Dersler



CE 215 Bilgisayar Bilimleri için Ayrık Matematik

Ders kapsamında Boolean cebri, mantık, kümeler kuramı, bağıntı ve fonksiyonlar, çizge teorisi, temel sayma kuralları, kombinatorik, ve temel olasılık teorisi yer almaktadır.


CE 216 Programlamada Temel Konular

Bu ders, dosya giriş-çıkış, nesne yönelimli programlama, JavaFX, tasarım şablonları, eş zamanlı kullanım, hata ayıklama, deneme ve ayrımlama gibi programlama konularını içermektedir.


CE 221 Veri Yapıları ve Algoritmalar I

Algoritma analizi, lineer veri yapıları, ağaçlar, karma, öncelik kuyrukları, sıralama ve çizge algoritmaları.


CE 223 Veri Tabanı Sistemleri

Hem veritabanı tasarımına hem de veritabanı uygulama programları geliştirmeye yönelik konular işlenecektir.


CE 315 Otomata Kuramı ve Biçimsel Diller

Bilgisayar bilimlerinin en temel kuramlarının işleneceği bu derste düzenli ifadeler ve bağlamdan bağımsız diller, sonlu ve yığın yapılı otomat, Turing makineler, hesaplanabilirlik, karar verilemezlik ve problem karmaşıklığı konuları işlenecektir.


CE 316 Programlama Paradigmaları

Farklı programlama paradigmalarını tanıtan ve bu programlama dillerinde pratik beceriler içeren bu derste Zorunlu Programlama, C Programlama Dili, Bellek Yönetimi, Eş zamanlı Programlama, İş Parçacıkları, Kaynak Paylaşımı, Betik Programlama, Python, Fonksiyonel Programlama Dilleri, Mantıksal Programlama Dilleri konuları işlenecektir.


CE 323 İşletim Sistemi Kavramları

İşletim Sistemi Yapıları, Süreç Yönetimi, Bellek Yönetimi, Dosya Sistemleri, Diskler, Giriş/Çıkış Sistemleri konuları giriş düzeyinde incelenecektir.


CE 326 Bilgisayar Ağları

Bilgisayar ağlarının her katmanı ve protokollerinin yanında OSI ağ modeli; MAC protokolü; TCP ve UDP protokolleri; hata kontrolü, tespiti ve düzeltilmesi; IPv4; yönlendirme; soket programlama; ağ güvenliği konuları işlenecektir.


CE 342 Mikroişlemcilerin Temelleri

Bilgisayarların en temel bileşenlerinden olan mikroişlemcilerin incelendiği bu derste mikroişlemcilerin temel kavramları ve çevirici ile bilgisayarın temel bileşenleri arasındaki ilişki; 80x86 işlemci mimarisi, 80x86 tabanlı çevirici dil programlama, bilgisayar organizasyonu, ve PC mimarisi konuları anlatılacaktır.


CEST 400 Mühendislik Stajı (4 hafta)

Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda üç haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


EEE 215 Bilgisayar Mühendisleri için Elektrik Devrelerine ve Elektroniğe Giriş

Temel elektrik devreleri ve elektroniğe giriş konularını kapsayan derste dirençli devrelerin DA analizi, işlemsel yükselteçler, mikro elektronik elemanların modellenmesi, temel devre analizi ve tasarımı, basit diyot devreleri, doğrultmaçlar ve gerilim düzenleyiciler, MOS yükselteçler, kazanç, AA ve DA analizleri, sayısal devreler ve mantık kapıları, NMOS ve CMOS mantık kapıları, değişik mantık devreleri konuları işlenmektedir.


EEE 242 Sayısal Tasarım

Bu ders ikili mantık, Kombinatoryel ve ardışık devre tasarımı, durum makinesi tasarım teknikleri, çoklayıcılar, kod çözücüler ve toplayıcılar da dahil olmak üzere birçok konuyu kapsayacaktır.


ENG 101 İngilizcede Akademik Beceriler I

Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.


ENG 102 İngilizcede Akademik Beceriler II

ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktivitelerini pekiştirmeye yöneliktir.


ENG 210 Mühendisler için Teknik İngilizce

Bu ders, öğrencileri proje uygulamalarına dahil etmek suretiyle, teknik dile uygun dil kullanımı, teknik rapor yazma, özet çıkarma ve proje önerisi hazırlama konularına ağırlık vererek teknik yazma ve konuşma becerilerini geliştirir.


FENG 101 Mühendislik Kültürünün Temelleri

Bu derste mühendislik tarihinin ana hatları, mühendislik etiğinin temelleri, mühendislik uygulamalarının etik açısından incelenmesi, mühendislik uygulamalarının çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliği, mühendislik uygulamalarının toplum sağlığı ve güvenliği üzerindeki etkileri, girişimciliğin ve yenilikçiliğin esasları, girişimci mühendislerin başarı hikâyeleri, bilimsel bilgiye ulaşma yöntemleri, bilimsel veri tabanlarının kullanımı gibi konular ele alınacaktır.


FENG 102 Mühendisliğe Giriş

Bu derste birimler, mühendislik analizi ve tasarım süreçleri gibi temel mühendislik kavramları işlenecektir. Dersin ikinci yarısında ise program bazlı temel içerik sunulacaktır.


FENG 345 Mühendisler için Sayısal Yöntemler I

Bu ders öğrencilere lineer denklem sistemlerinin çözümü, iterasyon metodları, interpolasyon, nümerik türev, nümerik integrasyon, lineer olmayan denklemlerin numerik çözümü, sıradan diferansiyel denklemlerin numerik çözümü, başlangıç ve sınır değer problemleri, sonlu farklar metodu ve mühendislik problemlerinde uygulamaları açıklar.


FENG 497 Çok Disiplinli Mühendislik Projeleri

Öğrenci öğrenmiş olduğu mühendislik teknikleri ile takım halinde bir proje tasarlar, analizini yapar ve iş planları hazırlar. Çağdaş araçları kullanarak projenin detaylarını raporlayabilir ve sunumunu yapar.


FENG 498 Mühendislik Bitirme Projesi

Öğrenci öğrenmiş olduğu mühendislik teknikleri ile takım halinde bir proje tasarlar, analizini yapar ve iş planları hazırlar. Çağdaş araçları kullanarak projeyi gerçekleştirir ve uygulamasını yapar. Projenin tüm detaylarını raporlayabilir ve sunumunu yapar.


HIST 100 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi

Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.


IUE 100 Oryantasyon ve Kariyer Planlama

Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlara karşı farkındalıklarını da artıracaktır.


MATH 153 Genel Matematik I

Calculus I tek değişkenli fonksiyonların anlaşılması ve kullanılmasında önemli bilgiler vererek matematiğin diğer alanlardaki uygulamalarına katkı sağlar.


MATH 154 Genel Matematik II

Bu derste integral alma teknikler ve integral uygulamaları, Taylor ve Maclaurin serileri ve uygulamaları, çok değişkenli fonksiyonlar, türevleri ve integralleri incelenir.


MATH 207 Diferansiyel Denklemlere Giriş I

Bu derste adi diferansiyel denklemlerin başlıca kavramları işlenecektir. Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemlerin çeşitleri ve çözüm yöntemleri öğretilecektir. Ayrıca yüksek mertebeden adi diferansiyeI denklemler ve onların çözüm yöntemleri analiz edilecektir.


MATH 236 Mühendislik İstatistiği

Bu dersin konuları arasında örnekleme dağılımı, istatistiksel kestirim, hipotez testi, basit ve çoklu doğrusal regresyon bulunur. Ayrıca, deney tasarımı ve bu konuların endüstri sistemleri mühendisliğine uygulamaları tartışılmaktadır.


MATH 240 Mühendisler için Olasılık

Bu derste olasılıkla ilgili bazı önemli teoremler incelenmektedir. Ayrıca rassal değişkenlerin ve olasılık dağılımlarının uygulamaları tartışılmaktadır.


MATH 250 Mühendisler İçin Doğrusal Cebir

Vektör ve matris işlemleri, vektörlerin doğrusal bağımsızlığı ve doğrusal vektör uzayları ve alt uzaylar, vektör uzaylarının boyutu ve taban vektörleri, doğrusal dönüşümler, determinantlar, mühendislik uygulamaları ile birlikte doğrusal cebirin, özdeğer-özvektör analizi ve köşegenleştirme konuları işlenmektedir.


PHYS 100 Genel Fizik I

Ders ve uygulamaları kapsamında hareket ve Newton yasaları, iş ve kinetik enerji kavramları, potansiyel enerji ve enerji korunumu yasası, momentum ve çarpışmalar, dönmenin dinamiği ve kütle çekimi konuları işlenecektir.


PHYS 102 Genel Fizik II

Ders ve dersin uygulamaları kapsamında elektrik yükü ve alanı, Gauss yasası, elektrik potansiyeli, sığa ve dielektrikler, akım, direnç ve elektromotif kuvvet, doğru akım devreleri, manyetik alan ve kuvvetler, manyetik alan kaynakları ve indüksiyon kavramları anlatılacaktır.


SE 115 Programlamaya Giriş I

Bu ders öğrencilere Java programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir.


SE 116 Programlamaya Giriş II

Bu ders, Java programlama dili ile nesne yönelimli programlamanın temel kavramlarını kapsar.


SE 302 Yazılım Mühendisliğinin İlkeleri

Bu derste öğrencilere yazılım mühendisliğinin belirtim ve tasarım, gerçekleştirme, sınama ve doğrulama ve test aşamaları hakkında bilgiler verilmektedir.


SFL 1013 İkinci Yabancı Diller I

Lütfen Bir Dil Seçiniz


SFL 1024 İkinci Yabancı Diller II

Lütfen Bir Dil Seçiniz


SFL 201 İkinci Yabancı Diller III

Lütfen Bir Dil Seçiniz


SFL 202 İkinci Yabancı Diller IV

Lütfen Bir Dil Seçiniz


TURK 100 Türk Dili

Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


CE 304 İşletim Sistemleri Güvenliği

İşletim sistemleri dahilinde Gizlilik, Bütünlük ve Süreklilik kavramlarının sağlanmasına dayalı güvenlik tehdit ve önlemlerinin analizi ve uygulamalarını içermektedir.


CE 320 MATLAB ile Uygulama Geliştirme

Bilgisayar programlama temelleri, MATLAB programlama ortamının temelleri, verileri idare etmek ve görselleştirmek, programlama parçaları, veri yapıları, basit girdi ve çıktı, multimedya içeriği kullanma, zamanlama ve kayıt, geliştirme ve hata ayıklama teknikleri, fonksiyonlar ve modüler programlama, kayıtları okuma ve işleme.


CE 322 Örüntü Tanıma

Öğrenme ve adopsiyon, Bayes karar teorisi, ayırıcı fonksiyonlar, parametrik teknikler, maksimum olabilirlik tahmini, Bayes tahmini, yeterli istatistik, parametrik olmayan teknikler, doğrusal ayırtaç fonksiyonlar, algoritma bağımsız otomatik öğrenme, sınıflandırıcılar, denetimsiz öğrenme, gruplaştırma.


CE 340 Kriptografi ve Ağ Güvenliği

Kriptografi ve ağ güvenliği ile ilgili literatür ve terminolojinin tanıtılması; öğrencilerin temel şifreleme algoritmaları, sistemleri, çalışma prensipleri ve ağ güvenliği teknikleri hakkında bilgi edinmeleri.


CE 344 İleri Otomatik Öğrenme

İleri otomatik öğrenme konularının anlatıldığı bu ders eğitme verilerinin toplanması, verilerden istatistiksel yapı çıkarımının öğrenilmesi, aşırı-uyma, parametrik modeller ve parameter seçimi, doğrulama, regresyon, sınıflandırma, parametrik olmayan modeller, gruplaştırma konularını kapsamaktadır.


CE 345 Otomatik Öğrenmeye Giriş

Otomatik öğrenme, geçmiş deneyimleriyle otomatik olarak performanslarını iyileştiren bilgisayar programları ile ilgilenir. Yapay zeka, istatistik, bilgi kuramı, biyoloji ve kontrol teorisi gibi bir çok alandan ilham alan otomatik öğrenme dersinde aşağıdaki konular işlenecektir; Konsept öğrenme, Karar ağacı öğrenme, Yapay sinir ağları, Temelli öğrenme, Evrimsel algoritmalar, Destekli öğrenme, Bayes öğrenmesi, Hesapsal öğrenme teorisi.


CE 350 Linux Araçları ve Kabuk Programlama

Bu ders, UNIX/Linux işletim sistemi üzerine Bilgisayar Biliminde lisans dersidir. Ders, işletim sisteminin geniş bir görünüşünü sunarken, dersin odaklandığı ana konular Bash programlama ve sistem yönetimidir. Öğrenciler, işletim sisteminde komut ve betik programlamayı ve kullanmayı pratik olarak öğrenecek ve UNIX ortamını tanıyacaktır. Ders, modern işletim sistemleri bilgisini ve programlamanın temelleri hakkında pratik beceriyi önkoşul olarak ihtiyaç kılmaktadır. Öğrencilerden, dönem projesi kapsamında uygun teknik kod yazma becerilerini geliştirmeye yönelik bir betik programlama projesi istenecektir.


CE 360 Kablosuz İletişim

Bu ders kapsamında İletim Temelleri; İletişim ağları; Kablosuz kanal; Sinyal Kodlama Teknikleri; Kodlama ve Hata Kontrolü; Kablosuz LAN'lar; Bluetooth ve PAN; sensör ağları; Hücresel Ağlar -4G ve LTE; Mobil IP; Uydu Haberleşmesi konuları işlenecektir.


CE 370 Dağıtık Veri Tabanı Sistemleri

Dağıtık veri tabanı tasarımı, dağıtık işlem yönetimi ve eş zamanlılık kontrolü, veri replikasyonu, dağıtık veri tabanı sistemleri için sorgu işleme ve eniyileme.


CE 380 Hesaplamalı Geometri

Belli başlı hesaplamalı geometri problemleri, bunların algoritmik çözümleri ve hesaplamalı geometri problem çözme teknikleri.


CE 390 Algoritma Analizi

Açgözlü algoritmalar, bölveyönet tarzı algoritmalar, dinamik programlama ve yakınlaşık algoritmalar.


CE 395 Otomatik Öğrenme Özel Konuları

Aşağıdaki konular ders programına dahil olacaktır: örnekleme ve bilgi teorisi, sayısal filtreleme ve ayrık Fourier dönüşümü, temel vektör ve matris işlemleri, sayısal optimizasyon temelleri, istatistiksel öğrenme teorisinin temelleri.


CE 401 Algoritma Tasarımı

Ders temel algoritma analizi, çizge kuramı konsepti, aç gözlü algoritmaları, böl ve yönet algoritmaları, dinamik programlama ve yakınsak algoritmaları kapsar.


CE 403 Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyon

Bilgisayar Donanım Bileşenleri, Mikroprogramlama, Komut Kümeleri, Birleştirici Dili Komutları, Paralel Mimariler.


CE 405 Biyoenformatik için Programlama

Bu ders biyolojik sekans (DNA, RNA, protein) analizi; moleküler yapı öngörüsü; fonksiyonel genomik, farmakogenomik ve proteomik; biyolojik yolaç analizi konularındaki algoritma ve methodlarla biyoenformatik araçları/yazılımları konularını kapsar.


CE 407 Bulut Bilişime Giriş

Bu ders bulut bilişim temelleri, bulut mimarisi, servis modelleri, bulut bilişimin faydaları, dağıtık depolama, bulut güvenliği, servisleri ve yazılımları ve ticari bulut hizmetleri konularını kapsar.


CE 450 Dağıtık Sistemler ve Paralel Hesaplama

Öğrencilerin temel dağıtık sistem yapıları, programlanması ve çalışma yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri ve konuyla ilgili literatür ve terminolojinin verilmesi.


CE 455 Derin Sinir Ağları

Dersin içeriğinde beslemeli sinir ağları, geri-yayılım, evrişimli sinir ağları, yineleyen sinir ağları, geri dönüşümlü sinir ağları, düzenleştirme, optimizasyon bulunmaktadır.


CE 462 Seyrek Temsillemeye Giriş

Seyrek temsilleme yöntemlerinin temel öğelerinin teorik ve nümerik olarak verilmesi ve bu temel bilgilerden yararlanarak gerçek hayat uygulamalarında kullanabilmesi.


CE 466 Bilgisayarla Görme

Bu ders imge oluşturma, işaret işleme, öznitelik tespiti eşleştirme, kesimleme, öznitelik tabanlı hizalama, hareketten yapı, yoğun hareket tahmini, görüntü dikme, hesaplamalı fotoğrafçılık, stereo uyuşma, üç boyutlu geri-çatma, görüntü-tabanlı renderleme ve tanıma konularını içerecektir.


CE 470 Yapay Sinir Ağlarına Giriş

Ders, temel yapay sinir ağları modelleri ve öğrenme algoritmalarını, algılayıcı YSA modellerini, LMS algoritmasını, geriyayılım öğrenme algoritmasını, radyal tabanlı fonksiyon ağlarını, destek vektör makinelerini, Kohonen’in kendini düzenleyen ağını, Hopfield ağlarını, yapay sinir ağlarının işaret işleme, örüntü tanıma ve kontrol uygulamalarını içermektedir.


CE 475 Otomatik Öğrenme Temelleri ve Uygulamaları

Doğrusal cebir ve olasılığın temelleri, doğrusal regresyon, doğrusal olmayan modeller, çapraz doğrulama, model seçimi, karar ağaçları ve destek vektör makineleri.


CE 476 Müzik ve Bilgisayarlar

Ses akustiği, ses yapısı ve kayıt aşamasındaki sistem öğeleri. Yoğunluk, zaman ve frekans gibi sesin özelliğini tanımlayan ölçütler. Ses analizi teknikleri ve sesin gösterimi. Kayıt teknikleri: müzik üretiminde kullanılan temel sistemler ve kullanılan gereçler. Ses sentezi ve bilgisayarla müzik üretimi. Sayısal (digital) sinyal işleme ve ses derleme yöntemleri. Ses düzenleme (editing) sistemleri: sesten mikrofona ve mikrofondan bilgisayara ve en son hoparlöre kadar evreler. Analog-digital ve digital-analog çeviriciler.


CE 477 Veri Bilimi

Aşağıdaki konular ders programına dahil olacaktır: verinin elde edilmesi ve temizlenmesi, verinin incelenmesi, verinin istatistiksel olarak modellenmesi ve istatistiksel sonuç çıkartma, veri bilimi için otomatik öğrenme araçlarının kullanımı, doğrusal regresyon, destek vektör makineleri, k-en yakın komşuluk, naif Bayes, lojistik regresyon, karar ağaçları, rastgele ormanlar, gruplandırma, boyut azaltma, aşırı uyum, çarpaz geçerlilik, öznitelik mühendisliği.


CE 485 Lineer ve Tamsayı Programlama

Doğrusal Programlamanın standart formu, Uç noktalar ve temel çözümler, Temel Simpleks algoritması, Doğrusal programlama için iç nokta stratejileri, Dual formülasyon, Birincil ve dual arasındaki ilişki, Doğrusal programlama tabanlı dallan ve sınırlan algoritması, ve Yuvarlama


CE 490 Dijital Görüntü İşlemeye Giriş

Dersin içeriğinde iki boyutlu sinyaller olarak sayısal görüntüler; iki-boyutlu evrişim, Fourier dönüşümü, ve ayrık kosinüs dönüşümü; Görüntü işleme temelleri; Görüntü iyileştirme; Görüntü restorasyonu; Görüntü kodlama ve sıkıştırma bulunmaktadır.


EEE 461 Gömülü Sistem Tasarımı

Bu ders 8 ve 32 bitlik mikrodenetleyicilerin temel yapılarının ve çalışma prensiplerinin, G/Ç kapıları ve diğer çevre birimlerini, özel amaçlı yazmaçların tanıtımı; diğer mikrodenetleyicilerle ve ana bilgisayarla seri haberleşme, mikrodenetleyici içeren bir cihazın tasarlanması; baskı devre kartının tasarlanması; gömülü kodun hazırlanarak yüklenmesi ve cihazın uygulamaya yönelik test edilmesi basamaklarının tamamını kapsar.


IE 342 Karar Teorisi

Bu ders, yöneylem araştırması kursunun en önemli bölümlerinden biri olup, birden fazla alternatif içinden en iyisini seçmenin mantıklı yollarını öğrenir. Seçilmiş olan alternatifin "iyilik" derecesi, karar durumunu tanımlayan verilerin kalitesine bağlı olmaktadır. Bu açıdan yola çıkarak bir karar verme sürecinin, aşağıdaki kategorilerden biri çerçevesinde değerlendirilebileceği söylenebilir:\n1. Belirsizlik ortamında karar verme problemlerinde eldeki verilerin karar süreci ile ne derecede ilişkili olduğu kesin olarak bilinmemektedir.\n2. Risk ortamında karar verme problemlerinde eldeki veriler, belirli bir olasılık dağılımı ile tanımlanamamaktadır.\n3. Belirlilik ortamında karar verme problemlerinde verilerin deterministik bir şekilde tanımlandığı varsayılır.\n4. Çok ölçütlülük ortamında karar verme problemlerinde etkin çözümlerin belirlennmesi, birden fazla ölçütün aynı anda eniyilenmesi koşulu altında gerçekleştirilir.\nBu derste öğrencilere, içinde bulundukları karar durumlarının tespiti, bu duruma bağlı karar kurallarının belirlenmesi ve kullanımı, karar ağaçları, fayda teorisi, bilgi ve ek bilgi kullanımının değerlendirilmesi yöntemleri, çok ölçütlü karar modelleri, bu modeller için çözüm kavramları ve çözümlerin hesaplanması yöntemleri, hedef programlama problemleri ve onların çözümlerinin analizi yöntemleri öğretilmektedir.


IE 346 Mühendislik Ekonomisi

Mühendislik ve yönetim karar verme problemlerinin ekonomik analizi. Muhtemel projelerinin, yatırım fırsatlarının ve tasarım seçeneklerinin değerlerinin ölçülmesinde kullanılan teknikler. Faiz ve paranın zaman değeri, alternatifleri karşılaştırmak için kullanılan yöntemler : bugünkü değer, yıllık eşlenik değer, getiri oranı, yatırım geri dönüş süresi. Enflasyon, vergi sonrası ekonomik analiz. Duyarlılık ve risk analizi.


IE 361 Oyun Kuramı

Oyunların temel kavramları. Tutsak ikilemi , ComlabGames yazılımı, stratejiler, ardıl hamleler ve oyunlar,Risk ve Olasılıklar, Eşzamanlı hamleler ve oyunlar. Nash Kuramı, Tam olmayan informatik oyunlar.


IE 373 Endüstride Bilgisayar Uygulamaları

Bu ders ERP nin gelişimi ve modülleri hakkında bilgiler, bazı modüllerde uygulamalar içermektedir. Bunun yanı sıra “e-“ kavramını ve farklı alanlarda uygulamasını kapsamaktadır.


IE 375 Finansal Mühendislik

Öğrenciler faiz oranları ve gelir üzerine bilgi sahibi olacaklar. Arbitraj ve uygulamaları ile ekonomik değerlendirmelerde ne zaman yetersiz kaldıkları derslerde öğretilecektir. Finansta matematiksel modelleme yöntemleri de dersin konuları arasındadır.


MCE 412 Otonom Robotik

Otonom Robotiğe Giriş, Bir Robotun Hareket Modelleri, Farklı Sensör Tiplerinin Ölçüm Modelleri, Filtreleme Teknikleri, Eşzamanlı Lokalizasyon ve Haritalama Yöntemi


MCE 420 Otomasyon ve Endüstri 4.0

Üretim Sistemlerinin Otomasyonuna giriş, otomasyon sisteminin bileşenleri, otomasyonda kullanılan donanım ve yazılım araçlarını etkin kullanabilme, bir üretim sistemine uygun otomasyon sisteminin seçilebilmesi ve kurulabilmesi, dijital ve analog kontrol yapılarının uygulanması, temel mekanik, elektrik ve bilgisayar programlama becerilerinin entegrasyonu, proje örnekleri


SE 204 İnsan-Bilgisayar Etkileşimi

Kullanıcı arayüzü temel prensiplerini öğretmek. Kullanılırlık model ve prensiplerini öğrenciye tanıtmak. Kullanıcı ve görev analizini öğrenciye yaptırmak. Tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme işlemlerini öğrenciye proje yaptırarak öğretmek. Renk ve tipografi gibi arayüz özelliklerinin etkilerini tartışmak. Yeni kullanıcı arayüzü teknikleri öğretmek.


SE 306 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri

SQL dili kulanarak veritabani nesneleri yaratilacaktir. ORACLE kullanarak SQL 'stored procedures' ve 'triggers' yazilmasi ogrenilecektir.


SE 307 Nesnel Tabanlı Programlamanın Kavramları

Bu ders öğrencilere C# programlama dilini kullanarak nesne tabanlı programlamanın temel kavramlarını öğretir.


SE 309 Programlama Dilleri Kavramları

Derste işlenecek konular içinde sözcük ve söz dizimi analizleri, adlar, bağlar, tip kontrolleri, fonksiyon sığaları, veri tipleri, ifadeler, atama durumları, altprogramlar, altprogramların kodlanması, soyut data tipleri ve kapsülleme yapıları, nesneye dayalı programlama dillerine destek, istisna yönetimi ve olay yönetim yer almaktadır.


SE 310 İleri C++: Şablonlar ve Soysal Programlama

Bu derste öğrencilere şablonlar ve soysal programlamanın prensipleri hakkında temel bilgiler verilmekte ve sık kullanılan soysal kütüphaneler tanıtılmaktadır.


SE 311 Yazılım Mimarisi

Bu ders yazılımda kullanılan tasarım şablonlarının ana prensiplerini ve bu tasarım şablonlarının yazılım geliştirmedeki uygulanış şekillerini ihtiva eder.


SE 313 Bilgisayar Grafiği

Bu derste öğrenciler bilgisayar grafikleri hakkında teorik bilgi sahibi olabilecek bu bilgileri geliştirdikleri uygulamalara aktarma şansı bulacaklardır.


SE 320 Bilgisayar Oyunlarına Giriş

Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarının yaratılması süreci hakkında bilgi sahibi olabilecek bu bilgileri geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır.


SE 330 İleri Düzeyde Oyun Geliştirme

Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarının yaratılması sürecindeki ileri düzey konular hakkında bilgi sahibi olabilecek bu bilgileri geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır.


SE 344 Yazılım Testi

Yazılım geliştirme konusunda genel kabul gören konulardan biri de mükemmel bir yazılım geliştirilmenin mümkün olmadığıdır. Bundan dolayı, yazılımın kullanıma geçmeden önce, mevcut hatalarından arındırarak, yanlış çalışma etkilerini azalmak gerekmektedir. Test, yazılımın iyi bir performans sağlaması için de gereklidir. Bu derste, yazılım mühendisliğindeki test süreçleri, test dokümantasyonu ve test tekniklerine ilişkin kavram ve tanımlar öğretilmektedir.


SE 350 Oyun Tasarımı

Bu derste öğrenciler oyunların yaratılması süreci hakkında bilgi sahibi olabilecek ve bu bilgileri geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır


SE 352 Bilgisayar Oyunlarında Ağ Programlama

Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında çok kullanılan ağ programlama algoritmalarını teorik olarak öğrenme ve bu teorik bilgileri pratikte geliştirdikleri çoklu oyunculu oyunlara aktarma şansı bulacaklardır.


SE 354 Bilgisayar Oyunlarında Yapay Zeka

Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında çok kullanılan yapay zeka algoritmalarını teorik olarak öğrenme ve bu teorik bilgileri pratikte geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır


SE 355 Mobil Oyun Geliştirme

Bu derste öğrenciler mobil ortamlarda oyun tasarlamak ve geliştirmek için kendilerine gerekli olacak temel kavram ve metotları öğrenecekler ve bir mobil oyun geliştirerek bu uygulamalı olarak öğrendiklerini deneyebileceklerdir.


SE 360 Yazılım Geliştirmede İlerlemeler

Bu ders, öğrencilere Java programlama dilinde ileri düzey konuları anlatmakatadır.


SE 362 Sunucu-Taraflı Skript Dilleri

Bu ders öğrencilere HTML, CSS, JavaScript, JQuery ve JSON kullanarak web programlamanın temel kavramlarını öğretir.


SE 370 Web Servisleri Programlaması

N parçalı ve dağıtık ağlar üzerinden servis sağlamak için kullanılan yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin araştırılması ve keşfedilmesidir. Ayrıca bu ders işlem hareket işlemesi, servis ve güvenlik sözleşmeleri, iş protokolleri ve web servisi geliştirim döngüsü konularını da ele almaktadır.


SE 380 Mobil Uygulama Geliştirme

Mobil cihazlar, mobil uygulamalar ve gereksinimleri, mobil uygulama geliştirme, mobil uygulamalarda web servislerini ve veri tabanlarını kullanma


SE 390 Mobil Cihazlar için Yazılım Mühendisliği

Bu ders sadece mobil uygulama ve içeriklerin masaüstü olanlarla olan farklılıklarını değil, bunlara ek olarak mobil hesaplamanın web tasarımı ve programlamayı genel anlamda nasıl değiştirdiğini de incelemektedir.
Vurgulanan temel noktalar mobil tarayıcılar ve donanım, yeni gelişen kodlama ve tasarım teknikleri, jeolokasyon tekniklerinin programlama ile bütünleştirilmesi, mobile uygulamaların ve ara yüz parçalarının yaratılması ve mobil içerik alan bir sitenin planlanmasıdır.


SE 420 Yapay Zeka ve Uzman Sistemler

Bu ders Yapay Zeka’yı tanıtır. Bu derste hesaplamalı zekanın en temel elemanları olan teoriler ve algoritmalar incelenir.


SE 431 Bilgisayar Oyunlarında 3B Modelleme

Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında kullanılan üç boyutlu modelleri geliştirme tekniklerini öğreneceklerdir.


SE 432 Bilgisayar Oyunlarında 3B Animasyon

Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında kullanılan üç boyutlu animasyon tekniklerini öğreneceklerdir.


SE 460 Yazılım Ölçümü

Yazılım ölçümü, yazılım mühendisliğinde her geçen gün artan bir öneme sahiptir. Yazılım, ancak yazılım ürünlerinin ölçülmesi ile bir mühendislik ürünü haline gelebilir. SE460 dersi bu amaca yönelik olarak, yazılım ölçütlerini ve yazılımın ölçülmesine yönelik kavramları içermektedir.


SE 470 Yazılım Bakımı

SE470 dersinin içeriği, yazılım bakımına ait temel kavramların, kapsamın ve süreçlerin, sistematik ve problemleri çözmeye yönelik bir bakış açısıyla kavranmasını sağlamaktır.


SE 480 İstemci-Taraflı Skript Dilleri

Bu ders öğrencilere HTML, CSS, JavaScript, JQuery ve JSON kullanarak web programlamanın temel kavramlarını öğretir.


SE 482 E-iş: Yönetim, Güvenlik, Pazarlama

Bu dersin amacı e-iş ve e-ticaret sitelerinin idaresi ve e-işletme konusunda çıkabilecek sorunlar ve göz önünde bulundurulması gereken noktalar hakkında öğrenciyi bilgilendirmektir.