Dersin Adı | Anne Çocuk Sağlığı ve İlkyardım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 203 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin anne ve çocuk sağlığı, aile planlaması ve acil durumlarda ilk yardım becerisini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Anne ve Çocuk Sağlığı, Gebelik, Doğum, Lohusalık, Çocuk Hastalıkları, Bulaşıcı Çocuk Hastalıkları, Çocuklarda acil durumlar, Temel yaşam desteği, Aile planlaması, Çocuklarda acil yardım uygulamaları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Anne-Çocuk Sağlığının Tanımı. Dünyada ve Türkiye’de Anne-Çocuk Sağlığı | 1. T.C.Sağlık Bakanlığı, Sağlık İstatistikleri Yıllığı 2014, Sağlık Araştırmaları Genel Müdürlüğü, Ankara 2015 ISBN: 978-975-590-579-2. 2. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Ensitüsü (2014) ‘2013Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması’. Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Ensitüsü, TC Kalkınma Bakanlığı, Tubitak, Ankara, Türkiye. ISBN: 978-975-491-390-3. 3. Aslantürk H.Türkiye’de biyo-iktidar açısından sağlık hizmetleri ve kadın.Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 2016; 573-592. |
2 | Gebelik ve Doğum | 1. Hurt KJ, Gulie MW, Bienstock JL, Fox HE, Wallach EE. John Hopkins Jinekoloji ve Obstetrik El Kitabı. 4. Baskı, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara 2013. ISBN: 978-975-277-438-4. 2. Smith RP. Netter Obstetri, Jinekoloji ve Kadın Sağlığı. Güneş Tıp Kitapevi, Ankara 2008. ISBN:975-277-128-9. |
3 | Gebelikte Geçirilebilecek Kaza ve Hastalıklar | 1. Hurt KJ, Gulie MW, Bienstock JL, Fox HE, Wallach EE. John Hopkins Jinekoloji ve Obstetrik El Kitabı. 4. Baskı, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara 2013. ISBN: 978-975-277-438-4. 2. Smith RP. Netter Obstetri, Jinekoloji ve Kadın Sağlığı. Güneş Tıp Kitapevi, Ankara 2008. ISBN:975-277-128-9. |
4 | Aile Planlaması | Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi. TC Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Ankara 2005. ISBN 975-590-042-x |
5 | Okul Öncesi Dönemde Büyüme ve Gelişme | Kliegman RM, Marcdante KJ, Jenson HB, Berhman RE. Nelson Pediatrinin Temelleri. 5.Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul 2008. P:15-80. ISBN:978-975-420-638-8 |
6 | Bebek ve Çocuk Beslenmesi | Kliegman RM, Marcdante KJ, Jenson HB, Berhman RE. Nelson Pediatrinin Temelleri. 5.Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul 2008. P:131-156. ISBN:978-975-420-638-8 |
7 | Çocuklarda Solunum Yolu Enfeksiyonları, Allerjik ve Paraziter Hastalıklar | 1. Kliegman RM, Marcdante KJ, Jenson HB, Berhman RE. Nelson Pediatrinin Temelleri. 5.Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul 2008. P:487-512, 562-565. ISBN:978-975-420-638-8 2. International first aid and resuscitation guidelines 2016. pp: 48-53 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ateş, Ağız Yoluyla Bulaşan Hastalıklar ve Döküntülü Hastalıklar | Kliegman RM, Marcdante KJ, Jenson HB, Berhman RE. Nelson Pediatrinin Temelleri. 5.Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul 2008. P:459-472. ISBN:978-975-420-638-8 |
10 | Vücut boşluklarına yabancı cisim kaçması ve İlk Yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016. pp: 74-78, 122-134 |
11 | İskelet Sistemi Yaralanmaları ve İlk Yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016. pp: 74-78, 122-134 |
12 | Oyun Yaralanmaları ve İlk Yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016. pp: 74-78, 122-134 |
13 | Yanıklar, Sıcak Çarpması, Donma, Boğulma ve Hayvan Isırıklarında İlk Yardım | International first aid and resuscitation guidelines 2016. pp: 74-78, 122-134 |
14 | Çocuk İstismarına yaklaşım | International first aid and resuscitation guidelines 2016. pp: 74-78, 122-134 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aslantürk H.Türkiye’de biyo-iktidar açısından sağlık hizmetleri ve kadın.Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 2016; 573-592. dergipark.ulakbim.gov.tr/tsadergisi/article/download/5000188311/5000178639
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 19 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest