Dersin Adı | Reklamda Bilgi Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 410 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İletişim ve marka yönetiminde yaratıcılığın iş sonuçlarına dönüşmesinde en önemli etken olan “ilham” kavramını yapısallaştırmak ve yönetilebilecek bir süreç haline dönüştürme becerisini kazanmak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriği, bilgi yönetimi süreçlerini temel alarak, iletişimde fark yaratan yaratıcılığı sağlayan ilham kavramının aslında yapısal bir süreç olduğunu vurgulamaktır. Ders, ilham gibi soyut bir kavramın somutlaştırılarak iletişimin iş sonuçlarına olan etkisini maksimize etme yetkinliğini kazandırır. Akla gelenin değil, işe yarayanın iletişim projelerinde hayat bulabileceğinden hareketle; öğrenciler veriden bilgi edinme ve iyi bilgiden ilham veren yeni bir bilgiye dönüşme süreçlerini deneyimlerler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanımı | |
2 | Veri Nedir Bilgi Nedir? | Morville, P. and Rosenfeld, L.(2006), Information Architecture for the World Wide Web, Third Edition, O’Reilly Media, Inc., USA PP(30-41) |
3 | Bilgi kaynaklarını tanımlama | Morville, P. and Rosenfeld, L.(2006), Information Architecture for the World Wide Web, Third Edition, O’Reilly Media, Inc., USA PP(30-41) |
4 | Bilgi kaynaklarına erişim | Maryam Alavi, M. and Leidner, D.E. (2001), Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues, MIS Quarterly, Vol. 25, No. 1. (Mar., 2001), pp. 107-136. |
5 | Bilginin yapılandırılması | Maryam Alavi, M. and Leidner, D.E. (2001), Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues, MIS Quarterly, Vol. 25, No. 1. (Mar., 2001), pp. 107-136. |
6 | Nitelikli bilginin ortaya çıkarılması | D.A. Kolb, (1984) Experiential learning: experience as the source of learning and development, Englewood Cliffs, NJ, Prentice Hall, PP 21-38 http://www.learningfromexperience.com/images/uploads/process-of-experiential-learning.pdf https://www.simplypsychology.org/learning-kolb.html |
7 | Nitelikli bilginin şekillendirilmesi | Tony Buzan, MindMap https://www.youtube.com/watch?v=MlabrWv25qQ |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilginin ilhamla zenginleştirilmesi | De Bono, E. (1990) Lateral Thinking, Harper Perennial, USA pp:61-275 |
10 | Yaratıcı strateji yazımı | Wells, W., Moriarty, S. And Burnett, J. (2006), Advertising Principles and Practice 7th edition. Pearson, USA pp: 336-345 |
11 | Örnek olay incelemesi | |
12 | Yaratıcı brief yazımı | Wells, W., Moriarty, S. And Burnett, J. (2006), Advertising Principles and Practice 7th edition. Pearson, USA pp: 345 |
13 | Yaratıcı brief yazımı | Wells, W., Moriarty, S. And Burnett, J. (2006), Advertising Principles and Practice 7th edition. Pearson, USA pp: 345 |
14 | Örnek olay incelemesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | EFFIE kitapları-Reklamcılık Vakfı Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 22 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 35 | |
Final Sınavı | 1 | 45 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest