Dersler

Bu ders mimarlık disiplini ve içeriksel biçimlenmesine bir giriştir.


Bu ders mimalık disiplini ve mimarinin bağlamsal oluşumunun tanıtımı niteliğindedir. Bu ders mimalık disiplini ve mimarinin bağlamsal oluşumunun tanıtımı niteliğindedir. [+] [Grup 1 (94321) Özlem Akın, Ceyda Alpago] [+] [Grup 2 (94322) Altuğ Kasalı, Melis Baloğlu] [+] [Grup 3 (97195) Çisi Olcar, Özge Hazer]


ARCH 201 dersi tasarım keşfi ve sürecine odaklanan mimari form ve mekan yapım temellerinin stüdyo ortamında araştırılmasıdır. ARCH 201, mimari tasarımdaki formun klasik kaynaklarına odaklanır. Tasarım bir saatlik konferens dersine sahip stüdyo formatında öğretilir; bireysel çalışmalar ders eğitmenlerinin desteğiyle ve sınıf arkadaşlarıyla iş birliği içinde yürütülür. Tasarım pratiği aslolan, gerekli olan, münkün olan ve arzulanan arasındaki bir dizi anlaşmaları kapsar. Geçici ve pratik olarak, içinde yaşadığımız dünyayı soyutlayacağı gibi, sonucunda etik olarak her zaman bu dünyayla ilgilidir. Tasarım fikirleri doğrulamak, çelişmek ve sonucunda test etmek amacıyla her zaman bu dünyayla ilişkilendirilir – mimarlar fikirlerini yapı, form, mekan, kullanım, fonksiyon gibi karmaşık sorunlar karşısında test ederler. Tasarım fikirlerini test etmenin en gerekli yolu çizim ve diyagramlarla ilişki içinde fiziksel modelleri kullanmaktır. Özellikle, fiziksel model yapmak ve kullanma iddiası stüdyoda başarılı olmak için gereklidir. Gelenksel ve dijital de dahil olmak üzere çeşitli araçlar tasarım konseptleri ve eğilimlerini keşfetmenin ve iletmenin ayrılmaz bir bütünü olacaktır.


İkinci mimarlık stüdyosu mimari tasarıma malzeme ve çevre üst başlığında estetik, teorik, teknik ve işlevsel açılardan odaklanır. Mekânsal organizasyon ile programın duyarlı çözümünü amaçlar. Bağlam, çevre ve malzeme bilincini ve dolayısıyla mekân bilincini geliştirmeye yönelik analitik projelerden oluşur


Taş Devriden 1750’e kadar mimarlık tarihi


1750'den 1990’lara kadar mimarlık tarihi


Skaler ve vektörel büyüklükler, bileşke kuvvetin bulunması, noktasal parçacığın dengesi, moment ve kuvvet sistemleri, serbest cisim diyagramları, rijit cismin dengesi, kafes sistemler, kiriş ve kolonlarda iç kuvvetler. Gerilme ve şekil değiştirme, mühendislik malzemelerinin mekanik özellikleri ve Hooke yasası, emniyet faktörleri ve atalet momenti, eksenel yüklü çubuklar ve deformasyon hesabı, kirişlerde eksenel kuvvet, kesme kuvveti, moment diyagramları, basit eğilme, kiriş tasarımı, diğer basit mukavemet halleri.


Ders ağırlıklı olarak yapısal bina bileşen ve sistemlerini incelemektedir. Mimari tasarım sürecinin yapısal mühendislik esasları ile ilişkileri analitik yöntemler ile analiz edilip, söz konusu esaslar sayısal modeller ile test edilmektedir.


Ders, öğrencileri bina elemanları ve bileşenleri ile tanıştırarak, bina yapı kurgusunu malzemeleriyle birlikte öğrencilere aktarmaktadır.


Ders ağırlıklı olarak yapısal olmayan bina bileşen ve sistemlerini incelemektedir. Ders teoriden çok uygulamaya yönelik konuları ele alır.


Mimarı tasarım projeleri


Mimarı tasarım projeleri [+] [Grup 1 (103544) [Altuğ Kasalı, Füsun Babaoğlu, Cansu Günaydın] [+] [Grup 2 (104811) Özlem Akın, Nazlı Kök, Çisil Olcar]


Yapım ve Malzemeler I-II dersleri bu derse temel oluşturmaktadır. Öğrencilerin bir mimari projeyi tüm uygulama detaylarını geliştirerek tasarlamaları gerekmektedir.


Bu ders, fiziksel çevrenin yapılar ile ilişkisine dair kuramsal ve uygulama bilgisi sunmaktadır.


Bu ders öğrencilere şehiri mimarlığın içinde bulunduğu ortam olarak tanıtarak mimari yapıların kentsel mekanı tanımlamaktaki rollerini tartışmaktadır.


Bu ders kapsamında, mimarlık öğrencileri önceki yıllarda edinilen bütün mimarlık araçlarını güncel mimarlık söylemi içinde yer alan kendi içinde tutarlı bir bitirme projesinde biraraya getirirler.


Sözleşmeler, proje yönetim, proje belgelemesi, ve proje onaylaması dahil, mimarlık mesleğinin ışletmesi ve zorunluklarını açıklayan başlıklar sunulacaktır


Bir tasarım ofisinin işleyişine dair başlıklar, ders anlatımları, konukların sunumları ve grup projeleri aracılığıyla anlatılacaktır. [+] [Grup 1 (97202) Michael Young] [+] [Grup 2 (94335) Özlem Akın]


Bu ders öğrencilerin mimari araştırma prensipleri ile aşina olmalarını ve mimari akademik yazım ve araştırma metodolojisi üzerine bilgi birikimlerini arttırmayı amaçlar. Ders yapısı seçili bir konu üzerine bir mezuniyet tezi yazım süreci üzerine kuruludur. Bu süreç araştırma probleminin tanımından akademik yazının tamamlanmasına kadar hem öğrenci hem de danışmanı tarafından yürütülür. Final ürünün kendisi kadar araştırma stratejilerinin oluşturulması, kaynak ve bulgulara dair eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi, doğru araştırma tekniklerinin seçilmesi ve etik kurallara uyulması da önemlidir.


Bu ders kapsamında, mimarlık öğrencileri önceki yıllarda edinilen bütün mimarlık araçlarını güncel mimarlık söylemi içinde yer alan kendi içinde tutarlı bir bitirme projesinde biraraya getirirler.


Bu ders temel mikroekonomi ve makroekonomi modellerini ve kavramlarını tanıtır. Bu derste incelenecek olan mikroekonomi başlıkları şunlardır: Piyasa ekonomisi, arz ve talep, tüketici teorisi, firmalar teorisi, tam rekabet. Bu derste incelenecek olan makroekonomi başlıkları şunlardır: ulusal gelir, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik dinleme ve not alma ile akademik konuşma konuları ele alınır.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik okuma ile akademik yazma konuları ele alınır.


Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir.
Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir.


Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farkli tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.


Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.


Üç boyutlu uzay ve nesne algısını yansıtan çizim ve renklendirme teknikleriyle hem düşsel hem de gerçek, serbest el reprezentasyon teknikleri konusunda bilgi verilir. Karışık sunum ve renklendirme teknikleri ile kavramsal ve sunuma yönelik çizim uygulamaları da gerçekleştirilir.


Sanat, tasarım ve mimarlık nesnelerin görsel analizi.


Ders iki ve üç boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâikdemokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. CumhuriyetDemokrasi ve Lâiklik gibi kavramların Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâik demokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yirminci yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. Cumhuriyet, Demokrasi ve Lâiklik gibi kavramların önemi, Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra antropoloji, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır


Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.


İdari Birimlerin SunumlarıAkademik Birimlerin SunumlarıÖğrenci Kulüplerinin sunumları


Bu ders temel matematik ve geometri kavramlarını içermektedir. Kapsadığı konular: Geometri, trigonometri, türev, temel türev kavramları ve uygulamaları, integral teknikleri ve integrallerin uygulamaları, vektörler ve geometrik özellikler.


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Bu derste, öğrencilerin yazılı iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.


Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


ARCH 300Sinemada Mimarlık

Bu ders, mimari mekanın temsilcisi olarak film atmosferine ve sinema ve çevresnin algısal açılarına odaklanır. Kurgu filmler ruhsal durum, mekan, mimari ve tasarım açısından incelenir ve temsiliyet, montaj, zaman, renk, ışık ve ses kavramları tartışılır.


ARCH 304Yapı Tasarımı

Sabit ve hareketli yük, rüzgar yükü, sismik yapısal sistem kriterleri ile betonarme, çelik ve ahşap konstrüksiyonların genel ilke, analiz ve tasarımları, kolon, yapısal detay, yalıtılmış ve birleştirilmiş pabuçlar ve toprakaltı koşulları ve temel tasarımı analizi çalışılmaktadır.


ARCH 306Yapım İşletmesi

Bu ders genel olarak öğrencilere inşaat sektörünü tanıtmaktadır. İşveren, tasarımcı (mimarmühendis), ana yüklenici, alt yüklenici ilişkileri ve yapım proje yönetimindeki ana terminioloji konu edilmektedir. Proje ve sözleşme tipleri işlennmekte, miktar ve maliyet hesaplarının ana prensip ve teknikleri işlenmektedir. Ders, aynı zamanda yapım planlaması, programlaması ve zaman, maliyet, kalite üçlüsünün kontrol ve izlenmesi süreçlerini ele almaktadır.


ARCH 318Mimari Programlama ve Mekânsal Planlama

Bu ders, temel olarak, mimari tasarım pratikleri için önemli iki süreci –mimari programlama ve mekânsal planlama- irdeler. Mimari programlama, tasarımın erken aşamalarında gerçekleşen ve inşa edilecek binalara dair tanımlamaların ve bilgilerin toplanıp organize edildiği bir süreci tanımlar. Mekânsal planlama ise tasarımın gelişme aşamalarında tasarımcıların iç mekân organizasyonu için kullandığı bir beceriyi tarif eder. Bu aşamalar, tasarımcıların oluşan mimari program ve vizyonun kat planlarına dönüştürmesini içeren bir süreçtir. Bu ders mimari programlama ve planlama becerilerinin detaylı ve sistematik bir şekilde öğrencilere aktarmak üzere planlanmıştır


ARCH 320Mimari Tasarımda İleri Strüktürel Detaylar

Ders sunumları özel strüktürel system tiplojilerini ileri mühendislik ve konvansiyonel olmatan inşay tekniklerini içererek sunar. Seçili sistemler temel bileşenlerini, pratikteki sınırları, gerekli kaynaklar ve uygulama potansiyellerini ifade eden gerçek örnekler üzerinden tanımlanır. Haftalık dersler, öğrenci gruplarının malzeme ve inşa sorunlarıyla doğrudan temas edebilmesi için basit strüktürlerin inşasını içeren uygulamalı eğitimle birleşiktir. Bu dönem, başlıklar Platonik cisimlerin varyasyonları olacaktır.


ARCH 322İşlemsel Tasarıma Giriş

Ders öğrencilerin tasarımda işlemsel düşünme hakkında bilgi ve deneyim sağlayabilmeleri amacıyla geliştirilmiştir. Bu deneyimi sağlayacak atölye çalışmaları esastır. Temel meseleler hakkında basit kuramsal bilgilendirmenin ardından öğrenciler verilen tasarım problemleri üzerinde çalışarak bu bilgileri deneyimleme şansına sahip olacaklardır. Dönem boyunca öğrencilerin bu atölye çalışmalarını tamamlamaları ve sunmaları beklenir.


ARCH 324Türkiye'de Modern Mimarlık Kültürü

Konutun, mutfağın ve mobilyaların modernizasyonu, yeni bina malzemeleri ve inşa tekniklerinin kullanımı, Türkiye’de mimari kültürün gelişiminde mimarlık yarışmalarıyla kamu ve özel sektörün rolü, planlama diskurundaki temel dönüşümler, modern mimarlık, modern aile ve modern yaşama dair popüler medyada yer alan temsiller.


ARCH 326Mimari Geometri

Bu ders seminer, dersler ve atölye çalışmalarını içermektedir. Öğrencilerin detaylı tasarım ve inşa edebilme kapasitelerinin geliştirebilmeleri için uygulama yöntemlerinin üzerinde durulacaktır. Bu ders, yapma, malzemeleri ve özelliklerini deneyimleme teması üzerine kurgulanmıştır. Öğrenciler mimari ve sanatsal donatıların tasarımını birçok faklı açıdan keşfedebileceklerdir. Ekipman ve malzemelere karşı duyarlılık, doğru teknikleri anlama ve güvenlik alışkanlıklarının geliştirilmesi üzerinde durulacaktır.


ARCH 328Doğa ile Tasarım: Mimari Tasarımda Biyomimikri

Tasarım sürecinde sürdürülebilirlik nihai hedef ise, tüm fikirlerin, doğadan gelmesi gerekir. Tüm tasarım öğrencilerinin, doğa tarafından bize verilen tüm yanıtları görebilmeleri için doğayı incelemeleri gerekir. Bu yanıtlar; verimli enerji tasarımlı binalar tasarımı, sürdürülebilir malzeme kullanımı, duyarlı şehircilik planlaması veya örneğin doğanın bize sunduğu Fibonnaci teoremini ideal ölçümleri bulabilmek için kullanılabilir.


ARCH 330Yapı Strüktürlerinde Örnek Çalışmalar

Bu ders seminer, ders anlatım ve analiz çalısmalarını içermektedir.Ders öğrencilerin inşaat ve detay tasarımı kapasitelerini geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Strüktürel sistemlerin analizi uygun tekniklerin, malzemelerin ve bu malzemelere ait özelliklerin kavranması teması etrafında yapılandırılacaktır.


ARCH 332Mimarlık ve Ütopyacı İmgelem

Ders, mimarlıkta ütopya ve çağdaş ütopya kavramı arasında bir eşik gibi hareket edecektir. Öğrenciler farklı alanlarda ütopyacı fikirleri takip ederek, mimarlık ve diğer disiplinler arasındaki muğlak sınırın keşfine çıkacaktır.


ARCH 334Bakmak, Düşünmek ve Çizmek

Yapım ve Tasarım sürecinde, tüm çizimler ve eskizler, kolajlar ve yazılı metinler, fotoğraf ve maketler simgelemenin olduğu kadar keşfetme ve deneyimlemenin belgeleri haline gelir. Unsurları katman katman üstüne dönüştüren ve kopyalan Resim baskı tekniğinde olduğu gibi, her bir eskiz bir tasarım fikrinin formüle edilmesi sürecinde önemli bir rol oynayacaktır. Stüdyoda üretilen bütün malzemelerde eskiz çizmenin önemli bir düşünme aracı kullanmak, yerleşim alanı, binalar ve peyzaj olarak gördüğümüz objeleri anlamaya; yeni fikirlerin üretiminde bir sözlük görevi gören mecazi bir yapıyı yaratmaya ve dönüştürmeye yardım edecektir.


ARCH 336Mimari Yarışmalar

Mimari Tasarım Yarışmaları ile ilgili bilgi ve proje çalışmaları


ARCH 338Mimari Tasarımda Gelecek Öngörüleri

Dönem boyunca öğrenciler birer mimar olarak mesleklerini şekillendirecek kavramlarla tanıştırılacakladır. Ders anlatımları olası gelecek vizyonlarının yaratım sürecine katılımlarını teşvik edecek nitelikte etkileşimli olacaktır. \nEn az iki ödev istenecektir. Ödevler, gelecek vizyonları oluşturulması ve sunumuna dair olacaktır. Ödev teslimleri son teknolojiler, mobil uygulamalar, videolardan oluşacaktır. Bu derste oluşturulan araştırma dokümanları mimari tasarımın olası geleceğine dair anlayış geliştirmeye yardımcı olacaktır. \nSonuç ürün mimari tasarımın geleceğine dair olası senaryoları resmeden birer proje olacaktır. Olası proje sunum formatı infografikten akan görüntülere veya mimari tasarım konseptinden kentsel görselleştirmeye uzanan geniş bir yelpazede değişecektir.


ARCH 340Mimari Temsiliyetin Kuramsal Temelleri

Mimarlar tasarimlarini temsil ederken çeşitli teknikler kullanırlar. El çizimi, bilgisayar çizimi, maket, fotoğraf, film gibi temsil biçimleri mimarlarin düsüncelerini başkalariyla paylaşma araçlarıdır. Fikre aracılık eden tekniğin tasarımın gelişimi üzerinde etkisi vardir, ki bu da tekniklerin derinlemesine anlaşılmasını gerektirir.


ARCH 350Görsellik ve Mimarlık

İçerik Yok!


ARCH 360Yapı Örtü Sistemleri

Bu derste ceşitli dış duvarlar bina sistemleri ve onlara ait detaylar sunulacaktır. Onların çağdaş mimari tasarıma uygunluğu anlamak için örnek projeler araştırılacaktır.


ARCH 362Mimari Zeka: Mimarlıkta Yapay Zeka

Dönem boyunca öğrenciler Yapay Zeka (AI) ile ilgili temel kavramları öğreneceklerdir. Öğrenciler, her dersin ilk saatinde yapılan sunumlar kapsamında yapay zekanın çeşitli ölçeklerde en gelişmiş uygulamalarını keşfedeceklerdir. Haftalık ödevler öğrencilere veri işleme, makina öğrenmesi ve derin öğrenme modelleri ile uygulamalı deneyim fırsatı verecektir. Final projesi yarıyıl ortasından sonuna kadar devam edecektir.


ARCH 370Yapılı Çevrenin Analizi

Bu ders mimarlık öğrencilerinin mesleki becerilerini belirli bir yapılı çevrenin (kentsel, kırsal, endüstriyel, evcil, ticari, vb) analizi ve yeniden düşünülmesi yoluyla zenginleştirmek üzere tasarlanmıştır. Ders çoğunlukla Türkiye'de veya yurtdışında bulunan mimarlığın yapılı ürünleri ve arazilerine/nde saha gezileri ve/veya tasarım atelyeleri düzenlenilerek doğrudan deneyimlenmesi üzerine kurulmuştur. Her dönem, özel bir araziye ilişkin kavramlar okumalar, sunumlar, tartışmalar ile seçilen alanların bireysel ve/veya grup analizleri yapılarak ele alınır. Öğrenciler analizlerini çeşitli medyalar (yazılı rapor, çizim, fotoğraf, poster, rölyef, maket, görsel ve işitsel kayıtlar, vb) kullanarak gerçekleştirip tüm fakülteye açık bir jüriye sunarlar.


ARCH 372Hayatı Tasarlamak, Herkes İçin Mimarlık

Ders insanı merkezine alarak, disiplinler arası bir ölçekte ihtiyaçlar kavramını irdeleyecek, özelleşmiş ihtiyaçlar üzerine gözlem/araştırmalar yapacak ve öneriler hazırlayacak, populasyonumuzda hızla sayıları artmakta olan yaşlı insanlar ile özürlü insanların ihtiyaçlarına yönelik çözümleri irdeleyecektir.


ARCH 380Mimarlıkta Sürdürülebilirlik

Bu dönem, ders yaparak öğrenme metodunu takip edcektir. Haftalık dersler farklı tasarım parametrelerinin önemini keşfeden konvensiyonel olmayan durumlarla ilgili tasarım egzersizlerini içerem başlıklarda olacaktır. Öğrenciler takımlar halinde çalışacak ve önerilerini iki aşamada A1 poster olarak teslim edeceklerdir.


ARCH 382Sanat ve Tasarım Kavramlarını Anlamak

Ders öğrencileri güzel sanatların iki ana pratiği olan sanat ve tasarım kavramları özelinde bir yolculuğa çıkartacak, algı, diyalektik ve gerçeklik üçgeni içerisinde kavramları irdeleyecek ve bu kavramları somut ifadelere dönüştürme çabası içerisinde olacaktır.


ARCH 390Gösteri Sanatları Mekanları

Ders, öğrencilerin mimari akustik bilgilerini projelerine nasıl entegre edeceklerini anlamaları üzerine kuruludur. Hacim akustiği ve gürültü kontrolü hakkında sunumlar yapılacaktır. Ses, müzik ve ses peyzajları ile ilgili okumalar verilecek, bunlar üzerinden sınıfta tartışmalar yapılacaktır. Her öğrencinin bir akustik malzeme firması ile iletişime geçmesi ve bu firmadan malzeme örneği ya da katalog getirmesi beklenmektedir. Öğrenciler bir çok amaçlı salonu çizim ve hesaplamalarla tasarlayacaklardır. Bir ön tasarım önerisi ile başlayacak ve dönem sonuna kadar bu öneriyi geliştireceklerdir. Proje teslimi; malzemelerin ses yutuculuk katsayıları, çınlama süresi, salonun geometrisi, ve yapı elemanlarının katmanları ile ilgili bilgiler içerecektir. Bir stüdyoda farklı yüzey malzemelerini gözlemlemek için, bir ses mastering stüdyosuna gezi düzenlenecektir.


ARCH 403Çağdaş Mimarlık Söylemi

Postmodernism, yerellik, globalleşme, toplumsal cinsiyet, teknoloji ve mekan üzerine seçilmiş metinler üzerinden sunum ve tartışmalar


ARCH 404Portfolyo Tasarımı

Ders, maket fotoğraflama, sayfa düzenleme ve grafik tasarım yöntemlaeri hakkında ipuçları veren bir tasarım atölyesi şeklindedir.  Öğrenclerin bu sürece hakim olmalarına yardımcı olacak sunum ve ödevler hazırlanmıştır. Portfolyonun bireysel olarak nasıl geliştirilebileciği konusunda fikir vermek için, farklı düzenleme, grafik ve taslak örnekleri gösterilmektedir.


ARCH 410Sanat, Tasarım ve Kentsel Mekan

Bu ders sanat ve tasarımın, kentsel mekanla olan çok yönlü ve boyutlu ilişkisini ele alır.


ARCH 420Dijital Temelli Tasarım

Bu ders öğrencileri mimari dijital düşünme konusunda eğitir


ARCH 430Yapı Bilgi Modellemesi

Dönem boyunca öğrenciler çeşitli farklı açılardan BIM uygulamaları üzerine daimi bir araştırma yürüteceklerdir. Dersin seminerleri kapsamında öğrenciler çeşitli yazılım ve BIM uygulamalarını keşfedeceklerdir. Her öğrencinin en az 2 sunum yapması beklenmektedir.


ARCH 440Afete Dayanıklı Yapı Tasarımı

Tasarım profesyonellerinin ortak kanısı can, mal ve fonksiyon kayıplarının azaltılmasının en etkili yolu binaları afete dayanıklı tasarlamaktır. Bu yaklaşım proje planlanması, tasarım ve gelişmenin mümkün olan en erken safhada birleştirilerek tasarım ve malzeme seçiminin entegre “tüm bina yaklaşımı” zemininde halledilmesini sağlar. Bu dersin ana konuları arasında depremler, kasırgalar, hortumlar, tayfunlar, seller, farklı oturmalar, toprak kaymaları, yangınlar, tsunamiler, ve küresel ısınma bulunmaktadır.


ARCH 460Kentsel Koruma Politikaları

Koruma kavramı ve kentsel dokunun özelliklerini yitirmeden yaşatılması


ARCH 480Kentsel Tasarım İlkeleri

Kentsel tasarımın teorik ve pratik açılarıne ve birbirleriyle ilişkilerine dair bir giriş\nKentsel tasarımın teorik ve pratik açılarıne ve birbirleriyle ilişkilerine dair bir giriş


 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010