Dersin Adı | Reklamcılığın İlkeleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 204 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders; reklam alanına ilişkin kavram ve araştırmalar, hedef kitle, reklam kampanyalarının gelişim süreci, reklam ortamları, stratejik planlama, reklam yazarlığı, yaratıcılık, tasarım ve prodüksiyon süreçleri gibi ana konular üzerinden reklamın pazarlama ve iletişim sürecindeki yerini aktarmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Reklamın temel kavramları aktarıldıktan sonra dönem ortasında öğrencilere bir kampanya briefi verilmekte ve bu briefe göre kampanya fikri geliştirmeleri istenmektedir. Öğrenciler dönem sonunda geliştirdikleri kampanyayı sunmakta ve bu kampanyaya ilişkin eleştirileri almaktadırlar. Dönem içerisinde verilen haftalık ödevlerle stratejik planlama ve araştırmanın rolünü kavrayabilmektedirler. Ayrıca verilecek başka bir ödevle var olan bir reklamı farklı bir mesaj stratejisine göre yeniden tasarlamaları istenmektedir. Ders içerisinde yapılan kısa uygulama çalışmaları ile öğrenciler, reklamın iletişimdeki rolü, hedef kitle analizleri gibi konuları ilişkilendirirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve ders planının tanıtılması | |
2 | Reklam dünyasına hoşgeldniz / Stratejik marka iletişimi | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 1 and 2 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.50-76 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.5-74 |
3 | Stratejik marka iletişimi Stratejik araştırma | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 2 and 6 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.208-266 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.727-775 |
4 | Stratejik araştırma Pazarı bölümlendirme ve hedef kitle seçimi | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 6 and 7 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.174-207 |
5 | Pazarı bölümlendirme ve hedef kitle seçimi Stratejik planlama | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 7 and 8 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.655-668 Clow, K. E. , Baack, D. (2010). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, 4th Ed. Pearson Global Edition, Prentice Hall, pp.155-162, 80-104 |
6 | Yaratıcılık | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 8 and 9 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, Chapter 12 |
7 | Yazarlık | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 9 and 10 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, Chapter 13 |
8 | Ara sınav | |
9 | Medyanın temelleri | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 10 and 12 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.270-357 |
10 | Satın alınan medya, sahip olunan medya, etkileşimli medya, kazanılan medya | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 12 and 13 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.270-357 |
11 | Satın alınan medya, sahip olunan medya, etkileşimli medya, kazanılan medya | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 13 and 14 |
12 | Medya planlama ve pazarlık | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 14 and 15 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.177-222 |
13 | Reklamın etkililiği ve etkinliğinin değerlendirilmesi | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 15 and 17 Lane, W. R., King, K. W., Reichert, T. (2011), Kleppner’s Advertising Procedure, 18th Ed., Pearson Prentice Hall, pp.683-710 |
14 | Sosyal etki, toplumsal sorumluluk ve etik | Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D., Wood, C. (2019) Advertising & IMC: Principles and Practice, Global Edition, Pearson, Chapter 17 and 18 Moriarty, S., Mitchell, N., Wells, W.D (2009), Advertising Principles and Practice, 8th Ed., Pearson International Edition, Prentice Hall, pp.110-143 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ||
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 23 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest