Bu ders mimarlık disiplini ve mimarinin bağlamsal oluşumunun tanıtımı niteliğindedir.
Bu ders mimarlık disiplini ve mimarinin bağlamsal oluşumunun tanıtımı niteliğindedir.
Bu ders öğrencilerin, mimaride genel bilgi düzeylerini oluşturacak olan genel konu başlıkları ve alanlar hakkında ön bilgilendirmeyi amaçlar. Ders, öğrencilerin bölümdeki hocaların uzmanlık alanlarından öğrenebilecekleri bir biçimde kurgulandı. Haftalık okumalar ve ödevler en basit anlamda temel terminolojiyi tanıtmayı hedefler. Her hafta yazı yazma, değerlendirme yazısı yazma, alan çalışmaları, grup çalışması ve tartışmalar, dijital modelleme, çizim, eskiz ve diyagramlar gibi farklı mimari iletişim tekniklerine odaklanan ödevler verilecek. Bu sayede öğrenciler bu farklı iletişim tekniklerini alıştırmalar yaparak keşfedebileceklerdir.
ARCH 201 dersi tasarım keşfi ve sürecine odaklanan mimari form ve mekan yapım temellerinin stüdyo ortamında araştırılmasıdır. ARCH 201, mimari tasarımdaki formun klasik kaynaklarına odaklanır. Tasarım bir saatlik konferens dersine sahip stüdyo formatında öğretilir; bireysel çalışmalar ders eğitmenlerinin desteğiyle ve sınıf arkadaşlarıyla iş birliği içinde yürütülür. Tasarım pratiği aslolan, gerekli olan, münkün olan ve arzulanan arasındaki bir dizi anlaşmaları kapsar. Geçici ve pratik olarak, içinde yaşadığımız dünyayı soyutlayacağı gibi, sonucunda etik olarak her zaman bu dünyayla ilgilidir. Tasarım fikirleri doğrulamak, çelişmek ve sonucunda test etmek amacıyla her zaman bu dünyayla ilişkilendirilir – mimarlar fikirlerini yapı, form, mekan, kullanım, fonksiyon gibi karmaşık sorunlar karşısında test ederler. Tasarım fikirlerini test etmenin en gerekli yolu çizim ve diyagramlarla ilişki içinde fiziksel modelleri kullanmaktır. Özellikle, fiziksel model yapmak ve kullanma iddiası stüdyoda başarılı olmak için gereklidir. Gelenksel ve dijital de dahil olmak üzere çeşitli araçlar tasarım konseptleri ve eğilimlerini keşfetmenin ve iletmenin ayrılmaz bir bütünü olacaktır.
İkinci mimarlık stüdyosu mimari tasarıma malzeme ve çevre üst başlığında estetik, teorik, teknik ve işlevsel açılardan odaklanır. Mekânsal organizasyon ile programın duyarlı çözümünü amaçlar. Bağlam, çevre ve malzeme bilincini ve dolayısıyla mekân bilincini geliştirmeye yönelik analitik projelerden oluşur
Skaler ve vektörel büyüklükler, bileşke kuvvetin bulunması, noktasal parçacığın dengesi, moment ve kuvvet sistemleri, serbest cisim diyagramları, rijit cismin dengesi, kafes sistemler, kiriş ve kolonlarda iç kuvvetler. Gerilme ve şekil değiştirme, mühendislik malzemelerinin mekanik özellikleri ve Hooke yasası, emniyet faktörleri ve atalet momenti, eksenel yüklü çubuklar ve deformasyon hesabı, kirişlerde eksenel kuvvet, kesme kuvveti, moment diyagramları, basit eğilme, kiriş tasarımı, diğer basit mukavemet halleri.
Bu ders, mimarlık öğrencilerine temel mühendislik kavramlarını, tasarım prensiplerini, analiz yöntemlerini, mimari tasarım derslerine destek olarak pratik ve teorik bilgiler eşliğinde vermektedir. Ders, "ARCH 205: Statik ve Mukavemet” dersinin devamı niteliğindedir.
Bu ders öğrencileri bina yapım sistemleri ve malzemelerin, mimari temsilleri ile birlikte tanıtır.
Bu ders bir önceki dönemde işlenen strüktürel sistemler bilgisi devamında strüktürel olmayan bina elemanları ve sistemleri üzerine odaklanır. Ders teoriden çok stüdyoda yapılan uygulamaya yönelik konuları ele alır.
Mimari tasarım projelerinin verilen metodoloji takip edilerek oluşturulması
Mimari tasarım projelerinin verilen metodoloji takip edilerek oluşturulması.
Yapım ve Malzemeler I-II dersleri bu derse temel oluşturmaktadır. Öğrencilerin bir mimari projeyi tüm uygulama detaylarını geliştirerek tasarlamaları gerekmektedir.
Bu ders, fiziksel çevrenin yapılar ile ilişkisine dair kuramsal ve uygulama bilgisi sunmaktadır.
Bu dersin temelini kentsel bağlam ve küresel bağlandaki sosyo-ekonomik ve politik faktörleri arasındaki ilişkiyi anlamak oluşturur.
Bina Yapım Projesi I dersi bu derse temel oluşturmaktadır. Bu derste öğrenciler öncelikle Bina Yapım Projesi I dersinde tasarlayıp geliştirdikleri mimari projenin uygulama detaylarını geliştireceklerdir. Ardından bu proje ve detayları temel alınarak iş kalemlerini inceleyecekler, başlangıç düzeyde maliyet hesapları ve iş programı geliştireceklerdir.
Bu ders kapsamında, mimarlık öğrencileri önceki yıllarda edinilen bütün mimarlık araçlarını güncel mimarlık söylemi içinde yer alan kendi içinde tutarlı bir bitirme projesinde biraraya getirirler.
Sözleşmeler, proje yönetim, proje belgelemesi, ve proje onaylaması dahil, mimarlık mesleğinin ışletmesi ve zorunluklarını açıklayan başlıklar, tasarım ofisinin işleyişine dair başlıklar, ders anlatımları ile beraber konukların sunumları ve grup projeleri aracılığıyla anlatılacaktır.
Bu ders, gruplar halinde tamamlanacak olan mesleki etik uygulama raporuna dahil edilecek olan ve yukarıda listelenen öğrenme çıktıları etrafında yapılandırılmıştır.
Bu ders kapsamında, mimarlık öğrencileri önceki yıllarda edinilen bütün mimarlık araçlarını güncel mimarlık söylemi içinde yer alan kendi içinde tutarlı bir bitirme projesinde biraraya getirirler.
Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.
ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktüvütelerini pekiştirmeye yöneliktir.
ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar.
Bu ders öğrencilerin profesyonel iş hayatlarına başlarken gerekli beceri ve bilgilerini kullanabilmelerini sağlamak üzere planlanmıştır. Bu ders, işe başvuru süreçlerinin - iş fırsatlarını yakalama, özgeçmiş yazabilme, iş başvuru formlarını doldurma, niyet mektubu yazma ve takip etme, ve aynı zamanda işi kabul veya reddetme gibi-bütün adımlarını kapsayacak şekilde öğrencilerin modelleme yapmasını sağlamak üzere hazırlanmıştır.
Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir.
Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir.
Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farklı tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.
Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.
Üç boyutlu uzay ve nesne algısını yansıtan çizim ve renklendirme teknikleriyle hem düşsel hem de gerçek, serbest el reprezentasyon teknikleri konusunda bilgi verilir. Karışık sunum ve renklendirme teknikleri ile kavramsal ve sunuma yönelik çizim uygulamaları da gerçekleştirilir.
Ders iki ve üç boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Öğrenciler, geometri, trigonometri, farklılaşma, türev uygulamaları, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, belirli integraller ve entegrasyon teknikleri, vektörler ve geometrik özellikler dahil olmak üzere çeşitli matematiksel ve geometrik kavramları öğreneceklerdir.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda üç haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda üç haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
Bu ders, mimari mekanın temsilcisi olarak film atmosferine ve sinema ve çevresnin algısal açılarına odaklanır. Kurgu filmler ruhsal durum, mekan, mimari ve tasarım açısından incelenir ve temsiliyet, montaj, zaman, renk, ışık ve ses kavramları tartışılır.
Bu ders kapsamında başlıca LEED/ABD,1998 (Çevre Tasarımı ve Enerji Liderliği); kısmi olarak da BREEAM/Büyük Britanya,1997 (Bina Çevresel Değerlendirmelerinin Kurulması Araştırma Metodu), BEP/Türkiye 2010, Bina Enerji Performansı ele alınacaktır.
Bu ders öğrencilere inşaat hakkında -proje sahibi, tasarımcı (mimar-mühendis), genel yüklenici, taşeron ilişkileri, inşaat proje yönetiminde kullanılan temel terminoloji- genel bir bakış sunar.
Bu ders, temel olarak, mimari tasarım pratikleri için önemli iki süreci –mimari programlama ve mekânsal planlama- irdeler. Mimari programlama, tasarımın erken aşamalarında gerçekleşen ve inşa edilecek binalara dair tanımlamaların ve bilgilerin toplanıp organize edildiği bir süreci tanımlar. Mekânsal planlama ise tasarımın gelişme aşamalarında tasarımcıların iç mekân organizasyonu için kullandığı bir beceriyi tarif eder. Bu aşamalar, tasarımcıların oluşan mimari program ve vizyonun kat planlarına dönüştürmesini içeren bir süreçtir. Bu ders mimari programlama ve planlama becerilerinin detaylı ve sistematik bir şekilde öğrencilere aktarmak üzere planlanmıştır
Ders sunumları özel strüktürel sistem tipolojilerinin ileri mühendislik ve konvansiyonel olmayan inşa tekniklerini sunar. Seçili sistemler temel bileşenlerini, pratikteki sınırları, gerekli kaynaklar ve uygulama potansiyellerini ifade eden gerçek örnekler üzerinden tanımlanır. Her öğrenci bir araştırma konusu üzerine çalışır ve sözlü ve poster sunumu yapar. Ek olarak öğrenciler erişebildikleri malzemeler ile bir obje inşa edeceklerdir.
Ders öğrencilerin tasarımda işlemsel düşünme hakkında bilgi ve deneyim sağlayabilmeleri amacıyla geliştirilmiştir. Bu deneyimi sağlayacak atölye çalışmaları esastır. Temel meseleler hakkında basit kuramsal bilgilendirmenin ardından öğrenciler verilen tasarım problemleri üzerinde çalışarak bu bilgileri deneyimleme şansına sahip olacaklardır. Dönem boyunca öğrencilerin bu atölye çalışmalarını tamamlamaları ve sunmaları beklenir.
Konutun, mutfağın ve mobilyaların modernizasyonu, yeni bina malzemeleri ve inşa tekniklerinin kullanımı, Türkiye’de mimari kültürün gelişiminde mimarlık yarışmalarıyla kamu ve özel sektörün rolü, planlama diskurundaki temel dönüşümler, modern mimarlık, modern aile ve modern yaşama dair popüler medyada yer alan temsiller.
Bu ders seminer, dersler öğrenci sunumları ve atölye çalışmalarını içermektedir. Öğrencilerin detaylı tasarım ve inşa edebilme kapasitelerinin geliştirebilmeleri için uygulama yöntemlerinin üzerinde durulacaktır. Öğrenciler mimari ve sanatsal donatıların tasarımını birçok faklı açıdan keşfedebileceklerdir.
Tasarım sürecinde sürdürülebilirlik nihai hedef ise, tüm fikirlerin, doğadan gelmesi gerekir. Tüm tasarım öğrencilerinin, doğa tarafından bize verilen tüm yanıtları görebilmeleri için doğayı incelemeleri gerekir. Bu yanıtlar; verimli enerji tasarımlı binalar tasarımı, sürdürülebilir malzeme kullanımı, duyarlı şehircilik planlaması veya örneğin doğanın bize sunduğu Fibonnaci teoremini ideal ölçümleri bulabilmek için kullanılabilir.
Ders seminer, ders anlatım ve analiz çalısmalarını içermektedir. Bu ders strüktürel sistemlerin analizi, uygun tekniklerin, malzemelerin ve bu malzemelere ait özelliklerin kavranması teması etrafında yapılandırılacaktır.
Ders, mimarlıkta ütopya ve çağdaş ütopya kavramı arasında bir eşik gibi hareket edecektir. Öğrenciler farklı alanlarda ütopyacı fikirleri takip ederek, mimarlık ve diğer disiplinler arasındaki muğlak sınırın keşfine çıkacaktır.
Yapım ve Tasarım sürecinde, tüm çizimler ve eskizler, kolajlar ve yazılı metinler, fotoğraf ve maketler simgelemenin olduğu kadar keşfetme ve deneyimlemenin belgeleri haline gelir. Unsurları katman katman üstüne dönüştüren ve kopyalan Resim baskı tekniğinde olduğu gibi, her bir eskiz bir tasarım fikrinin formüle edilmesi sürecinde önemli bir rol oynayacaktır. Stüdyoda üretilen bütün malzemelerde eskiz çizmenin önemli bir düşünme aracı kullanmak, yerleşim alanı, binalar ve peyzaj olarak gördüğümüz objeleri anlamaya; yeni fikirlerin üretiminde bir sözlük görevi gören mecazi bir yapıyı yaratmaya ve dönüştürmeye yardım edecektir.
Mimari Tasarım Yarışmaları ile ilgili bilgi ve proje çalışmaları
Dönem boyunca öğrenciler birer mimar olarak mesleklerini şekillendirecek kavramlarla tanıştırılacakladır. Ders anlatımları olası gelecek vizyonlarının yaratım sürecine katılımlarını teşvik edecek nitelikte etkileşimli olacaktır. En az iki ödev istenecektir. Ödevler, gelecek vizyonları oluşturulması ve sunumuna dair olacaktır. Ödev teslimleri son teknolojiler, mobil uygulamalar, videolardan oluşacaktır. Bu derste oluşturulan araştırma dokümanları mimari tasarımın olası geleceğine dair anlayış geliştirmeye yardımcı olacaktır. Sonuç ürün mimari tasarımın geleceğine dair olası senaryoları resmeden birer proje olacaktır. Olası proje sunum formatı infografikten akan görüntülere veya mimari tasarım konseptinden kentsel görselleştirmeye uzanan geniş bir yelpazede değişecektir.
Mimarlar tasarimlarini temsil ederken çeşitli teknikler kullanırlar. El çizimi, bilgisayar çizimi, maket, fotoğraf, film gibi temsil biçimleri mimarlarin düsüncelerini başkalariyla paylaşma araçlarıdır. Fikre aracılık eden tekniğin tasarımın gelişimi üzerinde etkisi vardir, ki bu da tekniklerin derinlemesine anlaşılmasını gerektirir.
Ders iki bölümden oluşur. Her ders, fotoğraf teknikleri, grafik tasarım, görsel iletişim yöntem ve araçlarını sunum ve örnekler üzerinden 2 saat işler, kalan 1 saat ise sınıf-içi çalışmaları ve uygulamaları kapsar.
Bu derste ceşitli dış duvarlar bina sistemleri ve onlara ait detaylar sunulacaktır. Onların çağdaş mimari tasarıma uygunluğu anlamak için örnek projeler araştırılacak.
Dönem boyunca öğrenciler Yapay Zeka (AI) ile ilgili temel kavramları öğreneceklerdir. Öğrenciler, her dersin ilk saatinde yapılan sunumlar kapsamında yapay zekanın çeşitli ölçeklerde en gelişmiş uygulamalarını keşfedeceklerdir. Haftalık ödevler öğrencilere veri işleme, makina öğrenmesi ve derin öğrenme modelleri ile uygulamalı deneyim fırsatı verecektir. Final projesi yarıyıl ortasından sonuna kadar devam edecektir.
Bu ders mimarlık öğrencilerinin mesleki becerilerini belirli bir yapılı çevrenin (kentsel, kırsal, endüstriyel, evcil, ticari, vb) analizi ve yeniden düşünülmesi yoluyla zenginleştirmek üzere tasarlanmıştır. Ders çoğunlukla Türkiye'de veya yurtdışında bulunan mimarlığın yapılı ürünleri ve arazilerine/nde saha gezileri ve/veya tasarım atelyeleri düzenlenilerek doğrudan deneyimlenmesi üzerine kurulmuştur. Her dönem, özel bir araziye ilişkin kavramlar okumalar, sunumlar, tartışmalar ile seçilen alanların bireysel ve/veya grup analizleri yapılarak ele alınır. Öğrenciler analizlerini çeşitli medyalar (yazılı rapor, çizim, fotoğraf, poster, rölyef, maket, görsel ve işitsel kayıtlar, vb) kullanarak gerçekleştirip tüm fakülteye açık bir jüriye sunarlar.
Ders insanı merkezine alarak, disiplinler arası bir ölçekte ihtiyaçlar kavramını irdeleyecek, özelleşmiş ihtiyaçlar üzerine gözlem/araştırmalar yapacak ve öneriler hazırlayacak, populasyonumuzda hızla sayıları artmakta olan yaşlı insanlar ile özürlü insanların ihtiyaçlarına yönelik çözümleri irdeleyecektir.
Bu dönem, ders yaparak öğrenme metodunu takip edcektir. Haftalık dersler farklı tasarım parametrelerinin önemini keşfeden konvensiyonel olmayan durumlarla ilgili tasarım egzersizlerini içerem başlıklarda olacaktır. Öğrenciler takımlar halinde çalışacak ve önerilerini iki aşamada A1 poster olarak teslim edeceklerdir.
Ders öğrencileri güzel sanatların iki ana pratiği olan sanat ve tasarım kavramları özelinde bir yolculuğa çıkartacak, algı, diyalektik ve gerçeklik üçgeni içerisinde kavramları irdeleyecek ve bu kavramları somut ifadelere dönüştürme çabası içerisinde olacaktır.
Ders, öğrencilerin mimari akustik bilgilerini projelerine nasıl entegre edeceklerini anlamaları üzerine kuruludur. Hacim akustiği ve gürültü kontrolü hakkında sunumlar yapılacaktır. Ses, müzik ve ses peyzajları ile ilgili okumalar verilecek, bunlar üzerinden sınıfta tartışmalar yapılacaktır. Her öğrencinin bir akustik malzeme firması ile iletişime geçmesi ve bu firmadan malzeme örneği ya da katalog getirmesi beklenmektedir. Öğrenciler bir çok amaçlı salonu çizim ve hesaplamalarla tasarlayacaklardır. Bir ön tasarım önerisi ile başlayacak ve dönem sonuna kadar bu öneriyi geliştireceklerdir. Proje teslimi; malzemelerin ses yutuculuk katsayıları, çınlama süresi, salonun geometrisi, ve yapı elemanlarının katmanları ile ilgili bilgiler içerecektir. Bir stüdyoda farklı yüzey malzemelerini gözlemlemek için, bir ses mastering stüdyosuna gezi düzenlenecektir.
Ders, postmodernizm, göstergebilim ve fenomenoloji, eleştirel bölgeselcilik, yeşil mimari, küreselleşme, teknoloji ve alan üzerine seçilmiş metinlere dayanan dersler ve tartışmalardan oluşmaktadır.
Ders, maket fotoğraflama, sayfa düzenleme ve grafik tasarım yöntemleri hakkında ipuçları veren bir tasarım atölyesi seklindedir. Öğrencilerin bu sürece hakim olmalarına yardımcı olacak sunum ve ödevler hazırlanmıştır. Portfolyonun bireysel olarak nasıl geliştirilebileceği konusunda fikir vermek için, farklı düzenleme, grafik ve taslak örnekleri gösterilmektedir.
Bu ders, sanat ve tasarımın kentsel mekanla olan çok boyutlu ve çok yönlü ilişkisi ile ilgilenmektedir.
Bu ders öğrencileri mimari dijital düşünme konusunda eğitir
Dönem boyunca öğrenciler çeşitli farklı açılardan BIM uygulamaları üzerine daimi bir araştırma yürüteceklerdir. Dersin seminerleri kapsamında öğrenciler çeşitli yazılım ve BIM uygulamalarını keşfedeceklerdir. Her öğrencinin en az iki sunum yapması beklenmektedir.
Tasarım profesyonellerinin ortak kanısı can, mal ve fonksiyon kayıplarının azaltılmasının en etkili yolu binaları afete dayanıklı tasarlamaktır. Bu yaklaşım proje planlanması, tasarım ve gelişmenin mümkün olan en erken safhada birleştirilerek tasarım ve malzeme seçiminin entegre “tüm bina yaklaşımı” zemininde halledilmesini sağlar. Bu dersin ana konuları arasında depremler, kasırgalar, hortumlar, tayfunlar, seller, farklı oturmalar, toprak kaymaları, yangınlar, tsunamiler, ve küresel ısınma bulunmaktadır.
Koruma kavramı ve kentsel dokunun özelliklerini yitirmeden yaşatılması
Bu ders mimarlığın alanlarından biri olan restorasyon kavramını tanımlayarak korumacılık bilinci ve ilkelerini tanımlamayı hedefler. Mimari restorasyonla ilgili bu derste rölöve alımı, çizim teknikleri, restitüsyon projesini oluşturmak için yapıyı okumak ve dönemlemek adına araştırma yöntemleri, restorasyon projesi önerilirken tasarımda dikkat edilmesi gereken noktalar (korunacak kısımların belirlenmesi, yeni fonksiyondaki ekler), bu projelere dayanan analizlerin açıklaması (malzeme, dönemleme, bozulma-müdahale, güvenilirlik analizleri), proje sonrasında uygulanacak prosedür ve uygulama da dahil olmak üzere bu aşamaların örnekler üzerinde incelenmesi dersin konuları arasındadır.
Bu ders öğrencilerin mimari araştırma prensipleri ile aşina olmalarınıvemimari akademik yazım ve araştırma metodolojisi üzerine bilgi birikimlerini arttırmayı amaçlar. Ders yapısıseçili bir konu üzerine bir akademik makale yazım süreci üzerine kuruludur. Bu süreç araştırma probleminin tanımındanakademik yazının tamamlanmasına kadar hem öğrenci hemdedanışmanıtarafından yürütülür. Final ürünün kendisi kadar araştırma stratejilerinin oluşturulması, kaynak ve bulgulara dair eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi, doğru araştırma tekniklerinin seçilmesi ve etik kurallara uyulmasıda önemlidir.
Bu ders kentsel tasarım çıktılarının 8 gizli prensibi etrafında yapılandırılmıştır. 1. Öğretim üyesi tarafından hazırlanan bir dizi sunum, 2. Öğrenci sunumları ve 3. İzmir merkezli bir kentsel tasarım projesi temelinde üçlü bir yapıya sahiptir.