Dersler

Hukuk, hak ve hukukun diğer ana kavramları; hukuk sistemleri, kamu ve özel hukuk ana dalları ile alt dalları, başta Anayasa, kanun ve uluslararası sözleşmeler olmak üzere hukukun temel kaynakları ve oluşturulma süreçleri ile hukukun uygulanması ile ilgili esaslar, mahkemeler ve görevleri, hukuki kişilik, hak ve fiil ehliyeti, gerçek ve tüzel kişiler, eşya ve borçlar hukukunun temel kavramları.


Dersin içeriğinde öğrencilere, yöneticilerin karar verme ve uygulama sürecinde nasıl davrandıkları, var olan örgüt yapısını geliştirmek, verimli işleyişine katkıda bulunmak ve arttırmak için farklı alternatifler nasıl değerlendirdikleri aktarılacaktır. Dersin en önemli amacı öğrencilerin, yöneticilerin başarılarının en önemli kıstası olan zamanında ve uygun kararlar alma yetisinin nasıl olduğunu görmelerini sağlamaktır.


Bu ders temel mikroekonomi ve makroekonomi modellerini ve kavramlarını tanıtır. Bu derste incelenecek olan mikroekonomi başlıkları şunlardır: Piyasa ekonomisi, arz ve talep, tüketici teorisi, firmalar teorisi, tam rekabet. Bu derste incelenecek olan makroekonomi başlıkları şunlardır: ulusal gelir, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme.


Bu dersin amacı öğrencileri ekonomik süreçlerin ve kurumların tarihsel gelişimi; üretim, bölüşüm ve tüketim kalıpları ve de üretim faktörlerinin dünyada ve Batı Avrupa’daki gelişimi hakkında bilgilendirmektir. Antik ve orta çağdaki ekonomik süreçler, Batı dünyasının cografi genişlemesi, Sanayi Devrimi, bazı Avrupa ülkelerinin ekonomik genişleme sürecinde tarım, finans, bankacılık gibi sektörlerde meydana gelen ve teknoloji kullanımı, ulaşım ve iletişim altyapısında görülen gelişmeler, devletin rolü, sanayileşen Avrupa ülkelerinin dünyanın geri kalanı üzerindeki etkisi ve Birinci ve İkinci Dünya Savaşı sonrası meydana gelen ekonomik değişimler bu derste incelenen konular arasındadır.  


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik dinleme ve not alma ile akademik konuşma konuları ele alınır.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik okuma ile akademik yazma konuları ele alınır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâikdemokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. CumhuriyetDemokrasi ve Lâiklik gibi kavramların Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâik demokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yirminci yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. Cumhuriyet, Demokrasi ve Lâiklik gibi kavramların önemi, Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra antropoloji, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır


Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.


İdari Birimlerin SunumlarıAkademik Birimlerin SunumlarıÖğrenci Kulüplerinin sunumları


Kümeler, fonksiyonlar, matrisler, istatistiğe giriş, veri tipleri ve verileri gruplama, olasılık fonksiyonu, permütasyon, kombinasyon, olasılık hesaplamaları, rasgele değişkenler, beklenen değer ve varyansları, dağılımları.


Bu derste, medya ve toplum arasındaki ilişkiler popüler medyaya odaklı olarak tartışılabilecektir. Medya kadın dergilerini, popüler müziği, haberleri, televizyon dizilerini, film reklamlarını ve sporu içermektedir. Temalar ise, ulusalcılık, küreselleşme, demokrasi, radikal politika ve toplumsal cinsiyettir.


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Bu ders, klasik sosyoloji teorileri, bu teorileri okuma, yorumlama ve teorilerle ilgili yorum yapma üzerine, ayrıca bir toplumsal araştırmanın nasıl biçimlendiği, yürütüldüğü, bu araştırmayı çevreleyen etik ilkeler ve araştırmayı yürütürken faydalanılabilecek temel kaynaklar üzerine odaklanmaktadır


Ders, bilimsel bir disiplin olarak sosyolojinin tanımı, araştırma yöntemleri, alanda baskın olan kuramsal yaklaşımlar; kültür, sosyal yapı, sosyalleşme, bürokrasi, toplumsal kontrol, sapma, toplumsal değişim ve toplumsal tabakalaşma gibi giriş düzeyindeki temel kavram ve konularını kapsar.


Bu ders, modern toplumda sosyal koşulları belirleyen kurumlar, yapısal dönüşümler ve süreçlere değinir. Bu doğrultuda, dersin temel içeriğini toplumsal cinsiyet, aile, din, medya iş ve ekonomi, kentleşme, göç, siyaset, modern örgütler ve küreselleşme gibi modern toplumun anahtar kurum ve süreçler oluşturacaktır.


Bu ders insan toplumlarının farklılaşmasının temeli olan kültürün farklı yönlerini tartışır. Kültür ve toplumsal yapı teorilerini değerlendirerek, temel insani kurumları (akrabalık, ekonomi, politika ve din) kültürler arası bir perspektifle anlamayı amaçlar.


Bu ders, felsefenin ana bölümlerini belirleyen problemlerin incelenmesini içerir: 1) geçerlilik ve doğru; yaygın mantık yanılgıları, 2) gerekçelendirilmiş doğru inanç olarak bilgi, 3) felsefi ideal ve pratik problem olarak iyi hayat; sonuççuluk, deontoloji, erdemlilik etiği, 4) siyasi meşruluk ve sosyal kontrat teorileri, 5) aklın varsayımlarının tragedya ile sınanması.


Bu ders, sosyal araştırmalar için temel istatistik konularını, SPSS uygulamaları ile birlikte içermektedir. Bu konular, verilerin düzenlenmesi, merkezi dağılım ve değişkenlik ölçüleri, hipotez test etme, korelasyon, basit regresyon ve varyans analizi ile kikare dağılımdır.


Bu ders, sosyoloji alanının temel klasik teorilerine giriş yapmaktadır. Alandaki temel yaklaşımlar Karl Marx, Emile Durkheim, Max Weber, George Simmel George Herbert Mead gibi isimler üzerinden tartışmaya açılmaktadır.


Bu ders yaklaşık olarak İkinci Dünya Savaşından bugüne sosyolojide önem kazanan kuramsal yönelimlerin incelenmesini içerir. Özellikle düşünülen amaç, öğrencilerin kuram kurmakta klasik ve çağdaşolan arasındaki farkı sorgulayabilmeleri, teorinin alan çalışmasına katkısını inceleyebilmeleri, farklı açıklama yöntemlerini değerlendirebilmeleri, ve kuramsal çatışmanın kaynaklarını açıklayabilmeleridir.


Nüfüsbilim, toplumların sahip olduğu nüfusun ölçeği, kompozisyonu, mekansal dağılımı, ve ölümdoğum oranları ve göçler neticesi söz konusu göstergelerde meydana gelen değişimlerin bilimsel çalışılması olarak tanımlanır. Bu anlamda, nüfusun yaş, cinsiyet, etnik kimlik gibi demografik göstergeler bakımından kompozisyonu; kentlikırsal gibi mekansal dağılımı; ve nüfusun ölçeği, kompozisyonu ve dağılımda zamanla ortaya çıkan değişimlerin ölçümü dersin kapsamını teşkil etmektedir.


Bu ders, toplumlardaki farklı eşitsizlik formlarını göz önünde bulundurarak toplumsal tabakalaşmanın hem teorik hem de ampirik tartışmalarına giriş yapmaktadır. Tabakalaşma sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite, iktidar, elitler, yoksulluk, meşrulaştırma ve toplumsal hareketlilik gibi kavramların vurgulanması üzerinden tartışılmaktadır.


Suçbilim, bilimsel olarak suç ve sapkın davranışlar ile ilgilenir. Suçu ve sapkın davranışları tarihsel ve teorik bir çerçeveye yerleştirerek şu gibi sorulara cevap arar: İnsanlar neden suç işler? Suçlu davranışının sosyal sebepleri ve sonuçları nelerdir? Farklı toplumlarda ne tür suç tipolojileri gözlemleyebiliriz? Bu derste, benzer soruların cevapları suçbilim teorileri çerçevesinde, sosyal sınıf, yaş, ırk, etnisite, toplumsal cinsiyet, şiddet, siyasi ve organize suçlar kategorileri vurgulanarak araştırılacaktır


Ders, toplumsal actor ve süreçlerin siyasalı, siyasal kurum ve süreçlerin de toplumsalı belirlediği, bu anlamda iki alan arasında karşılıklı bir etkileşimin olduğu varsayımından hareket etmektedir.Bu nedenle ders, devlet, siyaset, economy, sivil toplum, siyasal partiler ve birey arasında varolan karmaşık etkileşimler üzerinde odaklanırken, söz konusu tartışma yönetim sistemleri, iktidar, eşitlik, kimlik, cinsiyet ve siyasal katılım gibi sosyopolitik olgularla bağlantılı götürülecektir.


Bu ders, sosyal bilimlerde niceliksel bir araştırma için temel adımları içermektedir: Problem durumu, literatür taraması, etik, örnekleme, veri toplama teknikleri, analiz ve bir öneri hazırlama.



Bu ders, nitel araştırma yaklaşımlarını içermektedir. Konular, nitel araştırmaların doğası, etnografi ve katılımcı gözlem, görüşme,odak grup, döküman inceleme, vaka çalışmaları ile bilgisayar desteki veri analiz ve
araştırmayı kapsamaktadır.


Ders, “Toplumsal Değişim”in dinamiklerini, bileşenlerini, araçlarını, kuramsal olarak ve örnekleyerek ele almakta; makro düzeydeki değişimlerle 21. yüzyılın kentler dünyasının oluşumunu, modern dünya sistemini ve planlı değişimlerle geleceğin toplumunu yaratmanın sosyokültürel, siyasi ve ekonomik dinamiklerini irdelemektedir.


Bu ders bir kurum olarak aileyi farklı sosyal yapıların kesişen sınırlarında inceler: din, hukuk, ahlak, ve ekonomi. Ayrıca, bu ders ailenin duygusal temellerini ve fonksiyonlarını sosyolojik perspektiflerden araştırır.


Bu ders, şehir sosyolojisinin temel kavramlarına ve teorilerine değinir. Bu doğrultuda, kent ve kent yaşamı, sanayileşme, Şikago okulu, kentsel politika, kamusal mekan, yabancı, ayrışma, gettolaşma, toplumsal cinsiyetlendirilmiş mekan ve tüketim dersin vurguladığı konular arasındadır.


Ders, modernite, milliyetçilik, laiklik, toplumsal değişim, toplumsal cinsiyet, kentleşme, göç, işsizlik, suç gibi Türkiyede’ki sosyolojik olguları ve kültürel değerleri ele almaktadır.


Bu ders, kamuoyu dinamikleri ve oluşturma, survey tasarımı ile kamuoyu araştırmalarının kullanımı ve etkisi konularını içermektedir.


Bu ders sosyolog adaylarını mezuniyet sonrası yaşama hazırlamak ve sosyolojinin uygulama alanlarına farklı perspektiflerden yaklaşmalarını mümkün kılmak üzere tasarlanmıştır.


Bu ders sosyolog adaylarını mezuniyet sonrası yaşama hazırlamak ve sosyolojinin uygulama alanlarına farklı perspektiflerden yaklaşmalarını mümkün kılmak üzere tasarlanmıştır.


Bu ders sosyolojik araştırmalarda kullanılan temel yöntem ve araçları tanıtarak öğrencilerin proje tasarlama, sunma, ve değerlendirme yetilerini geliştirecek anlatım ve uygulama bölümlerinde oluşur.


Bu ders kapsamındaki sunumlar ve labratuar toplantıları ile öğrencilere araştırma metotları ve araçları öğretilecektir. Böylece öğrencilerin projelerini oluşturması, sunması ve değerlendirmesi için gerekli olan yetilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) altı haftalık (otuz işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Bu derste, öğrencilerin yazılı iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.


Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


HUM 101Uygarlık Tarihi I

Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik YunanRoma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupası’ndaki temel gelişmeleri ele almaktadır.


HUM 102Uygarlık Tarihi II

Bu ders Ortaçağ Avrupa’sından başlayarak günümüze doğru uzanan süreç içindeki gelişmeleri ekonomik, sosyal, siyasi ve kültürel yönleriyle ele almakta.


SOC 300Toplumsal Sapma ve Kontrol

Bu ders toplumsal sapma ve kontrol sosyolojisinde kullanılan kuramsal modellerin incelenmesini içerir. Tartışılan konulardan bazıları şunlardır: suçun tanımları (normatif, toplumsal tepki/etiketleme, eleştirel); suç üzerine farklı kuramsal perspektifler (gerilim, sosyal kontrol, etkileşimsel, ekolojik, eleştirel); sosyal politikalar).


SOC 315Devrimler Tarihi

Ders, devrimlere ilişkin kuram ve tanımları irdelemekte; dünya tarihindeki ideolojileri ve devrimleri örnekleriyle karşılaştırmalı olarak ele almaktadır.


SOC 320Yaşlanan Toplum

Bu ders yaşlılık alanının kendine özgü dinamiklerini ve sorunlarını yaşlılığa ilişkin teorileri inceleyerek tartışır. Yaşlı nüfusun ekonomik, sosyal ve kültürel yaşam örüntülerini kültürler arası bir perspektifle anlamaya çalışır. Bunun yanısıra, yaşlı kesimlerin yaşam aranjmanlarını ve onlar için üretilen ya da üretilmesi gereken sosyal politikaları incelemeye çalışır.


SOC 322Tarihsel Sosyoloji

Bu ders, tarihsel sosyoloji teorilerine ve metoduna dair katkı ve tartışmaları, öğrencilerine sunmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, öğrencilere alana katkı yapan önemli isimler ve çalışmaları tanıtılacaktır.


SOC 330Modern Toplumda İş ve Meslekler


Ders, iş ve mesleklerin sanayileşme öncesi ve sonrası gelişim ve değişim sürecini;
etkisini gittikçe arttıran kentleşme, teknoloji ve kürselleşmeyle birlikte modern toplumda
iş ve meeslekleri belirleyen ve biçimlendiren temel güç ve etmenleri ele almaktadır.


SOC 340Çevre Sosyolojisi

Ders, çevre sosyolojisine ilişkin teorileri, çevresel değişimi, çevreye yönelik idealleri, hedefleri, uygulamaları, ekonomik ve siyasi boyutlarıyla çevresel sorunların sosyal yapılanmasını ele almaktadır.


SOC 350Teknoloji ve Değişen Toplum

Bu ders, teknolojinin evrimi, teknoloji, toplum ilişkisini ve teknolojinin yayılımı konularını içermektedir


SOC 360Din Sosyolojisi

Ders, dinlerin toplumdaki yeri ve fonksiyonları (toplumsal birlik, control, düzen, disiplin vs.) üzerine ortaya konulan sosyolojik kuram ve yaklaşımları; toplumsal eylem, örgütlenme ve hareketleri nasıl motive ettiğini; ve birey dindarlığı ile bunun toplumsal yansımalarını kapsar. Dinlerin toplumsal rolü ve yerinde zamanla meydana gelen değişimleri izlemek amacıyla din konusu, modernleşme, sekülerleşme, postmodernite ve küreselleşme gibi temel toplumsal dönüşümlerle bağlantılı olarak da tartışılacaktır.


SOC 390Etnisite ve Irk Sosyolojisi

Ders, etnik kimlik kavramı, söz konusu kimliğin toplumsal ve tarihi kökenkeri, etnik grupların toplumsal pozisyonları, ve etnik gruplar arası ilişkilerin doğasını anlama çabasıyla geliştirilen temel sosyolojik kuramları kapsamaktadır.


SOC 400Statü, İktidar ve Refah

Bu ders, öncelikle güç ve iktidar ilişkilerinin modern toplumlardaki yansımalarını araştıracaktır. Bu ilişkilerin yoksullukla bağlantısını ortaya koyacak ve yoksulluğa bir cevap olarak sosyal refah ve refah devleti kavramlarını tartışacaktır. Son olarak, refah devleti eleştirileri ve yoksul hareketi tartışmalarına değinecektir.


SOC 410Tarihte Mitler, İnançlar ve Düşünceler

Ders, insanlık tarihinde batıl ve dinsel düşünceden rasyonelizm ve bilimsel düşünceye doğru uzanan düşünsel gelişimin ve mitegemen toplumdan modern topluma geçiş sürecinin önemli bir kesitine odaklanmakta; eski doğu ve batı dünyalarına ait örnekleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla incelerken, antik Yunan politeizmi ve mitolojisi ile rasyonel düşüncenin ilk sağlam örneklerini veren Yunan felsefesine vurgu yapmakta; belirli felsefi akımlarla, insanlık tarihindeki düşünsel ve kültürel devinimleri ele almaktadır.


SOC 420Sanal Dünya, İnternet ve Toplumsal Değişim

Bu ders, İnternet ve siber dünyadaki gelişmelerin topluma etkilerini ele almakta ve sosyal ağlar, sanal ortamlar, sanal topluluklar, sosyal kapital, katılım, kimlik ve sayısal bölünme konularını içermektedir.


SOC 430Toplumsal Cinsiyet ve Değişim

Bu ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarının temel tartışmalarını ortaya koymaktadır. Dersin başlıkları cinsiyet, toplumsal cinsiyet, erkeklik, kadınlık, “queer” teori, feminism ve toplumsal cinsiyetlendirilmiş toplum kavramlarını içermektedir. Toplumsal cinsiyetlendirilmiş toplum kavramı aile, iş yaşamı, medya, beden ve eğitim gibi farklı bağlamlarda tartışılmaktadır.


SOC 440Sanat Sosyolojisi

Bu ders estetik deneyimin sosyolojik olarak incelenmesinde kullanılan temel oryantasyonların değerlendirilmesini içerir: 1) sanat nedir? 2) sosyal bağlam nedir ve estetik deneyim ile nasıl bir ilişkisi vardır? 3) sanat eserlerinin üretimi ve tüketimi için gereken standartlar nelerdir? 4) Toplum içinde sanatçı kimdir? 5) Modern toplumlarda sanatın siyasal fonksiyonu nedir?


SOC 450Beden Sosyolojisi

Bu ders, felsefe ve antropolojinin bedene dair temel okumalarından da faydalanarak, beden sosyolojisine dair kuramları tartışır. Bedenin dönüşümünü, özellikle toplumsal cinsiyet, cinsellik, mekan, engelli bedenler, emek ve tüketim kültürü başlıkları çerçevesinde analiz eder. Ve, bedenin düzenlenmesine dair tartışmaları içerir.


SOC 460Sosyolojik Kuramdan Seçilmiş Konular

Bu ders din, gündelik hayat, değişim, sosyal düzen ve farklılık konularını içermektedir.Ders, bu başlıkları tartışmak için Peter Berger, Karl Marx, Herbert Marcuse, Micheal Foucault gibi kuramcıların klasik yazıları aracılığıyla konstrüktivizm, Marksist, eleştirel ve postyapısalcı kuramları öne çıkarmaktadır.


SOC 480Modernite, Mekan ve Kültür

Bu ders, modernite tarihine referansla mekansal pratiklerin kültürel yönlerini araştırmaktadır. Dersin içeriğinden seçilen bazı başlıklar modern kent, kültür, simgesel ekonomiler, kültür endüstrileri, kamusal mekan, bakış, temaşa, panoptikon, her günkü yaşam, çekişmeli kimlik, sınırlar, ihlal ve ütopyadır.


SOC 490İzmir Üzerine Toplumsal Araştırmalar

Bu ders üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kentin ekonomik, politik, sosyal ve kültürel hayatı, tarihsel bir anlatı ile sunulmaktadır. İkinci bölümde, bu tarihsel anlatıyı, günümüz İzmir’inin temel sosyolojik araştırma başlıkları ile ilişkilendirmek için, göç, kimlik, sosyal mekan, kentsel dönüşüm, kentsel ayrışma, siyasal eğilimler, neoliberal politikalar ve kent kimliği gibi konular öne çıkarılmaktadır. Dersin üçüncü bölümünde ise oğrencilerin İzmir üzerine yapacakları küçük araştırmalar planlanacak ve bulgular paylaşılacaktır.


 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010