Kurum Kültürü Değişimi Örneği | Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 365392. |
15 | Kurum Kültürü Değişimi Örneği | Edgar H. Schein, Organizational Culture and Leadership, (JosseyBass, 2004): 365392. |
16 | Dönemin Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve power point sunumlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Andrew Brown, Organisational Culture, (Pitman, 1998).Terrence Deal, Allan Kennedy, The New Corporate Cultures: Revitalizing The Workplace After Downsizing, Mergers and Reengineering, (Texere, 2000).Kim S. Cameron, Robert E. Quinn, Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based On The Competing Values Framework, (AddisonWesley, 1999). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 27 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest