DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Reklamda Bilgi Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PRA 410
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İletişim ve marka yönetiminde yaratıcılığın iş sonuçlarına dönüşmesinde en önemli etken olan “ilham” kavramını yapısallaştırmak ve yönetilebilecek bir süreç haline dönüştürme becerisini kazanmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İletişim ve marka yönetimi süreçlerinde farklılaştırmaya yönelik veriden bilgi elde etme süreçlerini açıklayabilir.
  • İş hedefleri, iletişim hedefleri, hedef kitle ve vaad oluşturma süreçlerinde bilgiyi yaratıcı biçimde ifade etme ve kullanma becerisini geliştirebilir.
  • İletişim projelerinde yaratıcı strateji yazma becerisini kazanabilir.
  • İletişim projelerinde yaratıcı briefler yazma becerisini kazanabilir.
  • İletişim projelerinde yaratıcı işleri değerlendirirken yaratıcı strateji ve briefe uygunluğunu tartışabilir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği, bilgi yönetimi süreçlerini temel alarak, iletişimde fark yaratan yaratıcılığı sağlayan ilham kavramının aslında yapısal bir süreç olduğunu vurgulamaktır. Ders, ilham gibi soyut bir kavramın somutlaştırılarak iletişimin iş sonuçlarına olan etkisini maksimize etme yetkinliğini kazandırır. Akla gelenin değil, işe yarayanın iletişim projelerinde hayat bulabileceğinden hareketle; öğrenciler veriden bilgi edinme ve iyi bilgiden ilham veren yeni bir bilgiye dönüşme süreçlerini deneyimlerler.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanımı
2 Veri Nedir Bilgi Nedir? Morville, P. and Rosenfeld, L.(2006), Information Architecture for the World Wide Web, Third Edition, O’Reilly Media, Inc., USA PP(30-41)
3 Bilgi kaynaklarını tanımlama Morville, P. and Rosenfeld, L.(2006), Information Architecture for the World Wide Web, Third Edition, O’Reilly Media, Inc., USA PP(30-41)
4 Bilgi kaynaklarına erişim Maryam Alavi, M. and Leidner, D.E. (2001), Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues, MIS Quarterly, Vol. 25, No. 1. (Mar., 2001), pp. 107-136.
5 Bilginin yapılandırılması Maryam Alavi, M. and Leidner, D.E. (2001), Review: Knowledge Management and Knowledge Management Systems: Conceptual Foundations and Research Issues, MIS Quarterly, Vol. 25, No. 1. (Mar., 2001), pp. 107-136.
6 Nitelikli bilginin ortaya çıkarılması D.A. Kolb, (1984) Experiential learning: experience as the source of learning and development, Englewood Cliffs, NJ, Prentice Hall, PP 21-38 http://www.learningfromexperience.com/images/uploads/process-of-experiential-learning.pdf https://www.simplypsychology.org/learning-kolb.html
7 Nitelikli bilginin şekillendirilmesi Tony Buzan, MindMap https://www.youtube.com/watch?v=MlabrWv25qQ
8 Ara Sınav
9 Bilginin ilhamla zenginleştirilmesi De Bono, E. (1990) Lateral Thinking, Harper Perennial, USA pp:61-275
10 Yaratıcı strateji yazımı Wells, W., Moriarty, S. And Burnett, J. (2006), Advertising Principles and Practice 7th edition. Pearson, USA pp: 336-345
11 Örnek olay incelemesi
12 Yaratıcı brief yazımı Wells, W., Moriarty, S. And Burnett, J. (2006), Advertising Principles and Practice 7th edition. Pearson, USA pp: 345
13 Yaratıcı brief yazımı Wells, W., Moriarty, S. And Burnett, J. (2006), Advertising Principles and Practice 7th edition. Pearson, USA pp: 345
14 Örnek olay incelemesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

EFFIE kitapları-Reklamcılık Vakfı Yayınları 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
22
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
35
Final Sınavı
1
45
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest