Dersler

Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik dinleme ve not alma ile akademik konuşma konuları ele alınır.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik okuma ile akademik yazma konuları ele alınır.


Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir.
Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir.


Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farkli tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.


Sanat, tasarım ve mimarlık nesnelerin görsel analizi.


Sanat, tasarım ve mimarlık formları etkileyen dış faktörleri tanıtılması.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâikdemokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. CumhuriyetDemokrasi ve Lâiklik gibi kavramların Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâik demokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yirminci yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. Cumhuriyet, Demokrasi ve Lâiklik gibi kavramların önemi, Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra antropoloji, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır


Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.


İdari Birimlerin SunumlarıAkademik Birimlerin SunumlarıÖğrenci Kulüplerinin sunumları


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Bu derste, öğrencilerin yazılı iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.


Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


Dersler üç farklı Adobe CS uygulamasının (Photoshop, Illustrator ve InDesign) öğretimine dayanmaktadır. Temel tasarım stüdyosunda kazanılan tasarım düşüncesinin sayısal ortamdaki yaratıcı tasarım sürecinde de içselleştirilmesine dönük sınıf-içi tasarım egzersizleri yapılmaktadır. Sanat tarihinden seçilmiş önemli örneklerin sayısal tasarım araçları yardımıyla analiz ve incelenmesi de dersin etkinlikleri arasındadır.


Bu ders işaretler, semboller, ikonlar, göstergeler ve simgelemeleri içine alan, görsel iletişimin temel dili ve semiyolojisine giriş seviyesindeki bir derstir. Derste grafik tasarım, fotoğraf, reklamcılık gibi görsel iletişim tasarımcılarının gelecekte karşılaşacakları veuygulayacakları işlerden yola çıkılarak görsel iletişimin temel dili görsel örneklerle incelenmektedir.


Bu uygulamalı derste basit çizim teknikleri terimleri, değişik malzemelerle yapılan uygulamalar öğretilecektir


Bu derste öğrenciler baskı teknikleri ve tarihsel gelişimi örneklerle inceleyecek, Serigrafi baskı ile ilgili temel bilgiler edindirilecek, çeşitli çizim teknikleri uygulamalarıyla, temel tasarım elemanları kullanılarak yapılacak tasarımlarla, serigrafi baskı uygulamaları yapacaklardır.


Öğrenciler tasarım elemanları ve prensiplerinin kullanımında güven kazanarak bunları etkili iletişim amacı için kullanacaklardır. Forma yönelik duyarlılık (estetik) içerik ve bağlama yönelik duyarlılıkla sağlanmaktadır. Bir nesenenin formu onun amacının ne olduğu, nerede ve ne zaman kullanılacağı, daha da önemlisi kimin tarafından kullanılacağı (kullanıcı / izleyici) göz önünde tutularak şekillendirilmektedir. Dolayısıyla bu ders gerçek hayattaki pratiklerin vazgeçilmezi olan pazarlama prensiplerine bir giriş niteliğindedir. Kullanıcı odaklı sistematik bir tasarım stratejisi geliştirmenin yanı sıra öğrenciler bu derste profesyonelliğin şu anahtar noktalarıyla tanıştırılmaktadır; ; proje planlama ve organizasyonu, etkin bir çalışma takvimi geliştirebilme, tasarım terminolojisini kullanabilme, bir tasarım işini açıklayabilme, bağımsız düşünce geliştirebilme, işin gerektirdiği tasarım sorumluluğunu üstlenebilme, etik tasarım, ekolojik kaygılara cevap verebilme, teknik konularda yüksek standartları yakalayabilme, teknik ve diğer gelişmelerden haberdar olabilme, bireysel çalışabilme, sınıf arkadaşlarıyla / meslektaşlarıyla fikir alışverişinde bulunma, tasarım camiasında ve kurumlarında ve ağlarında tartışmaları izleyebilme


Öğrencilerin verilen problemlere görsel olarak çözüm üretip yorumlarlar. Üzerinde durulacak konular, kavram ve uygulamalardan bazıları soyutlama, kavramsal düşünebilme, renk kullanımı, tipografik yaklaşımlar ve kolajdır. VCD 201 müfredatının çıktıları doğrultusunda, bu dersin amacı kazanılan beceri ve yetileri derinleştirerek piyasaya uygun tasarım pratikleri odaklı takım çalışmasına yoğunlaşmaktır.


Bu ders harf biçimlerine strüktürel bir yaklaşıma sahiptir; ilk ciddi tipografi ve harftipi tasarımı açılımıdır: tipografinin tarihi, kuralları, sınflandırmaları, uygulamaları ve tasarım temelleri. Bu ders öğrencilere proje ve örneklerin yardımıyla kavramsal, analitik ve işlenebilen beceriler öğretir. Uygun terminoloji kullanımı ve bilgisi önemlidir. İletişimde temiz ve net olmak, biçimi nasıl net ve kesin elde edebileceğimizi sorgular.


Bu ders harf biçimlerine yapısal bir yaklaşıma sahiptir; Tipografi ve harftipi tasarımının, tipografinin tarihi, kuralları, sınflandırmaları, uygulamaları ve tasarım temelleri ilk ciddi açılımıdır. Bu ders öğrencilere proje ve örneklerin yardımıyla kavramsal, analitik ve işlenebilen beceriler öğretir. Uygun terminoloji kullanımı ve bilgisi önemlidir. İletişimde temiz ve net olmak, biçimi nasıl net ve kesin elde edebileceğimizi sorgular.


Adobe Photoshop grafik programı ile Raster temelli grafik uygulamalarının mantığını ve kullanımını anlama . Adobe Illustrator vektör tabanlı grafik programının pratik kullanma ve anlama.


Ders boyunca arayüz tasarımı için Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator, kullanıcı yüzü kodlaması ve web/mobil için maket üretimi icin Adobe Dreamweaver, film prodüksiyonu ve montaji için Adobe Premier, animasyonlar için After Effects ve Adoba Flash yazılımları üzerinden temel bilgi verilecektir.


İki haftalık görevlerle öğrencilerden sokak, mimarlık, ürün ve moda fotoğrafçılığı gibi farklı fotoğraf ekollerinin farklı teknik gereklerini yerine getirmeleri beklenmektedir.


Dersler, Batı ve Batı-olmayan kavramları içeren tartışmaları, grafik tasarım uygulamalarındaki çalışmaları (ticari: reklamsal, kitaplar, gergiler, kitapçık ve broşürler vs. Ticari olmayanlar: kamu hizmeti formları, biletler, fişler, makbuzlar ve güncel multimedya ve web tasarımları vs. Gibi) ile birlikte menifestoları ve tarihi dökümanları da içerir. Buradaki amaç: A. Grafik tasarım hareketlerini, stillerini, “okulları”nın gelişiminin 20 yüzyıl boyunca araştırılması. B. Önemli olarak görülen grafik tasarımı etkileyen ve onunla kesişen teknolojik durumları ve tarihsel (politik, sosyal, kültürel) noktaların tartışılması.


Bu derste öğrencilere; işletme türleri, işletmelerin temel faaliyetleri ve fonksiyonları ve tüm işletme konuları hakkında genel bir bakış açısı kazandırılacaktır.hakkında genel bir açısı kazandırılacaktır.


Bu ders temel mikroekonomi ve makroekonomi modellerini ve kavramlarını tanıtır. Bu derste incelenecek olan mikroekonomi başlıkları şunlardır: Piyasa ekonomisi, arz ve talep, tüketici teorisi, firmalar teorisi, tam rekabet. Bu derste incelenecek olan makroekonomi başlıkları şunlardır: ulusal gelir, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme.


Dijital Tasarım Stüdyosu I, günümüz kullanıcı odaklı multimedya toplumuna yönelik tasarımlar yapan öğrencilerin görsel yöntembilimlerinin geliştirilmesi ve uygulama yetilerininin güçlendirilmesi üzerine hazırlanmıştır. Eğitim; eğitsel denemeler, kritikler, seminerler, dersler, atölye çalışmaları, online tartışmalar ve bireysel çalışmalardan oluşur. Katılımcı bir anlayaşıa sahip olan stüdyoya öğrencilerin her hafta bir tartışma konusuyla gelmeleri ZORUNLUDUR.


Profesyonel grafik tasarım dünyasına giriş ile ilgili ikinci derstir. Bu derste öğrencinlerin hayal gücü ve yeteneklerini ortaya çıkarmak, yaratıcılık ve yeni yaklaşımların üzerinde durmak amacı ile deneysel ve ticari tabanı olmayan üst düzey projeler verilir. Bundan önceki derste olduğu gibi ders ticari kaygıları veya reklam tasarımını gözetmez.


Ders her öğrencinin dönem projesi için bir tema seçmesini gerektirir. Bu tema altında bireysel projeler tasarlanır. Öğrenciler sınıfta kısa okumalara ve tartışmalara, araştırmaya ve kritiklere katılırlar.


Bu ders, 4. Sınıf öğrencilerine tez planlarını kurmakta yardımcı, teorik bir derstir. Bir dizi yazma ve okuma alıştırması aracılığıyla öğrencilere, araştırma yürütme, araştırma konusu bulma, soru sorma ve güçlü iddia ve iyi argümanlarda bulunma ve bunları yazı yoluyla savunmanın yolları öğretilir. Edinilen bilgi ve beceriler, mezuniyet tasarım projesine destek verecek potansiyeli taşır.


Bu derste öğrenciler kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerine haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kavramsal olarak olgun bir multimedya projesine doğru geliştireceklerdir.


Dijital Tasarım Stüdyosu I, günümüz kullanıcı odaklı multimedya toplumuna yönelik tasarımlar yapan öğrencilerin görsel yöntembilimlerinin geliştirilmesi ve uygulama yetilerininin güçlendirilmesi üzerine hazırlanmıştır. Eğitim; eğitsel denemeler, kritikler, seminerler, dersler, atölye çalışmaları, online tartışmalar ve bireysel çalışmalardan oluşur. Katılımcı bir anlayaşıa sahip olan stüdyoya öğrencilerin her hafta bir tartışma konusuyla gelmeleri ZORUNLUDUR:


2. Dijital Tasarım Stüdyosu öğrencileri, kendi yaratıcılıkları ve hedef kitle/alıcı sınırları çerçevesinde, orjinal ve yaratıcı orta büyüklükte sonuçlar üretmeye teşvik etmek için tasarlanmış, pratik temelli bir stüdyo dersidir. Öğretim, seminerler, tutoriallar, münazaralar, atölyeler, online tartışmalar ve bağımsız çalışmaları içerir. Haftalık sunumlarla, öğrencilerin her derse tartışmak için iş getirmeleri beklenmektedir.


Bu dersteki bütün projelerin amacı genel kavramlardan başlayarak öğrencileri büyük ölçekli planlama ve tasarım projeleri yapma yetilerini geliştirmeye yönlendirmektir. Sosyal medya kampanyaları, etkileşimli sistemler, gelişmiş deneyimler ve sergileme tasarımı konularına eğilen projelerle öğrencilerin ileri tasarım geliştirme ve uygulama yetilerini geliştirmek amaçlanmaktadır


Bu ders, 4. Sınıf öğrencilerine tez planlarını kurmakta yardımcı, teorik bir derstir. Bir dizi yazma ve okuma alıştırması aracılığıyla öğrencilere, araştırma yürütme, araştırma konusu bulma, soru sorma ve güçlü iddia ve iyi argümanlarda bulunma ve bunları yazı yoluyla savunmanın yolları öğretilir. Edinilen bilgi ve beceriler, mezuniyet tasarım projesine destek verecek potansiyeli taşır.


Bu derste öğrenciler kişisel ilgi alanları doğrultusunda bir mezuniyet projesi fikri seçecek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerine haftalık tartışmalarla bu fikri, proje fikir önerisinden orijinal ve kavramsal olarak olgun bir multimedya projesine doğru geliştireceklerdir.


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Bu ders göstergebilimin iletişim ve tasarımın anlaşılmasında kullanılması için gerekli araçları gösterme amacıyla tasarlanmıştır. Göstergebilimin temel kuram ve kavramları, tasarım alanında görsel analiz yapmakta kullanıldıkları şekilleriyle tartışılmakta, analitik, kritik ve yansıtmalı tasarım değerlendirmesi yapma araçları olarak değerlendirilmektedir. Özellikle görsel kültür üzerinde durularak, önemli bazı kavramlar incelenmekte ve bu kavramların hem mevcut tasarımların analizinde, hem de yeni tasarım geliştirme sürecinde kullanılabilmesi amaçlanmaktadır. Bu kavramlar şunlardır: Gösterge, dizi, dizim, artıkbilgi, entropi, düzgü, düzanlam, yananlam, söylen, metafor, metonim, ideoloji, temsil, pastiş, parodi, kodlama/çözümleme, gösterişçi tüketim ve beğeni.


Ders, beyin fırtınasına sahip bir ortamda bir seri konuşmalar, sunumlar ve tasarım eğitimi ile ilgili toplantılar etrafında örülür. Dersin amacı, her an değişen sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik, yasal ve etik çevrede, öğrencileri güncel iş hayatı ve modern ticari dünyaya alıştırmaktır. Fikirlerin paylaşımı, eleştiriler/kritikler ve iş grubu atmosferine cesaretlendirilir.
Dersin ana odak noktaları: düzeltme ve üretim, yenilikçilik, tasarımsal düşünme, kariyer planlama, tasarım yönetimi, grafik tasarıma yönelik tarih ve felsefe kuramları, reklamcılık, yayıncılık, fotoğraf, tipografi, yeni medya, UX, vb.
Piyasanın, kendi varlığına meydan okuyacak, her disiplini etkileyebilecek daha korkusuz insanlara ihtiyacı vardır.


Ders, başarılı firma ziyaretleri ve profesyonellerle atölye uygulamaları, örnek proje /işlerin tartışma ve analizleri ile eğitici film gösterimleri olarak planlanmıştır. Derste öğrencilerin iş hayatına daha hazır hale gelebilmelerine ivme kazandırmak için; mümkün olduğu kadar görsel iletişim tasarımının farklı alanlarından deneyimli ve başarılı olmuş konukları tanımaları ve iş hayatından taze fikirler alarak kariyerlerini planlamalarına yardımcı olunmaktadır.


GD 303Yayın Tasarımı

Ders karmaşık aşamalarda ilerleyen 3 bireysel proje içerir. Öğrenciler sınıfta kısa okumalara ve tartışmalara, araştırmaya ve kritiklere katılırlar.


GD 304Ambalaj Tasarımı

Dersin ana temeları üç boyutlu görmek ve tasarlamak, kitle / özel tasarım, hedef piyasaya yönelik tasarım, eğlenceli tasarım, yeni ürün sürümü


GD 350İleri Tipografi

Bu ders, yazı karakteri çizimi ve font yapma uygulama atölyeleriyle fontografi uygulaması ve dizgi üzerine kapsamlı bir çalışma dizisidir.


GD 403Reklam Tasarımı ve Sanat Yönetmenliği

Bu derste ulusal ve global reklam tasarım kültürüne paralel yaklaşımlarla kampanyalar gerçekleştirilecektir. Derste belli başlı açıklayıcı kavramlar olan marka, yaratıcı fikir, konsept, reklam grafiği, reklam metni, reklam fotoğrafı, reklam filmi, stratejik planlama, araştırma konuları incelenerek proje uygulamaları yapılacaktır.


GD 404Portfolyo Tasarımı ve Profosyonel Pratik

Profesyonel baskı ve dijital paketi hazırlamak, ayrıca: 15 eser, CV, kartvizit ve Web portföyü de hazırlamak. Yeni bir özgün proje de gereklidir. Sınıfta grup kritiği ve bireysel araştırmalar yürütülür.


MMD 303İleri Fotoğraf Teknikleri

Öğrencilerin bu derste kendi seçecekleri bir kamusal mekan ve oluşturacakları senaryo aracılığı ile belirlenmiş fotoğraf tiplerini oluşturmak üzere çekim yapmaları ve görüntüleri işlemeleri beklenmektedir. Basit bir interaktif yapı oluşturmak üzere fotoğraf görüntülerinin derlenmesi, dizi haline getirilmesi ve bir kısmının animasyona dönüştürülerek tipografi ve ikonlar gibi grafik elemanlarla desteklenmesi öngörülmektedir.


MMD 304Video Teknikleri ve Prodüksiyon

Bu ders görüntü oluşturma teknolojisinin temellerini araştırır; görüntünün çeşitli cihazlarda ve ortamlarda nasıl yaratıldıklarının etraflı incelenmesi ile başlayıp, görüntünün bilgisayar ile olan ilişkisi ve nasıl var olduğunun araştırılması ile devam eder. Derste geleneksel fotoğraf kamera sistemleri, algılama cihazları, tarayıcılar ve sayısallaştırma araçları ile, temel görüntü montaj yazılımlarından ileri düzey nonlinear sistemlere kadar piksel tabanlı görüntüleme sistemleri detaylı bir biçimde incelenmekte ve uygulanmaktadır.


MMD 306Multimedya Tasarımı ve Animasyon

Bu ders öğrencileri konsept tasarımın sanatsal ve teknik temelleri olan 3d modelleme,renklendirme,ışık ve sahneleme gibi gelecekte bu alanda sağlam temellerin atılmasınını sağlayacak bir birikimle donatacaktır. Zbrush ve Maya programlarının kullanımını geliştirmeye yarayacak basit ve uzmanlık gerektiren yöntemler ele alınacaktır.


MMD 403Video Post Prodüksiyon

Bu ders öncelikle pratik araçlar kullanarak animasyon tekniklerinin uygulanmasını sağlar.


MMD 404Portfolyo Tasarımı ve Profesyonel Pratik

Sinif içi tartışmalar ve kritikler; portfolio matrisi; CV; kişisel kimlik (kartvizit ve “showreel” website); portfolio çıktısı; dijital portfolio. Öğrencilerin tasarım önerisi olarak getirdiği her işe danışmanlık ve rehberlik edilecektir.


VCD 300Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Bu derste öğrencilerin geleneksel güzel sanatlar yeteneklerinin , dijital ortamda kullanmaları ve oluşturulan görselleri bilgisayar oyunu tasarımları haline getirmeleri sağlanacaktır.


VCD 302Görsel Kültür Analizi

Bu ders imajların anlamlarını, etkilerini ve görsel kültürün: resimden ve heykelden baskı, paketleme, fotoğrafçılık, film, reklamcılık, video oyunları ve modaya kadar uzanan geniş yelpazesine bakmanın yollarını keşfeden, teorik bir derstir. Öğrencileri, görsel dile, ve onun tarihi ve güncel önemine yönelik bir dizi eleştirel yaklaşım geliştirmeye teşvik eder. Böylelikle, ders, globalleşme, postmodernizm, cinsiyet ve toplumsal cinsiyetin inşası, nesneleştirme ve seri tüketim/ üretim, etnik ve milli kimlik imajlarının üretimi ve alımlaması gibi önemli konulara değinecektir.


VCD 310Ses Tasarımı

Bu ders öncelikle teorik ve pratik araçlar kullanarak güncel ses estetiği formların uygun bağlamda birleştirilmesini hedefler.


VCD 320Yeni Medyayı Anlamak

Bu ders Yeni Medya kavramlarını ve terminolojisini, öğrencilerin yalnızca teorik çerçeveyi anlaması değil, aynı zamanda bu yeni araçları, ortamları, yazılımları ve uygulamaları neden/nasıl kullanacaklarına dair fikir edinmeleri ve becerilerini geliştirmeleri amacıyla sunmaktadır.


VCD 350İleri Teknik Çizim

Bu ders, öğrencilerin gözlemlediği ve analiz ettiği her şeyi çizebilmelerini amaçlar


VCD 410Reklam Fotoğrafçılığı

Ders, reklamcılık için fotoğraf yaratımı ve uygulaması üzerine yoğunlaşarak ticari bir fotoğrafçılık ortamına benzeyecektir.


VCD 421Dijital İllüstrasyon

Bu derste öğrencilerin geleneksel güzel sanatlar yeteneklerinin , dijital ortamda kullanmaları ve oluşturulan görselleri basılı ve yayınlanan medyada kullanılabilecek illüstrasyonlar haline getirmeleri sağlanacaktır.


VCD 424Web Sayfası Tasarımı

Bu dönemin sonunda öğrenciler kişisel ve ticari web projeleri planlamak ve yürütmek konusunda temel bir anlayış kazanacaktır. Ayrıca öğrenciler web etkileşimleri yanı sıra sürece dahil tasarım öğelerine eleştirel gözle bakabilme ve değerlendirme yeteneklerini kazanacaklar.


VCD 430Çizgi Roman Tasarımı

Bu derste öğrencilerin güzel sanatlar yeteneklerinin, yazılmış bir senaryoya uygun olarak, çizgiroman yaratmada kullanmalarını sağlamaktır.


VCD 440Görsel Okuma, Yazma ve Anlamlandırma

Bu derste sanattan tasarımın çeşitli alanlarına kadar uzanan görsel materyeller farklı medaylar aracılığıyla (basılı, elektronik) sunulacak ve tartışılacaktır


VCD 450Bilgilendirme Tasarımı

Ders bilginin iletişimini gerektiren problemlerde, kolay anlaşılır, bilgilendirici ve aynı zamanda görsel olarak çekici tasarım çözümleri üretme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenciler konsept fikirlerini uygulayacakları medyayı seçmek konusunda özgür olacaklardır. Belirlenen proje teması çerçevesinde bir çözüm üretildiği sürece, basılı medya, etkileşimli medya yada mekansal uygulamalar (mekansal alanlarda bilgilendirme, işaret ve yön bulma sistemleri vb.) üzerinde uygulama yapılabilinir. Dersin teorik bilgi altyapısı proje uygulamaları sırasında stüdyo çalışmalarına paralel olarak verilecektir.


 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010