11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama ve pazarlamanın temel kavramları ile tanışır
  • Moda pazarlaması hakkında genel bilgi sahibi olur
  • Pazarlama araştırmasının ne olduğunu, ne tip bilgiler sağlayabildiğini ve pazarlama yönetiminde ne şekilde kullanıldığını tanımlayabilecektir
  • Çeşitli pazar araştırma yöntemlerini tanımlayabilecek, bunların birbirlerine kıyasla güçlü ve zayıf yönlerini yorumlayabilecektir
  • Tüketicilerin davranışlarının altında yatan temel nedenleri tartışır
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması ve Pazarlama, Tüketici Davranışları,Pazar Araştırması Kavramlar ile tanışma McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
2 Pazarlamaya giriş McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
3 Moda Pazarlaması McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
4 Pazarlama ve Tüketici Davranışları McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
5 Moda ve Tasarım Alanlarında Tüketici Davranışları McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
6 Pazar Araştırmasına Giriş McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
7 Pazar Araştırma Süreci McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
8 Tüketici Davranışlarını Anlamak için Pazar Araştırması McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
9 Ara Dönem Proje Sunumu
10 Müşteri İçgörüsü Elde Etme McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
11 Müşteri İçgörüsü Elde Etme McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
12 Tüketici Karar Verme Süreci McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
13 Moda ve Tasarımın Global Müşterileri McDaniels and Gates Marketing Research Essentials (7th ed.) Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015) (Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014) Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011) John Eagen, Marketing Communications (2007) Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)
14 Final Proje Sunumu
15 Proje Sunumu
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

McDaniels and Gates- Marketing Research Essentials (7th ed.)

Philip Kotler, Gary Armstrong-Principles of Marketing - Global Edition-Pearson (2015)

(Alvin Burns, Ronald Bush-Marketing Research-Pearson (2014)

Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011)

John Eagen, Marketing Communications (2007)

Patricia Mink Rath, Stefani Bay, Richard Petrizzi, Penny Gill-The Why of the Buy Consumer Behavior and Fashion Marketing - Fairchild Books (2014)

Önerilen Okumalar/Materyaller

Bonita Kolb-Marketing Research for Non-profit, Community and Creative Organizations-Routledge (2011)

John Eagen, Marketing Communications (2007)

Farris, P.W., Bendle N.T., Pfeifer, P.E. and Reibstein, D.J, (2008) Marketing Metrics 50+ Metrics Every Executive Should Master, 2008 Mc Givern, Y. The Practice of Market and Social Research, 2006

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
4
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
20
Final Sınavı
1
25
    Toplam
119

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010