Dersin Adı | Gündelik Hayat ve İletişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 450 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders gündelik yaşam deneyimleri, materyal kültür ve iletişim pratikleri arasındaki ilişkileri inceler. Turizm, seyahat, moda, yemek, sokak sanatları, spor organizasyonları, müzik ve dans gibi kültürel pratikleri günümüz dünyasında önemli toplumsal roller oynayan temel kitlesel iletişim araçları olarak analiz eder. Kültürel anlamlandırma ve mesaj iletim biçimlerinin dünyanın farklı bölgelerindeki işleyiş süreçlerini inceler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders materyal kültür ve gündelik hayat pratiklerinin 21. yüzyıl dünyasında temel iletişim araçları olarak oynadıkları rolleri inceler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Gündelik Hayat, Kültür ve İletişim | Carey, J. (2002). “A Cultural Approach to Communication.” In Mass communication theory, pp. 36-45. Martin, J. N., & Nakayama, T. K. (1999). Thinking dialectically about culture and communication. Communication theory, 9(1), 1-25. |
2 | Moda ve İletişim | Barnard, M. (2013). “Fashion, Clothing, Communication, and Culture.” In Fashion as communication. Routledge, pp. 27-48. Crane, D., & Bovone, L. (2006). Approaches to material culture: The sociology of fashion and clothing. Poetics, 34(6), 319-333. Kuruc, K. (2008). Fashion as communication: A semiotic analysis of fashion on ‘Sex and the City’. Semiotica, 2008(171), 193-214. |
3 | Duyguların Bir İletişim Aracı Olarak Kültürel İncelemesi | Kramer, M. W., & Hess, J. A. (2002). Communication rules for the display of emotions in organizational settings. Management Communication Quarterly, 16(1), 66-80. Elfenbein, H. A., & Ambady, N. (2003). Universals and cultural differences in recognizing emotions. Current directions in psychological science, 12(5), 159-164. Hochschild, A. R. (2002). “The sociology of emotion as a way of seeing.” In Emotions in social life, Routledge, pp. 31-44 Jablonka, E., Ginsburg, S., & Dor, D. (2012). The co-evolution of language and emotions. Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 367(1599), 2152-2159. |
4 | İletişim Pratiklerinde Toplumsal Cinsiyet Farklılıklarının Kültürel Üretimi | Hall, J. A., & Matsumoto, D. (2004). Gender differences in judgments of multiple emotions from facial expressions. Emotion, 4(2), 201. Carli, L. L. (2013). Gendered communication and social influence. The Sage handbook of gender and psychology, 199-215. Friebel, G., & Seabright, P. (2011). Do women have longer conversations? telephone evidence of gendered communication strategies. Journal of Economic Psychology, 32(3), 348-356. |
5 | Yemek Çalışmaları: Yemek Aracılığıyla İletişim ve Kimlik İnşası | McIntosh, W. A. (2013). Sociologies of food and nutrition. Springer Science & Business Media, “Culture and Food”, pp. 17-59. Beardsworth, A., & Keil, T. (2002). Sociology on the menu: An invitation to the study of food and society. Routledge, “The Social Organization of Eating”, pp. 73-99. Brunori, G. (2007). Local food and alternative food networks: a communication perspective. Anthropology of food, (S2). |
6 | Bir Toplumsal Gösteri Olarak Spor Organizasyonları ve Spor Haberlerinin Kültürel Analizi | Tomlinson, A., & Young, C. (Eds.). (2006). National identity and global sports events: Culture, politics, and spectacle in the Olympics and the Football World Cup. Suny Press, pp. 1-33. Real, M. (2013). Reflections on communication and sport: On spectacle and mega-events. Communication & Sport, 1(1-2), 30-42. McDonald, M. (2005). Imagining benevolence, masculinity and nation: Tragedy, sport and the transnational marketplace. Sport and corporate nationalisms, 127-41. |
7 | Gişe Rekortmeni Filmler, Kablolu TV Dizileri, Çizgi Romanlar ve Günümüzde Fan Toplulukları | Ford, S. (2014). Fan studies: Grappling with an ‘Undisciplined’discipline. The journal of fandom studies, 2(1), 53-71. Ndalianis, A. (2011). Why comics studies?. Cinema Journal, 50(3), 113-117. Schauer, B. (2007). Critics, clones and narrative in the franchise blockbuster. New Review of Film and Television Studies, 5(2), 191-210. |
8 | Toplumsal İletişim Aracı Olarak Müzik | Miell, D., MacDonald, R. A., Hargreaves, D. J., Pavlicevic, M., Wilson, G., Powles, J., ... & Glennie, E. (2005). Musical communication. Oxford University Press on Demand. “How Do People Communicate Using Music?”, pp. 1-27. Osmond-Smith, D. (1971). Music as communication: Semiology or morphology?. International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, 108-111. |
9 | Dans Antropolojisi | Thomas, H. (2003). Dance, modernity and culture. Routledge, pp. 55-83. Kaeppler, A. L. (2000). II. Dance ethnology and the anthropology of dance. Dance Research Journal, 32(1), 116-125. McRobbie, A. (1991). “Dance narratives and fantasies of achievement.” In Feminism and Youth Culture (pp. 189-219). Palgrave, London. |
10 | Sosyal Medya ve Sosyokültürel Değişim | Bennett, W. L. (2012). The personalization of politics: Political identity, social media, and changing patterns of participation. The annals of the American academy of political and social science, 644(1), 20-39. Guzzetti, B. J. (2006). Cybergirls: Negotiating social identities on cybersites. E-Learning and Digital Media, 3(2), 158-169. |
11 | Akıllı Telefonun Altın Çağı ve Bağlantı Kültürü | Miller, J. (2014). The fourth screen: Mediatization and the smartphone. Mobile Media & Communication, 2(2), 209-226. Pang, H. (2017). Is smartphone creating a better life? Exploring the relationships of the smartphone practices, social capital and psychological well-being among college students. International Journal of Advanced Media and Communication, 7(3), 205-223. |
12 | Sokak Sanatı/Kamusal Sanat Bir Evrensel İletişim Dili Midir? | Avramidis, K., & Tsilimpounidi, M. (2016). “Graffiti and street art: Reading, writing and representing the city.” In Graffiti and Street Art. Routledge, pp. 17-40. Schacter, R. (2008). An ethnography of iconoclash: An investigation into the production, consumption and destruction of street-art in London. Journal of Material Culture, 13(1), 35-61. Borghini, S., Visconti, L. M., Anderson, L., & Sherry, Jr, J. F. (2010). Symbiotic postures of commercial advertising and street art. Journal of Advertising, 39(3), 113-126. |
13 | Turizm ve Seyahatin Bir İletişim Sahası Olarak Kültürel İncelemesi | Okumus, B., Okumus, F., & McKercher, B. (2007). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hong Kong and Turkey. Tourism management, 28(1), 253-261. Meschkank, J. (2011). Investigations into slum tourism in Mumbai: poverty tourism and the tensions between different constructions of reality. GeoJournal, 76(1), 47-62. Kingsbury, P. (2005). Jamaican tourism and the politics of enjoyment. Geoforum, 36(1), 113-132. |
14 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Derste yararlanılacak olan kaynaklar yukarıdaki Haftalık Konular ve Ön Hazırlık Çalışmaları kısmında listelenmiştir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 114 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | X | ||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest