(2013-2019 Öğretim Yıllları arasındaki) Dersler



BA 201 Pazarlama İlkeleri

Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını, pazarlama çevresini, tüketici davranışlarını, pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma stratejilerini ve pazarlama karması stratejilerini detaylı olarak inceler. NOT: İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk


BA 320 Tüketici Davranışları

Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutları incelenir.


ENG 101 İngilizcede Akademik Beceriler I

Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.


ENG 102 İngilizcede Akademik Beceriler II

ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktüvütelerini pekiştirmeye yöneliktir.


ENG 310 İngilizce Temel Konuşma Becerileri

ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar.


ENG 410 Kariyer gelişimi için İngilizce

Bu ders öğrencilerin profesyonel iş hayatlarına başlarken gerekli beceri ve bilgilerini kullanabilmelerini sağlamak üzere planlanmıştır. Bu ders, işe başvuru süreçlerinin - iş fırsatlarını yakalama, özgeçmiş yazabilme, iş başvuru formlarını doldurma, niyet mektubu yazma ve takip etme, ve aynı zamanda işi kabul veya reddetme gibi-bütün adımlarını kapsayacak şekilde öğrencilerin modelleme yapmasını sağlamak üzere hazırlanmıştır.


HIST 100 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi

Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.


MCS 360 Görsel Teori

Bu ders teori çalışmaları ve onun görsel başvurularından oluşur. Öğrenciler her haftanın okumalarına yönelik bir sunum yapmaktan sorumludurlar. Her hafta, belli bir konu üzerine görsel teorisyenler tarafından oluşturulmuş argümanlar tartışılır ve metne bağlı olan görsel örnekler gösterilir.


MMC 101 İletişim Çalışmalarına Giriş

Bu ders, öğrencilere iletişimin farklı biçim ve araçlarını anlamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve yöntemsel beceriyi sağlar. Ders, disiplinler arası bir alan olan iletişim çalışmalarının temel konu ve sınırlarını tanımlar ve öğrencilerin medya metinlerine eleştirel bir gözle bakmalarına yardımcı olur.


MMC 220 İletişim Kuramları

Bu ders çerçevesinde aşağıdaki kuramlar incelenecektir: çoğulcu medya paradigması, Marxist medya kuramı, eleştirel medya kuramı, medyanın ekonomi politiği, kültürel çalışmalar.


PRA 110 İkna Edici İletişim

Bu derste, öğrencilere ikna; tutum, algı, retorik gibi kavramlar üzerinden aktarılacaktır. İkna süreçlerini açıklayan kuram ve modeller incelenecek ve öğrencilerin bu teorik yaklaşımların halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında nasıl uygulandığını kavramaları sağlanacaktır.


PRA 204 Reklamcılığın İlkeleri

Reklamın temel kavramları aktarıldıktan sonra dönem ortasında öğrencilere bir kampanya briefi verilmekte ve bu briefe göre kampanya fikri geliştirmeleri istenmektedir. Öğrenciler dönem sonunda geliştirdikleri kampanyayı sunmakta ve bu kampanyaya ilişkin eleştirileri almaktadırlar. Dönem içerisinde verilen haftalık ödevlerle stratejik planlama ve araştırmanın rolünü kavrayabilmektedirler. Ayrıca verilecek başka bir ödevle var olan bir reklamı farklı bir mesaj stratejisine göre yeniden tasarlamaları istenmektedir. Ders içerisinde yapılan kısa uygulama çalışmaları ile öğrenciler, reklamın iletişimdeki rolü, hedef kitle analizleri gibi konuları ilişkilendirirler.


PRA 206 Halkla İlişkilerin İlkeleri

Bu derste öğrenciler; halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerin kamu ve özel sektördeki önemi, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler, kamuoyu, halkla ilişkiler kampanyaları, halkla ilişkilerde etik kavramları ile tanıştırılmaktadır. Öğrenciler, halkla ilişkiler kampanyalarını yürütebileceklerdir.


PRA 210 Tüketici İçgörüsü

Bu ders, öğrencilere etkili ve stratejik açıdan bütünleşik iletişim kararları alabilen tüketici içgörüsü üreticileri ve kullanıcıları olmayı öğretecektir. Öğrencilerin etkin bütünleşik iletişim kararları alabilmeleri için tüketici içgörüsünden yararlanmalarını sağlayacak 3 proje tamamlamaları beklenmektedir.


PRA 221 Pazarlama İletişimi Araştırmaları

Bu derste pazarlama iletişimi araştırması ekseninde, alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısı ile yaklaşabilmek; yaratıcı ve eleştirel düşünerek özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirebilmek için süreç, yöntem ve teknikler tanıtılacaktır. Ayrıca öğrencilerden ders konuları dahilinde araştırma kurgulamaları istenecektir.


PRA 230 Pazarlama İletişimi

Bu derste pazarlama iletişimi teorik ve uygulama yönleri ile ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ders kapsamında pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü, bütünleşik pazarlama iletişimi planı, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları incelenecektir.


PRA 242 Dijital İletişime Giriş

Bu derste öğrenciler; dijital medya kullanıcısının gittikçe gelişen ihtiyaçlarını ve davranışlarını, online ve mobil iletişimdeki trendleri, etkileşimli ve karşılık veren projenin konseptini nasıl tanımlayacağını öğreneceklerdir. Ayrıca öğrenciler, dijital içeriğin yaratmayı, dijital içerik yönetimini anlamayı, sosyal, mobil ve kısa ömürlü platformların nasıl kaldıraç olarak kullanılacağını içeren dijital çağda iletişim becerileri geliştirecektir.


PRA 301 Medya Planlama ve Satın Alma

Bu derste öncelikle medya planlamaya ilişkin terimler aktarılmakta, medya araştırmaları değerlendirilmekte, medya planlama ve satın almaya ilişkin temel hesaplamalar ve medya briefi üzerinden optimum medya stratejileri bulma amaçlı proje yapılmakta, bu süreçte öğrencilerin medya planı hazırlama becerilerini geliştirmeleri sağlanmaktadır. Derste ayrıca örnek olay analizleriyle markaların medya stratejilerini nasıl oluşturduğu öğrencilerle paylaşılmaktadır. Proje süresince her proje grubunun temsilcisiyle tek tek görüşülmekte ve medya planları üzerinden danışmanlık yapılmaktadır. Öğrenciler belirli bir bütçe dahilinde en uygun medya planını geliştirmektedir.


PRA 304 Reklam Yazarlığı

Sınıfta sunumlar ve çeşitli düzeyde metin yazma denemeleri ile öğrencilerin birer ‘jr copywriter’ gibi düşünmesi, yazması; yazdıklarının değerlendirilmesi ve tartışılması, takdir veya revize edilmesi temeline dayanan ‘yap – öğren’ yaklaşımlı bir ders.


PRA 307 İletişimde Yaratıcılık

Derste yaratıcı düşünmenin sistem, yöntem ve süreçlerinin teori, vaka örnekleri ve uygulamalarla öğrencilere aktarılacaktır.


PRA 309 Halkla İlişkiler Kampanyası

Öğrencilerin gruplar halinde çalışmaları, durum analizi, paydaş analizi, amaç ve hedef belirleme, hedef kitle tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirmeyi içeren, bir kampanyanın tüm basamaklarını tamamlayan bir proje yürütmeleri beklenmektedir.


PRA 320 Marka İletişimi

Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden analizler ve tartışmalar yapılacaktır. Derste marka iletişimi ve marka yönetimi bağının kurulabilmesi için uygulamalar gerçekleştirilecektir.


PRA 342 Halkla İlişkilerde Yazım

Dersin temel içeriği, halkla ilişkilerde yazımın önemi, etkili yazım için mesajların oluşum süreçleri, farklı medya araçları için farklı yazım teknikleri ve farklı yazım stillerinin aktarılmasından oluşmaktadır. Basın bültenleri, medyaya sunulan makaleler, kurum içi dergiler, web siteleri, kurumsal bloglar, posterler, broşürler ve medya kitlerinden örnekler tartışılacaktır. Okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik ödevler de verilecek ve metin yazarlığı ile ilgili tartışmalar yapılacaktır.


PRA 416 Kurumsal İletişim

Ders kurumsal itibar yönetimi, markalaşma stratejileri, kimlik, imaj, kurum hikayesi çerçevesinde farklı paydaşlara yönelik iletişim çalışmalarını örnek olaylar ile ele almaktadır.


PRA 435 İletişim Kampanyası Tasarımı

Bu dersin içeriği iletişim kampanyası geliştirmek ve yürütmek için gerekli olan stratejik planlama ve yönetim sürecine genel bir bakış ve anlayış sağlamak üzere tasarlanmıştır. Kampanya planlama, geliştirme ve uygulama sürecinde dikkate alınması gereken pazarlama, tüketici davranışları, kurum kültürü, medya, pazarlama iletişimi karması gibi kavramlara değinilirken; süreç içerisinde geçen durum ve paydaş analizi, amaç belirleme, hedef kitle tespiti, strateji ve taktiklerin geliştirilmesi, uygulama, ölçme ve değerlendirme şeklindeki tüm kampanya basamakları detaylı olarak incelenmektedir. Dersi alan öğrenci oluşturacağı grup içinde aldığı görev kapsamında bir ‘iletişim kampanyası’nı hazırlayacak ve sunacaktır. Öğrencinin kampanya hazırlama yetkinliğini kazanması temel kampanya beklentileri esasına bağlı olarak oluşturulacak performans kriterlerine göre ölçümlenecektir.


PRA 436 İletişim Kampanyası Projesi

Öğrenciler kendilerine verilen briefler üzerinden iletişim projeleri hazırlayacaktır. Öğrenciler gruplar halinde çalışacaklardır. Projelere ek olarak, örnek çalışmalar olarak verilen çeşitli kampanyaları eleştirel gözle analiz edecek ve değerlendireceklerdir. Proje teslim tarihleri dönem içinde duyurulacaktır. Her grup, öğretim elemanları ile randevulaşarak proje desteği alacaktır.


SFL 1013 İkinci Yabancı Diller I

Lütfen Bir Dil Seçiniz


SFL 1024 İkinci Yabancı Diller II

Lütfen Bir Dil Seçiniz


SFL 201 İkinci Yabancı Diller III

Lütfen Bir Dil Seçiniz


SFL 202 İkinci Yabancı Diller IV

Lütfen Bir Dil Seçiniz


ST 204 Staj (4 hafta)

Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda üç haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


ST 304 Staj (4 hafta)

Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda üç haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


TURK 100 Türk Dili

Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


IUE 310 Gönüllülük Çalışmaları

Gönüllülük alanında teorik bilgi paylaşımı ve uygulamalardan oluşan bu derste; öğrencilerin kamu kurumları, yerel yönetimler ve ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarının liderliğinde gönüllülük çalışmalarında yer almaları ve toplumsal faydayı gözeten projeler üretmeleri beklenmektedir.


PRA 100 İletişimde Sunum Becerileri

Bu ders, öğrencileri beşinci dil yeterlilik becerisiyle donatmayı amaçlamaktadır: Etkili sunumlar yoluyla bilgi paylaşımı (orijinal dördü: Dinleme, Konuşma, Okuma, Yazma). Kişilerarası iletişim becerilerinin önemi konusunda farkındalık yaratmayı amaçlar ve bunu hem teori hem de pratik yoluyla yapar. Öğrencilere çeşitli sunum türleri anlatılacak, ardından öğrenciler sınıfta öğrendikleri sunum türlerine göre iki konu sunacaklardır. Her öğrenciye geri bildirim verilecektir.


PRA 202 Kişilerarası İletişim

Bu ders toplumsal bağlam, kültür, kimlik ve rollerin yüz yüze iletişimdeki etkisini kapsamaktadır. Derste örnek olaylar çerçevesinde kişilerarası iletişim unsurları analiz edilmektedir. Öğrencilerden tartışmaya katılmaları, bir yazılı ödev ve bir grup projesi hazırlamaları beklenir.


PRA 300 Halkla İlişkiler Reklamcılıkta Temel Grafik Uygulamaları I

Bu derste reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin sunuşlarında kullanılan grafik tasarım öğeleri ve bunların hazırlandığı grafik tasarım programları incelenecektir.


PRA 305 Medya İlişkileri

Medya İlişkileri dersi, medya stratejisi geliştirme, haber yapımı, basın bülteni yazımı, röportaj teknikleri ve medya ilişkilerinin etkin olarak yönetimi konularını kapsamaktadır. Medya ilişkilerine ilişkin temel bakış açıları, uygulamalar, yaklaşımlar, medya ile ilişkilerin bir işletmede yönetilmesi konularında öğrencilere bilgi sağlamayı hedeflemektedir.


PRA 311 Stratejik Halkla İlişkiler

Kriz iletişimi, konu yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk gibi temel stratejik halkla ilişkiler uygulamaları derinlemesine irdelenecek ve vaka analizleri yapılacaktır.


PRA 312 Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Temel Yapım Uygulamaları

Bu derste, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta kullanılan yapım uygulamalarının içerikleri, yapım aşamaları (senaryolandırma, storyboard, post prodüksiyon vb.) ve bütçelendirmeleri hakkında temel bilgiler verilecektir. Ders sonunda öğrenciler kar amacı gütmeyen kurum ya da ticari faaliyet gösteren bir firma için hedef kitleye yönelik iletişim faaliyetlerine cevap verebilecek düzeyde bir yapım metni hazırlayabilir hale gelerek o yapım sürecindeki aşamaları rahatlıkla takip edebilecektir.


PRA 321 Dijital İletişim

İletişimin doğasını değiştiren yeni medya, gün geçtikçe gelişen interaktif ortamlar aracılığıyla pazarlama iletişimini etkilemektedir. Bu derste, dijital iletişime uygulama, kavram ve planlama yönünden yaklaşılacak ve uygulamalar tartışılacaktır.


PRA 325 Halkla İlişkiler Tarihi

Bu ders öğrencilere modern Halkla İlişkiler kavramını daha iyi anlayabilmeleri için tarihsel bir bakış açısı sunmaktadır. Bu doğrultuda, dünyada ve Türkiye’de, halkla ilişkiler mesleğinin gelişiminde etkisi olmuş en önemli olaylara, örneklere ve isimlere değinilmektedir. Ayrıca bu gelişimsel süreçte etkisi bulunan sosyal hareketler ve mesleki sivil toplum kuruluşları da tartışılmaktadır.


PRA 330 Halkla İlişkiler Reklamcılıkta Temel Grafik Uygulamaları II

Bu derste, reklamda kullanılan grafik tasarım elemanları ve grafik tasarım yazılımı incelenecektir. Derste, tasarımı iletişim aracı olarak kullanmak için stratejilere odaklanacaktır. Öğrenciler, iletişim tasarımının görsel bir dil olarak geliştirilmesiyle ilgili ilke ve metodolojileri keşfetmek için tipografi ve görüntüleri kullarak kendi yaratıcı tasarım stratejilerini uygulayacaklardır. Öğrenciler, basılı ve dijital medya aracılığıyla fikirlerin, mesajların ve bilgilerin iletişiminde anlam yaratmak için biçim, işlev ve içeriğin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu anlamak için tasarım sürecinden faydalanacaklardır.


PRA 335 Toplumsal Katılım ve Gönüllülük

Toplumsal katılım projesi yürütmek için gereken stratejik planlama ve yönetim sürecinin aktarılacağı bu derste; öğrencilerin kamu ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarının liderliğinde aktif birer katılımcı olmaları beklenmektedir


PRA 340 Oyun Sektöründe Pazarlama İletişimi

Bu derste oyun kültürü, oyun türleri, bu türlere yönelik pazarlama iletişim teknikleri ile ilgili güncel kullanımlar ve uygulamalar anlatılacaktır.


PRA 345 Pazarlama İletişiminde Görsel Stratejiler

Bu ders, kavramsallaştırma, görsel stratejiler ve bilgisayar uygulamaları olmak üzere üç boyutu birleştirmektedir. Öğrenciler, proje çalışması, dersler ve sınıf içi tartışma gibi bireysel ve grup aktiviteleriyle öğrenmeye aktif bir şekilde katılacaklardır.


PRA 347 Tasarımcılar için İletişim Ajansı I

Bu ders, yaratıcı pazarlama iletişimi stratejileri, reklam yaklaşım ve fikirleri, medya stratejileri üretme; reklamların görsel tasarımları, film yaratım süreçlerini, ajans işleyişi ve müşteri ilişkileri yönetme metodlarını, sektörel deneyime en yakın şekilde aktaracak; pazarlama iletişimi firmalarında çalışabilme becerisi ve işe çabuk girebilme avantajı kazandıracak bir ‘simülasyon’ olarak tasarlanmıştır.


PRA 349 Tasarımcılar için İletişim Ajansı II

Öğrenciler bu derste, çalışmak istedikleri pozisyona göre ajans içerisinde bir görev ve sorumluluk alacak, yeni müşteriler ile iletişim ve iş akış sürecini yönetecek, grup ve bireysel olarak yaratıcı çalışmalar üretecek ve bu çalışmaları müşterilere sunacaktır.


PRA 350 Reklamcılık Yönetimi

Yönetimin genel hatlarının ve özellikle reklamcılık alanındaki fonksiyonunun ele alınması - Önemli bir yönetimsel fonksiyon olarak hesap verebilen reklamcılık, bütçelendirme ve ötesi - Planlamanın çeşitli basamaklarında reklamcılığın “yaratıcı” boyutunun yönetilmesi - Reklamveren ve reklam ajansı ilişkilerinin yönetilmesi


PRA 360 Kültürlerarası İletişim

Bu derste kültür ve iletişim arasındaki ilişki, kültürel farklılaşma ve global dünyada bireyler ve örgütler için kültürlerarası iletişimin önemi ele alınmaktadır. Kültürel engeller, önyargı, stereotip konularında tartışmalar yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerden ders konuları dahilinde bir makale yazmaları ve dönem sonunda sınıfta sunmaları istenecektir.


PRA 370 Marka İletişiminde Yaratıcılık

Ders, bir dizi vaka çalışması, ders ve sınıf içi faaliyetler, bireysel/profesyonel portföyün geliştirilmesi ve sonuçlandırılması yoluyla markalaşma ve marka iletişimi sürecinin bağlamı ve çağdaş ortamı hakkında yaratıcı bir içgörü sunar.


PRA 380 Reklamcılık Tarihi

Bu derste öğrenciler; uluslararası bağlamda reklamcılığın nasıl ortaya çıktığını, nasıl bir dönüşüm yaşadığını ve bu süreçlerde ortaya çıkan farklı ekolleri öğrenirler, reklam endüstrisi konusunda derin bir kavrayış edinirler. Ders aynı zamanda öğrencilere Türkiye’de reklamcılığın doğuşu, gelişimi ve öncülerini hakkında bilgi sunar.


PRA 400 Stratejik Reklam Analizi

Bu dersin içeriği, televizyonda ve/veya internette yayınlanan ya da kullanıcı tarafından hazırlanan reklamların çözümlemesini yaparak, markanın strateji ve/veya taktiklerini anlamak üzere tasarlanmıştır. Çözümleme ile reklamın ortaya çıkmasını sağlayan “brief” (Amaç, hedef kitle, vaad, vaadin gerekçesi, ses tonu, medya ve bütçe) tekrar oluşturulur. Sektörel (otomotiv, GSM, beyaz eşya, konut, gıda vb) bazda yapılan incelemeler ile sektörün konvansiyonları ortaya çıkartılır.


PRA 402 Siyasal İletişim ve Kamuoyu

Kamusal alan konsepti, medyanın demokratik duruş potansiyelinin merkezinde yer almaktadır. Kamusal alan, vatandaşların birbiri ile ve hükümete karşı olan davranışlarının buluştuğu noktadır. Günümüze ait tartışmaların merkezinde medyanın domine edilmesi sorunu ve bu domine edilmiş medyanın politika olan sıkı ilişkileri yatmaktadır. Bu ders kapsamında da kamusal alan düşüncesi medya ve politik küresel paradigmalar eşliğinde değerlendirilecektir.

Akademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur.
İntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır.
İntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz.


PRA 410 Reklamda Bilgi Yönetimi

Bu dersin içeriği, bilgi yönetimi süreçlerini temel alarak, iletişimde fark yaratan yaratıcılığı sağlayan ilham kavramının aslında yapısal bir süreç olduğunu vurgulamaktır. Ders, ilham gibi soyut bir kavramın somutlaştırılarak iletişimin iş sonuçlarına olan etkisini maksimize etme yetkinliğini kazandırır. Akla gelenin değil, işe yarayanın iletişim projelerinde hayat bulabileceğinden hareketle; öğrenciler veriden bilgi edinme ve iyi bilgiden ilham veren yeni bir bilgiye dönüşme süreçlerini deneyimlerler.


PRA 415 Kurum Kültürü

Bu derste kurum kültürü ve kurum kültürü yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında kurum kültürünü etkileyen faktörler ele alınacak ve farklı kurum kültürleri örnekleri hakkında tartışmalar yapılacaktır.


PRA 417 Etkinlik Yönetimi

Bu derste öğrencilerin konsept, tasarım, planlama, bütçeleme ve pazarlamadan nihai uygulamaya kadar etkinlikler organize etmeleri beklenmektedir. Ders boyunca öğrenilen etkinlik yönetimine ilişkin ilkeler, gerçek etkinlikler ile uygulamaya konulacaktır.


PRA 418 Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler

Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler dersinde, halkla ilişkiler uzmanlık alanının pazarlama ile olan yakın ilişkisi, pazarlama dünyasındaki yeni trendler ve bu trendler doğrultusunda geliştirilen stratejiler işlenecektir.


PRA 420 İçerik Pazarlaması

Bu ders, öğrencilere içerik pazarlamasının ne olduğunu, nasıl kullanılması gerektiğini öğretecektir. Öğrencilerin dönem boyunca birer içerik geliştirici gibi çalışarak, içerik pazarlamasını özümsemeleri ve uygulayabilir aşamaya gelmeleri sağlanacaktır.


PRA 421 Halkla İlişkilerde Güncel Eğilimler

Bu derste öğrenciler; genel hatlarıyla halkla ilişkiler çalışmaları, bu çalışmaları etkileyen eğilimler, sosyal medya, medyayla ilişkiler, etkinlik yönetimi ve sponsorluk alanındaki değişimler, günümüz iş dünyasındaki artan önemi ile tanıştırılmaktadır. Halkla ilişkiler uygulamaları derinlemesine irdelenecek ve bu stratejik yönetim fonksiyonunun geleceği tartışılacaktır.


PRA 422 Dijital Medya Stratejileri

Bu derste öğrenciler; dijital medyanın temelleri ile dijital medyanın terminolojisini öğrenecektir. Ardından bir bütün olarak dijital medya endüstrisi gözden geçirilecektir. Bütün önde gelen dijital platformları inceleyerek, tüketicilerin bu platformlarla nasıl yakın ilişki kurduğunu ve pazarlamacıların dijital strateji yapmaya karar verdiklerinde değerlerini nasıl ölçtüklerini anlayabilecektir. Örnek olay incelemeleri, bütünleşik programların tüketicinin kampanya ile yakın ilişki kurmasında nasıl çekici olacağını anlamalarına yardımcı olacaktır. Son olarak, hedef kitle belirleyerek ve uygun dijital kanal ve platformları tanımlayarak dijital medya stratejisi oluşturabilecektir.


PRA 424 Reklamcılık ve Tüketici Kültürü

Tüketiciler tüketim ürünlerini sadece faydalı oldukları için satın almamaktadırlar. Satın aldığımız tüketim ürünleri kim olduğumuzu, hangi gruplara dahil olduğumuzu ve olmayı arzuladığımızı yüksek sesle söylemektedir. Bu ders, reklamın toplumu ve tüketim kültürünü nasıl şekillendirdiği irdelenmektedir.

Akademik dürüstlük: İntihalde bulunmak, kopya çekmek, para karşılığı ödev/proje yaptırmak, başkasının yapmış olduğu bir çalışmayı kendinin olarak sunmak ve her türlü aşırma eylemi akademik dolandırıcılığa girer. İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Fakültesi kapsamında her türlü akademik dolandırıcılık suç olarak kabul edilir ve disiplin soruşturması ile sonuçlanır. Yüksek Öğretim Kurulu’nun (YÖK) Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 9. maddesi m bendi uyarınca, kopya çekmenin veya kopya çekmeye teşebbüste bulunmanın cezası altı aydan bir yıla kadar uzaklaştırma olarak belirlenmiştir. Bilinçli bir şekilde veya yanlışlıkla yapılmış olması, akademik dolandırıcılığın cezai sonuçlarını değiştirmez. Akademik dürüstlük her öğrencinin kendi sorumluluğudur.
İntihal günümüzde en yaygın akademik dolandırıcılık türüdür. İntihal yapmak, MerriamWebster Çevirimiçi Sözlük’te, başkasının çalışmalarını veya fikirlerini çalmak ve kendininmiş gibi sunmak olarak tanımlanmaktadır. İntihalden sakınmanın en kolay ve etkili yolu, gerek çevrimiçi ortamda gerek matbu halde bulunan başkasına ait fikirleri kullanırken referans vermek, başkasının kelimelerini bire bir kullanırken tırnak işaretleri içerisinde kullamaktır.
İntihal ve intihalden korunmak ile ilgili detaylı bilgiye http://iletisim.ieu.edu.tr/ai adresinden ulaşabilirsiniz.


PRA 433 Marka İletişiminde Hikayeleştirme

Bu derste öğrenciler; yaratıcı yazarlık teknikleri, hikaye türü ve tekniği, hikaye türü ve tekniğinin marka iletişimi, marka yönetimi, reklamcılık ve halkla ilişkiler branşlarındaki yeri, hikaye anlatma tekniklerinin branşlarıyla ilgili güncel kullanımları ve uygulamaları ile tanıştırılmaktadır.


PRA 485 İletişim Ajansı I

Yaratıcı pazarlama iletişimi stratejileri, reklam yaklaşım ve fikirleri, medya stratejileri üretme; ajans işleyişi ve müşteri ilişkileri yönetme metodlarını, 1 yıl fiilen çalışmış düzeyde öğretecek; pazarlama iletişimi firmalarında çalışabilme becerisi ve işe çabuk girebilme avantajı kazandıracak bir ‘simülasyon’ [Dünyada bilinenlerden ayrı, özgün 4. model.]


PRA 486 İletişim Ajansı II

Öğrencilerin, bölümlerinin son sınıfında, ‘akçalı iş yapmaması’ dışında her bakımdan gerçek [real-time) yerleşim, işleyiş ve yönetimdeki bir reklam ajansında fiilen ve ön saflarda [gerçek hayattaki aşamalardan geçerek] çalışması: İş başvurusu ve mülakat, çalışmak istediği pozisyona / bölüme göre görev tanımları ve sorumlulukların belirlenmesi ardından, ajansın iç işleyişinin ajansta çalışmaya başlama oryantasyonu süresinde öğrenilmesi; iç işleyiş sisteminin ve formlarının kullanımının kavranması. -Yeni bir ajans müşterisi (reklamveren) ile işbirliğinin ilk gününden itibaren yapılacaklar [tanışma, genel bilgilenme, ilgili account/marka grubunun atanması-tanıştırılması, müşteriden yazılı brif alma ve bilgileri derinleştirme, çalışma takviminin oluşturulması ve kesinleştirilmesi\\n-İletişim stratejisinin, ilgili account/marka grubunun iç çalışmalarıyla geliştirilmesi ve kesinleştirilmesi; ajans yönetimiyle değerlendirilmesi, sunuma hazırlanması\\n-Müşteriye strateji sunumu. Görüş ve önerilerinin alınması; gereken düzeltme ve değişikliklerin yapılması\\n-Onaylanan stratejiye uygun yaratıcı çalışmanın grupça yapılması ve gerekli iletişim materyalinin (ilan, film, afiş, radyo, açıkhava reklamları, basılı malzeme, dijital alanda kullanılacaklar, PR önerileri, pazarlama etkinlikleri vb) gerekli yazı ve grafik tasarım çalışmalarının yapılarak üretilmesi. bitmiş taslaklar halinde üretilmesi, ajans yönetiminin onayın alındıktan sonra müşteriye sunulması.\\n-Yürütülmesi önerilen pazarlama iletişimi kampanyasının medya stratejisini geliştirmek ve onaydan sonra medya planlamasını yapmak.\\n-Bütün bu süreç sırasında, gereken müşteri ilişkilerinin, fiilen görüşme ve e-posta, telefon, sms vb. iletişim yöntemleriyle sürdürülmesi, ajansın işleyişi için raporlanması.\\n-Üstlenilen pozisyondaki performansın, ajans yönetimince düzenli aralıklarla değerlendirildiği görüşmeler yapmak: Her çalışana yüz yüze görüşmede sunulacak performans değerlendirme formunu inceleyerek bilgi almak, kariyer planlamasına adım atmak. \\n-Giderek oluşacak kişisel mesleki portfolyosunu, ajans yönetiminin desteğiyle geliştirmek ve finalize etmek. \\n-Yıl sonunda ajans çalışmalarının sergileneceği bir etkinlikte, reklamcılık sektöründen önde gelen ajans temsilcileriyle tanışma fırsatından yararlanma.


PRA 487 Dijital Medya Planlama

Bu derste öncelikle dijital medya planlamaya ilişkin terimler aktarılmakta. Dijital medya planının başarıya ulaşması için öncelikle reklamcılıktaki en son teknolojileri, mecraları ve oyuncuları iyi tanımak gerekir. Dersin amacı bu mecraları iyi tanıyıp bir pazarlama hedefine ulaşmak için optimum medya planlama stratejisini hangi oyuncuları kullanarak tasarlamak gerektiğini öğrenmektir. Derste özellikle Google’ın reklam teknoloji ürünlerinden yararlanılacaktır. Derste ayrıca örnek olay analizleriyle markaların dijital medya stratejilerini nasıl oluşturduğu ve performans değerlendirdiği öğrencilerle paylaşılmaktadır.


PRA 495 Halkla Iliskilerde Proje Analizleri

Bu derste öğrenciler kurumsal iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk, pazarlama iletişimi, gündem yönetimi, kriz yönetimi, kurum içi iletişim, sivil toplum örgütlerinde halkla ilişkiler projelerinin üretim sürecine katkıda bulunacak bilgi ve becerileri geliştireceklerdir.