Dersler

Bu ders temel mikroekonomi ve makroekonomi modellerini ve kavramlarını tanıtır. Bu derste incelenecek olan mikroekonomi başlıkları şunlardır: Piyasa ekonomisi, arz ve talep, tüketici teorisi, firmalar teorisi, tam rekabet. Bu derste incelenecek olan makroekonomi başlıkları şunlardır: ulusal gelir, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik dinleme ve not alma ile akademik konuşma konuları ele alınır.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik okuma ile akademik yazma konuları ele alınır.


Bu ders kapsamında öğrencilere çizgi, hacim, kompozisyon, perspektif ve renk dahil olmak üzere temel çizim prensipleri gösterilir. Verilen bu temel bilgiler ile birlikte çeşitli araçlar ve malzemeler de tanıtılır ve serbest elle çizim tekniklerinin gelişmesi amaçlanır. Geometrik çizim ve natürmort de bu ders içeriğine dahildir.


Bu ders kapsamında öğrencilere temel çizim prensipleri gösterilir. Verilen bu temel bilgiler ile birlikte çeşitli araçlar ve malzemeler de tanıtılır ve serbest elle çizim tekniklerinin gelişmesi amaçlanır. Geometrik çizim, natürmort ve insan anatomisi çizimi de bu ders içeriğine dahildir.


Öğrenciler, dikim, kumaş yüzey manipülasyonu becerilerini geliştirecek, temel tasarım prensiplerini kullanma ve bunları giysi tasarımlarına adapte etme becerisine sahip olacaklar. Temel ürünlerinin tasarım ve kitlesel üretiminde kullanılan makine ve el dikiş yöntemlerini öğrenecekler.


Bu dersin amacı, endüstrinin farklı sektörlerinden ticariden daha kavramsal seviyeye, çeşitli dosyalarla ilişkili olarak, araştırma becerilerini geliştirmek. Kavramların tasarıma dönüştürülmesi ve sonuçta ürünün gerçekleşmesi bu dönemin önemli yönleridir.Aynı anda kumaş uyarlama ve 3boyutlu tasarım geliştirme teknikleri yaratıcılığı teşvik edecektir. Pazar araştırması ve marka analizi öğrencilerin tasarımlarının konumlarının farkına varmalarına yardımcı olacak. Profesyonel sunum teknikleri öğrencilerin güçlü portfolio çalışmalarını oluşturmaya başlamalarını sağlayacak.


Öğrenciler, giysi geliştirme ve üretimine yönelik deneysel yaklaşımlar inceleyebilecekler ve bunları deneyimleyebileceklerdir. Önceki dönemden devam ederek bu derste moda markalarının konumlandırılması ve farklı ürün segmentlerine göre marka yaratmak üzerine odaklanılacaktır. Öğrenciler mevcut markaları, ürün ailelerini ve markanın görsel kimliğini ve hedef pazarlarını analiz etmeye devam edecek ve markayı moda tasarımı konteksti içinde anladıktan sonra bu bilgileri kendi markasını yaratmada kullanacaktır. Öğrenciler ayrıca moda yayıncılığı endüstrisini inceleyecek ve bu alanda bir proje üzerinde çalışacaklardır. Bilgisayar destekli tasarım teknolojilerinin temel sunum aracı olarak benimsendiği ve profesyonel sunum tekniklerinin ortaya konduğu bir çalışma ortamı sağlanacaktır. Takım çalışması, iletişim becerileri, zamanın verimli planlanması konularında becerilerin gelişmesi beklenmektedir.


Bu ders kapsamında kumaşların, giysilerin ve modada figürün sunumu anlatılacaktır. Moda için teknik çizime giriş sayesinde daha geniş bir giysi yapısı bilgisi edindirilir; Öğrencinin kumaş dokusunu çizime aktarmasını, değişik kalitelerdeki kumaşlarda doku ve desene odaklanmasını sağlar. Modada figür çizimiyle birlikte bu yetenekler öğrencinin, tasarım fikirlerini daha profesyonel bir biçimde sunmasını sağlayacaktır.


Bu ders, daha profesyonel bir işçilik seviyesi ve tasarım fikirlerinin sunumu için mevcut becerileri geliştirecektir. Öğrencilerin yaratıcı görseller ve dijital medya araçlarını kullanarak fikirlerini yaratıcı bir şekilde iletebilme yeteneklerini geliştirmeyi, ve endüstrinin güncel gereksinimlerini karşılayacak becerileri geliştirmeyi amaçlıyor. Buna ek olarak öğrenciler, mesleki bir portföy olarak sunulabilecek, teknik çizim, ürün geliştirme, marka çözümü, illüstrasyon oluşturmak için gereken dijital görsel iletişim tekniklerini uygulayacaklardır.


Bu derste tarihsel giysinin temel terminolojisi ve formları primitif dönemden 20. yüzyılın başlarına kadar tasarım pratiğinin tarihsel araştırma ile kullanımının öneminin farkında olarak ele alınır.


Bu derste 19. yüzyıl sonrasında yer alan tarihsel giysinin ve moda kavramının temel terminolojisi ve formları tasarım pratiğinin tarihsel araştırma ile kullanımının öneminin farkında olarak ele alınır.


Bütün bir ürünü anlayarak yaratıcılıklarını geliştirmek için öğrencilerin dikim ve kalıp hazırlama konusundaki becerilerini geliştirmeleri sağlanır. Öğrenciler iki boyutlu kalıp hazırlama tekniklerini kullanarak veya manken üzerinde model uygulaması yaparak kendi modellerini oluşturmaya çalışırlar. Öğrenciler dönem boyunca dikim teknik becerilerini geliştirmeye yönelik pratik yaparlar.


Bütün bir ürünü anlayarak yaratıcılıklarını geliştirmek için öğrencilerin dikim ve kalıp hazırlama konusundaki becerilerini geliştirmeleri sağlanır. Öğrenciler iki boyutlu kalıp hazırlama tekniklerini kullanarak veya manken üzerinde model uygulaması yaparak kendi modellerini oluşturmaya çalışırlar. Bu ders kapsamında ürün grubu olarak pantolon, tişört ve gömlek model uygulamaları verilmektedir.


Tekstil liflerini sınıflandırmak, bu liflerin fiziksel, mekanik ve kimyasal özelliklerinin tekstil ürünü üzerindeki etkisini değerlendirmek, liflerin olumlu ve olumsuz özelliklerine göre uygun kullanım alanları önermek


İplik türlerini sınıflandırmak, bezayağı, dimi ve saten örgüler kullanılarak üretilen kumaşları tanımak, farklı örme kumaşları ve özelliklerini tanımak


Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir.
Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir.


Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farkli tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.


Sanat, tasarım ve mimarlık nesnelerin görsel analizi.


Sanat, tasarım ve mimarlık formları etkileyen dış faktörleri tanıtılması.


Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra antropoloji, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır


Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.


İdari Birimlerin SunumlarıAkademik Birimlerin SunumlarıÖğrenci Kulüplerinin sunumları


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Bu derste, öğrencilerin yazılı iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.


Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


Ders, pazarlamanın temel kavramları olan pazarlama çevresi, tüketici davranışları, bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurmayı detaylı şekilde incelemektedir.


Dersin ilk yarısında 17. ve 19.yüzyıl yazarlarının akademik olmayan okumalarına yer verilecek , ikinci yarısında ise tarih, sanat , tasarım ve moda tarihi,sosyoloji, felsede, antropoloji, ve toplumsal cinsiyet gibi akademik disiplinlerin en önemli kuramcılarının görüşleri ve okumaları üzerinde yoğunlaşacaktır.


Öğrenciler dersin ilk bölümünde moda kavramlarını tasarım dili ile görselleştirmeye çalışırlar. Bu doğrultuda moda kavramlarını içeren tasarım dilini dönüştüren ve dünyada tasarım eğilimlerini işaretleyen hikâye panoları oluştururlar. İkinci bölümde gelecek moda sezonunun eğilimlerini belirleyen bir trend projesi oluştururlar


Ders kapsamında öğrenciler profesyonel iş hayatından (firma yöneticileri, tasarımcılar, moda fotoğrafçıları, stil editörleri, görsel mağazacılık uzmanları vb.) ve akademik çevrelerden kişilerle bir araya gelerek ve moda sektörüne etki eden çeşitli alanların gerekliliklerini ve zorluklarını öğrenerek sağlıklı bir kariyer planı yapma fırsatı bulmaktadır. Derste aynı zamanda teknik geziler, sergi ziyaretleri ve atölye çalışmaları düzenlenmekte olup, konuyla ilgili filmler de izlenebilmektedir.


Derste, öğrencilerin değişen sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik,etik ve hukuksal koşullar altında çağdaş yaşam ve modern iş hayatı konusunda bilgi edinmesi sağlanır. Dersin ana içeriği kariyer planlamasını hedefler. Moda tasarımcıları, moda fotoğrafçıları, yöneticiler ve stil editörleri gibi profesyonel figürler her hafta gelerek öğrencilere deneyimlerini aktarırlar.


Bu ders kapsamında, moda endüstrisindeki üretim süreçleri incelenir. Öğrenciler, moda endüstrisinin yapısı ve üretim kavramları hakkında bilgi sahibi olurlar. Öğrencilere küresel bir bakış açısı kazandırmak amacıyla, moda ürünlerinin üretim süreçlerine ilişkin güncel konular ele alınır. Dönem sonunda, öğrenciler profesyonel terminolojiyi kullanarak bir giyim ürünün üretim süreçlerini analiz edebilecek düzeye gelirler.


Öğrenciler bir tasarım kimliği ve koleksiyon karakteri doğrultusunda marka kimliği geliştirecek , belirli bir Pazar segmentine yönelik bu markayı konumlandırabileceklerdir. Bu ders kapsamında öğrenciler tasarım öğrencileri ile ortak çalışarak bir koleksiyonun moda pazarında nasıl bir marka stratejisi ve iletişim biçimi ile sunulması ve tüketiciye ulaşması gerektiğini deneyimleyebileceklerdir.


Öğrenciler, işletmeyi etkileyen iç ve dış etmenleri göz önünde bulundurup, satış odaklı bakış açısıyla moda markalarının sektör içerisindeki ticari hedeflerini, pazarını ve segmentini tanımlayacak ve analiz edeceklerdir. Pazarlama kısmında ise, öğrenciler bir moda markasının basılı ve web ortamında görsel pazarlamasını yapacaklardır.


Bir dizi ders anlatımı , ve küçük ödevler yardımı ile öğrenciler kendi seçimleri olan moda ile ilgili bir konuda yaklaşık 3000 kelimelik bir akademik metni yazabilmek için gerekli karmaşık süreçte yönlendirilecekdir.


Bu ders, moda ve moda ile ilgili öğeleri, moda perakende tasarımı, görsel mağazacılık ve moda perakende pazarlama kavramları açısından ticari bir şekilde temsil etmek amacıyla, gerekli kavramsal ve pratik beceriler üzerine odaklanmaktadır. Bu ders, modanın satış tarafınına yönelik olup, alıcı tarafını kapsamamaktadır.


Bu ders üç bölümde planlandı; İlk bölüm öğrencilerin kavramsal ve deyesel bir süreçle bireysel tasarım kimliklerini keşfetmeleri üzerine.İkinci bölüm çağdaş modada tasarımcı düzeyinin beklentilerini karşılayacak trend odaklı bir moda kolkesiyonu hazırlamayı içeriyor. Üçüncü bölüm ise bir bir tasarım yarışması kapsamında özel dikim / gelinlik gibi abiye bir kıyafetin tasarımı ve yapımına yönelik. Her bölümde öğrenciler tasarım araştırması, tasarım geliştirme , koleksiyon yönetimi ,tasarımları manuel ve dijital sunumu, kalıp hazırlama , dikim , kumaş manipulasyonu ve tasarımların fotoğraf çekimi ve stilizasyonunu gerçekleştirecekler.


Öğrenciler kumaş, materyal ve giysi birleştirme tekniği bilgi ve becerilerini trend araştırma ve öngörüsü bilgisi ve eleştirel düşünme yetileri ile birleştirerek moda tasarım koleksiyonu geliştirecektir. Dersin ilk bölümünde kavramsal ve deneysel bir tasarım sürecinde tasarım yapacak ikinci bölümünde ise sektörel işbirliği çerçevesinde koleksiyon tasarımı ve giysi üretimi yapacaklardır.


Moda tasarımında kullanılan farklı kumaş manipülasyon tekniklerini tanımak, uygulamak ve doğru kullanım alanına karar vermek.


Bu ders tasarım öğrencilerini profesyonel tasarım ortamına hazırlar ve onlara endüstriyel bir anlayış kazandırmak üzerine organize edilmiştir.


Bir dizi ders anlatımı , ve küçük ödevler yardımı ile öğrenciler kendi seçimleri olan moda ile ilgili bir konuda yaklaşık 3000 kelimelik bir akademik metni yazabilmek için gerekli karmaşık süreçte yönlendirilecekdir.


Bu ders, tasarım öğrencilerini profesyonel tasarım ortamına hazırlar. Endüstriyel ve sektörel bir anlayış geliştirmek için organize edilmiştir.


Bu ders; moda endüstrisi temel alınarak tasarımcılar için pazarlama, pazar araştırması ve tüketici davranışları konuları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin pazarlama araştırmalarının çalışma hayatındaki uygulamalarına aşinalık kazanarak kendi iş sahalarında da benzer uygulamaları gerçekleştirmeleri hedeflenmektedir.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâikdemokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. CumhuriyetDemokrasi ve Lâiklik gibi kavramların Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâik demokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yirminci yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. Cumhuriyet, Demokrasi ve Lâiklik gibi kavramların önemi, Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


BA 320Tüketici Davranışları

Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutlarına bakılır.


BA 326Moda İşletmesinde Perakende Yönetimi

Perakendecilikte müşteri ilişkilerinin kurulması ve sürdürülmesi, sahipliğe göre perakende işletmeleri, mağaza türlerine göre perakende işletmeleri, web üzerinden ve geleneksel olmayan yöntemlerle perakendecilik, tüketici davranışını anlamak, bölge analizi ve mağaza yeri seçimi derste ele alınan konulardır.


BA 334Moda Endüstrisinde Maliyet Analizi

Derste, maliyet ve yönetim muhasebesinin temel kavramları anlatılacaktır. Giderlerin sınıflandırılması, gider, maliyet, zarar kavramlarının açıklanması, maliyet unsurları ve üretilen mamullerin maliyeti incelenecek, safha ve sipariş maliyetleme teknikleri anlatılacaktır. Yönetim muhasebesi alanında ise, bütçe konusu ele alınarak, bütçenin oluşturulması detaylı olarak uygulanacak, planlama ve kontrol analizleri ve karar analizleri yapılacaktır


BA 417 E-İşletme

Ders e ticaret ugygulamalarının tarihsel gelişimini, küresel ve yerel piyasalarda uygulamalarını ve internet teknolojisinin ticaret hayatındaki etkilerini açıklar


FA 250Müzikte Dönemler ve Besteciler

Bu derste, dönemler, besteciler, yazı teknikleri ve eser örnekleriyle müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.


FA 302Moda Editörlüğü ve Yazarlığı

Bu derste öğrenciler moda dergiciliğine temel oluşturan kuramsal kavramlarla tanıştırılacaklardır; sosyal/kültürel bir fenomen olarak moda eleştirisi, artist/kreatörler olarak moda tasarımcılarının eleştirisi, kişisel giyim tarzına yönelik yorumlar. Sınıfta moda dergilerinde seçilen metinler öğrenciler tarafından analiz edilecek ve moda yazarlık deneyimi için temel olarak kullanılacaktır. Öğrenciler, reklam kampanyaları ve metinlerini, editöryel moda çekimlerini inceleyerek dergilerde yer alan imajların işlevleri hakkında bilgi sahibi olacaktır. Dersin sonunda, bir derginin bir bölümünü, içerik ve stilizasyonu kapsayan kendi yaratıcı editöryel çalışmalarıyla tamamlamaları istenecektir.


FA 311Ayakkabı ve Çanta Tasarımı

Bu ders özellikle tekstil/ giysi aksesuarları ve deri aksesuarlar kapsamında moda aksesuarları tasarımı alanında uzmanlaşmayı öneren bir program içermektedir. Aksesuar tasarımının spesifik yöntemleri izlenerek, tasarım alternatfileri geliştirmek için süreli yayınlar, fuar gözlemleri ve pazar gözlemleri doğrultusunda trend analizi ve araştırmaları değerlendirilir. Trend araştırması ve kavramsal çerçeveyi içeren tasarım süreci her projede yaratıcı katalog yada hikaye panosuna aktarılır. Ders kapsamında tasarlanan tüm proje ve koleksiyonlar moda görünümü tamamlayan bir stilizasyon çalışması ile sunulur.


FA 313Moda Endüstrisinin Dinamikleri

Öğrenciler moda işletmeciliğini etkileyen çevresel ve ekonomik güçlerin prensiplerini öğrenirler. Ekonomik, demografik, sosyolojik ve psikolojilk elemanları incelerler. Endüstrinin kapsamı, büyüme ve genişlemenin sebepleri, mülkiyet çeşitleri, organizasyon yapıları, tasarımcının, üreticinin, perakendecinin moda yaratmadaki rolü anlatılır.


FA 315İleri Moda Çizimi

Bu ders daha profesyonel bir moda illüstrasyonu standardı geliştirmek için mevcut beceriler üzerine inşa edilecektir. Öğrenciler, tasarım ve stüdyo çalışmaları için sunum becerilerini geliştirmeye teşvik edilecektir. Ayrıca, moda ve alt endüstriler bağlamında grafik tasarım, ambalaj tasarımı ve dergi editoryali gibi alanlarda istihdam edilebilir illüstrasyon projeleri geliştirmeleri için teşvik edilecektir. Moda illüstrasyonu tarihine giriş, öğrencilerin çeşitli stilleri analiz etmesine, çeşitli teknikleri ve görsel araçları anlamasına ve farklı illüstratörleri tanımasına yardımcı olacaktır. Projeler, kavramsal bir bakış açısıyla geliştirilecektir. Boyama, kolaj, fotoğrafçılık ve bilgisayar destekli tasarım da dahil olmak üzere çeşitli teknikler ve medyayı keşfederken, çizim konusunda güçlü bir odaklanma sağlayacaktır.


FA 320İleri Teknik Çizim Teknikleri

Teknik çizim, moda endüstrisinde önemli bir gerekliliktir. Teknik moda çizimleri, giysi tasarımıyla ilgili tüm bilgileri içerir ve tasarım fikirlerinin tasarımcıdan üretim ekibine iletimi açısından önem taşır. İyi düzenlenmiş teknik çizimler bir moda tasarım portfolyosunun olmazsa olmazıdır ve endüstri tarafından aranan profesyonel işçilik standartlarını gösterir. Bu ders, ürün teknik formu ve sunum panolarının hazırlanmasında gereken giysi ve aksesuarların düz vektör tasarım çizimlerini hazırlamak için Adobe Illustrator'daki mevcut becerileri üzerine inşa edilecektir. Bu programa özgü daha karmaşık araç, özellikler ve paletler keşfedilecektir. Bu ders, kadın giyim, erkek giyim, iç çamaşırı, spor giyim ve çocuk giyim gibi farklı kategorilerdeki giysilerin teknik çizimlerini kapsamaktadır. Orantı, şekil ve yapı üzerine odaklanma, endüstri standartlarında profesyonel çizimler oluşturmaya yardımcı olacaktır.


FA 350Denim Tasarım Stüdyosu

Dünya giyim endüstrisinde hem tasarım dili hem de üretim yöntemleri ile kendi farklı yolunu izleyen denim ürünlerinin daha iyi tanınması hedeflenmektedir. Denim tasarım süreçlerindeki tüm aşamaları daha detaylı olarak uygulayabilmelerine olanak sağlamak üzere siluetleri tanımak, teknik çizim sayfası hazırlamak, siluetlere uygun kalıp değişikliklerini yapabilmek, fit kaynaklı hataları tanıyıp giderecek önerilerde bulunabilmek, üretimi için gereken makineleri kullanabilmek üzere denim projeleri üzerinde çalışılacaktır.


FA 360Kurumsal Giysi ve Üniforma Tasarımı

Bu ders öğrencilerin özellikle kurumsal giysi ve üniforma sektörüne yoğunlaşan bir portfolyo geliştirmelerine olanak sağlayarak, var olan tasarım becerilerine katkıda bulunacaktır. Öğrenciler, hizmet sektörü içerisinde bulunan konaklama, catering, otelcilik, bankacılık ve havacılık gibi çeşitli endüstrilerin giysi gerekliliklerini keşfedeceklerdir. Ayrıca spor kulüpleri, spa ve fiziksel egzersiz merkezlerinde kullanılmak üzere üretilen giysileri inceleme fırsatı bulacaklardır. Öğrenciler, müşteri talepleri, kurumsal kimlik, fonksiyonel yeterlilik ve ürün sınırları gibi bileşenler çerçevesinde konsept geliştirmeyi öğrenebilecek; renk, kumaş, ve baskı - nakış gibi bitim teknikleri konusunda bilgi sahibi olabileceklerdir. Profesyonel sunum ve bilgisayar destekli tasarım teknikleri konularına verilen önem öğrencilerin güçlü bir çalışma portfolyosu hazırlamalarına yardımcı olacaktır.


FA 390Modada Marka İletişimi

Bu derste öğrenciler modada marka iletişiminin içerdiği temel kavramlarla tanıştırılacaklardır. Global moda pazarındaki büyük markaların iletişim stillerini analiz ederek bu konudaki farklı anlayışları tespit edeceklerdir. Dergi, web sitesi ve benzeri mecralar aracılığı ile eski ve güncel moda reklam kampanyalarını inceleyerek dünden bugüne moda reklamcılığı alanında yapılan yaratıcı proje ve kampanyalar hakkında genel bir bilgi sahibi olabileceklerdir.


FA 401Moda Trendleri ve Öngörüsü

Öğrenciler dersin ilk bölümünde moda kavramlarını tasarım dili ile görselleştirmeye çalışırlar. Bu doğrultuda moda kavramlarını içeren tasarım dilini dönüştüren ve dünyada tasarım eğilimlerini işaretleyen hikâye panoları oluştururlar. İkinci bölümde gelecek moda sezonunun eğilimlerini belirleyen bir trend projesi oluştururlar


FA 403Moda Satınalmacılığı

Öğrenciler satın alma işlevini ve onu çevreleyen iş çevrelerini ve satın alamcının sorumluluklarını öğrenir.


FA 410Tasarım ve Kumaş İlişkisi

Giyimde kullanılan farklı kumaş türlerini sınıflandırarak kumaşın doğru kullanım alanına karar vermek.


FA 411Moda Fotoğrafçılığı ve Stilizasyonu

Bu ders teknik özellikleri de içerecek şekilde öğrencilere moda fotoğrafçılığının ve stilizasyon çalışmalarının uygulamalı dijital çalışmalarla aktarılmasını içerir ve bu yönde çalışmalar yaptırır.


FA 415Defile Organizasyonu ve Moda Koreografisi

Bir defile organizasyonun nasıl organize edileceğini öğrenmek ve anlamak; aynı zamanda da başarılı bir organizasyon yapabilmek için hazırlıklar için gerekli ihtiyaçların farkına varabilmek


FA 416Yazı ile Tasarım Anlatıları

Ders öğrencileri sunuma yönelik olarak hazırlanan tasarımlar ile ilişkilendirmek suretiyle yazma, konuşma ve çeşitli yazılı ifade teknikleri ile ilgili çalışmalar yapabilmelerini amaçlar. Kendi tasarım ve sanatsal çalışmaları için teorik ve pratik anlatım tekniklerini içerir. Dersin sonunda öğrenciler yazım teknikleri konusunda etkili ifadeler kullanma becerisine sahip olurlar. Kendilerini “ imgesel yazma”, “kurgusal metin pratikleri” “yazılı ifade teknikleri” yaratıcı yazma” konusunda geliştirirler. Öğrenciler aynı zamanda semiyotik, kültürel çalışmalar, edebiyat ve sosyoloji gibi alanlarda eleştirel düşünerek ve tasarım kavramlarını kullanarak gerek yazılı gerekse de sözel olarak farklı tekniklerle pratik uygulamalar yaparlar.


FA 417İleri Kalıp Yapımı Teknikleri

Karmaşık ve ince işçilik gerektiren ürünleri tasarlama ve üretebilme niteliği geliştirmek.


FA 419Çağdaş Moda Tasarımcıları

Önemli çağdaş moda tasarımlarına ait bir arşivinin öğretilmesini sağlar; öğrencilerin bundan sonraki araştırmaları için referans kaynağı olabilecek tasarımcı koleksiyonları ve biyografileri hakkında bilgi verir.


FA 421Filmlerde Giysiler

Derslerde teori ve tarih özet olarak öğretilecektir.İlk dersten itibaren simultane bir biçimde film izleme ve tartışmalar başlayacaktır. Bu, ders boyunca en önemli aktivite olarak kalacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı


FA 423Moda Ürünleri ve Teknolojilerindeki Yenilikler

Bu dersin içeriği moda ürünleri ile ilgili olan yenilikler ve teknolojik gelişmelerin vizyonu üzere araştırmaları içermektedir. Seminer için alanlarında uzman konuklar davet edilir.Ders içeriği güncel konuları kapsayacak şekilde sürekli yenilenir. Öğrencilerden moda olan teknolojik bir ürünü, işlevsellik ile zenginleştirmeleri ve bir konsept oluşturmaları istenir. Bu ders önemli tasarımcıların deneyimleri ve örneklerinden ışığında teknik materyal kullanımı ve yenilikleri kapsar


FA 425Kozmetiklerin Kültürel Tarihi

Tarih öncesi dönemden 20. Yüzyılın başlarına kadar kozmetiklerin kültürel tarihi.


FA 430Erkek Giyimi Südyosu

Dünya giyim endüstrisinde hem tasarım dili hem de üretim yöntemleri ile kendi farklı yolunu izleyen erkek giyim ürünlerinin daha iyi tanınması hedeflenmektedir. Bu alanda çalışmayı düşünen öğrencilerin ürünün teknik özelliklerine hakimiyetlerini arttırmak ve tasarım süreçlerindeki tüm aşamaları daha detaylı olarak uygulayabilmelerine olanak sağlaması planlanmaktadır.


FB 401Moda Satınalmacılığı ve Yönetimi

• Moda Pazarlama Yönetimi; moda satınalmacılığı ve merchandising; trendlerin belirlenmesi ve analizi; tüketici davranışlarının incelenmesi; pazar araştırması ve hedef pazarın belirlenmesi; ürün geliştirme ve satınalma süreci; bütçe, trendler, hedef pazar ve marka kimliğine uygun koleksiyon planlanması.


FD 304İleri Tekstil Stüdyosu

Giyimde kullanılan kumaş manipülasyonun farklı teknikleri tanımak, uygulamak ve doğru kullanım alanına karar vermek.


FD 311Kostüm Tasarımı

Bu ders Moda Tasarımı Bitirme Projesi dersinin bir uzantısı niteliğindedir. Uygulamalı bir yapıya sahip olduğu için 3. ve 4. sınıf moda tasarımı öğrencilerinin bu dersi alması daha uygun olacaktır.


FD 313Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama

Güncel ve endüstride yaygın olarak kullanılan CAD programlarının (Assyst, V-stitcher) fonksiyonlarının öğrencilere öğretilmesi ve bu program aracılığıyla kalıp çıkarma metotlarının yeniden çalışılması.


FD 404Moda Tasarımı için Portfolyo Tasarımı

Öğrenciler koleksiyonlarındaki kurumsal kimliklerini geliştirerek web ve baskı aracılığıyla portfolyolarını kavramsal ve uygulamalı tekniklerle dijital iletişim araçlarıyla oluşturmayı öğrenirler.SADECE KENDİ DİZ ÜSTÜ BİLGİSAYARI VE INDESIGN CS6 PROGRAMI YÜKLÜ OLAN ÖĞRENCİLER BU DERSİ ALABİLİR.!!! Ayrıca bu ders Moda Tasarımı Bitirme Projesi dersinin bir uzantısı niteliğindedir. Uygulamalı bir yapıya sahip olduğu için 4. sınıf moda tasarımı öğrencilerine önerilir.


FD 411İleri Çizim Stüdyosu

Bu ders kapsamında öğrencilere insan bedeni üzerinden çeşitli malzemelerin duruş biçimleri temel çizim prensipleri gösterilir. Oluşturulan kompozisyonlar çeşitli artistik malzemelerle boyutlandırılarak serbest elle çizim tekniklerinin gelişmesi amaçlanır. İmgesel anlatımda insan bedeni çizimi oran ve orantı da bu ders içeriğine dahildir.


FD 413Yenilikçi Moda Tasarım Çalışmaları

Muhtemel hazır giyim ve yüksek moda teknolojilerini ve materyallerini kullanarak ve yeni öneriler getirerek yenilikçi ve geleceğe yönelik giysi tasarım ürünleri yaratmak. Yenilikçi ve geleceğe yönelik kumaş, materyal ve giysi birleştirme tekniği bilgilerini uygulayarak sosyal veya fonksiyonel bir giysi tasarım problemine çözüm getiren fonksiyonel tasarımlar yaratmak veya giyilebilir sanat projesi olarak hazırlamak.


FD 415Moda Tasarım Yarışması Projesi

Bu derste Türkiye’de ve dünyada modanın farklı sektörlerine yönelik düzenlenen tasarım yarışmalarının takvimi ve şartnameleri incelenerek öğrenciler bir ulusal ve bir uluslararası yarışmaya katılabilecek şekilde hazırlanacaklardır.


FD 417İleri Giysi Oluşturma

Daha karmaşık ve daha ince işçilik gerektiren ürün üretebilme niteliği geliştirmek.


FD 420Moda Tasarımında Makyaj

Bu ders kapsamında öğrencilere insan bedeni üzerinden çeşitli makyaj malzemelerin duruş biçimleri, temel makyaj stilleri gösterilir. Oluşturulan yüz ve beden kompozisyonları çeşitli artistik malzemelerle boyutlandırılarak karakterler yaratmak amaçlanır. Beden yoluyla yeni imajlar yaratarak yeni sunum şekilleri hedeflenir.


FFD 304 Tasarım Endüstrisinde Markalaşma

Bu ders tasarim sektorunu baz alarak ogrencilerin bir isletme bakis acisiyla bilimsel arastirma metodlarini kullanarak marka yaratmayi, markalasmanin onemini ve nasil korunacagini pazar arastirmalariyla, yazilan makalelerle ve bir sirket ele alinarak yapilan marka arastirma/yaratma projesini kapsar.


FFD 306Tasarımcılar için Fikri Mülkiyet Hakları

Dersin amacı; öğrencileri temek hukuk bilgileri ile ve hukuken korunması mümkün olan yeni ve özgün tasarım kavramı ile tanıştırmak, yeni ve özgün bir tasarımın hukuken korunabilmesi için yapılması gerekenler konusunda bilgilendirmek ve Fikri ve Sınai Haklardan marka, patent ve tasarımlara ilişkin sınai mülkiyet hakları ve telif hakları gibi konularda fikir sahibi olmalarını sağlamak. Ayrıca hukuken yeni, özgün ve korumaya değer tasarım kavramının ve bu tasarımların hukuken korunması için yapılması gerekenlerin belirlenmesi


MMC 220İletişim Kuramları

Bu ders çerçevesinde aşağıdaki kuramlar incelenecektir: çoğulcu medya paradigması, Marxist medya kuramı, eleştirel medya kuramı, medyanın ekonomi politiği, kültürel çalışmalar.


 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010