Dersler

Bu derste öğrencilere; işletme türleri, işletmelerin temel faaliyetleri ve fonksiyonları ve tüm işletme konuları hakkında genel bir bakış açısı kazandırılacaktır.hakkında genel bir açısı kazandırılacaktır.


Bu ders temel mikroekonomi ve makroekonomi modellerini ve kavramlarını tanıtır. Bu derste incelenecek olan mikroekonomi başlıkları şunlardır: Piyasa ekonomisi, arz ve talep, tüketici teorisi, firmalar teorisi, tam rekabet. Bu derste incelenecek olan makroekonomi başlıkları şunlardır: ulusal gelir, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik dinleme ve not alma ile akademik konuşma konuları ele alınır.


Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik okuma ile akademik yazma konuları ele alınır.


Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir.
Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir.


Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farkli tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.


Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.


Üç boyutlu uzay ve nesne algısını yansıtan çizim ve renklendirme teknikleriyle hem düşsel hem de gerçek, serbest el reprezentasyon teknikleri konusunda bilgi verilir. Karışık sunum ve renklendirme teknikleri ile kavramsal ve sunuma yönelik çizim uygulamaları da gerçekleştirilir.


Sanat, tasarım ve mimarlık nesnelerin görsel analizi.


Sanat, tasarım ve mimarlık formları etkileyen dış faktörleri tanıtılması.


Bu derste öğrencilerden profesyonel bir tasarımcının model yapımında olası kullandığı basit malzeme ve teknikleri araştırıp, deneyip üç boyutlu modeller üzerinde doğru bir biçimde uygulayabilmeleri beklenmektedir. Sunum becerilerini üç boyutlu model ve rölyef tekniklerini öğrenerek geliştirmeleri istenir. Dönem boyunca bir adet arasınav yapılacak, ayrıca öğrenciler her hafta farklı konularda uygulama ve ödevler yaparak becerilerini gerçekleştireceklerdir.


Ders iki ve üç boyutlu mimari grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar.


Bu ders çeşitli ileri seviye tasarım görselleştirme ve sunum çalışmalarından oluşmaktadır. Öğrenciler farklı tasarım disiplinlerinin sunumlarına yönelik geniş bir görsel birikim sağlamak için araştırmalar yapacaklardır. Öğrencilerin manuel ve bilgisayar becerilerini geliştirmeleri ve tasarım sunumu üzerinde kendi stillerini oluşturmaları için egzersizler ve uygulamalar yapılacaktır. Dönem boyunca bir adet küçük sınav yapılacak, ayrıca öğrenciler her hafta farklı konularda araştırma yaparak sunum gerçekleştireceklerdir.


Öğrenme sürecinde yer alan bilgi, kavram, uygulama, analiz, sentez ve yorumlama gibi hiyerarşik bir yapı üzerine kurgulanmış olan bu dersin çıktıları, sınıf içi kritiklerde geliştirilir ve bu sonuçların final tasarım ürün ve sunumlarında görülebilmesi beklenir.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâikdemokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. CumhuriyetDemokrasi ve Lâiklik gibi kavramların Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâik demokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yirminci yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. Cumhuriyet, Demokrasi ve Lâiklik gibi kavramların önemi, Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.


Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra antropoloji, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır


Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.


Bu derste, restoranlar, mağazalar, sergi salonları ve ofisler gibi kamusal mekanlar kurumun kimliği dikkate alınacak şekilde analiz edilir. Malzemeler ve birleşim detaylarının normları üzerine edinilen bilgi ayrıntılı bir biçimde sınanır. Kamusal iç mekanların tasarım kriterleri araştırılır ve insan ergonomisi ve evrensel tasarım ilkeleri ile ilişkili olarak tüm insanların özel ihtiyaçlarına yer verilir.


Bu derste, trenler, yolcu gemileri, denizaltılar, uçaklar, helikopterler, karavanlar ve yatlar gibi mobil iç mekanlardaki insan ihtiyaçlarına özel önem verilmektedir. Bu nedenle, tasarımda mobilite, hız ve yön kavramları çok önemlidir. Stabil olmayan bir çevrede mekanları verimli kullanma, detaylandırma ve akıllı sistemleri uygulama, tasarımda yüksek bir yaratıcılık seviyesi gerektirir. Öğrenciler, ara jürilerde projelerini verilen süre içinde sunacak ve jüri üyelerinin sorularına yanıt vereceklerdir. Öğrenciler, derse devam etmenin yanısıra, dönem boyunca birlikte çalışacakları öğretim elemanından en az 12 kez ve dersin diğer 3 öğretim elemanının her birinden 2 kez olmak üzere 6 kez, toplamda 18 kez kritik alacaklardır. Öğrenci çalışmaları ilgili öğretim elemanı tarafından notlanarak tabloya işlenecek ve öğrenci tarafından imzalanacaktır. Bu notların ortalaması dönem sonunda uygulama notu olarak sisteme girilecektir. 18 kez kritik almayan öğrenci, devamlılık koşulunu sağlamış olsa bile final teslimini yapmaya hak kazanmamış sayılacaktır.


Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır. Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesinde temsil edeceklerdir. Bu bulgular ve sunulan fikirler IA 498 Bitirme projesi and IA 494 Mezuniyet tezine temel oluşturacaktır.


Bu ders, 3 sunum ve 14 haftalık bireysel görüşme ve teslimden oluşmaktadır. Öğrencilerden final tezlerini teslim edebilmeleri için en az 9 devamlılık beklenmektedir.


Ders profosyonel ortamdaki bir projeyi geliştirip, tamamlamak için ihtiyaç duyulan tüm gerekli bilgileri ve aşamaları özetlendirmeye çalışmaktadır


Ders, tasarımın odağında kullanıcının olduğu varsayımıyla ve iç mekanların, beş duyuyla deneyimlendiği gerçeğine göre işlenir. Tasarımın temel ilke ve kurallarının çevrenin algılanması ve deneyimlenmesi, mekanın kurgulanması bağlamında tartışılmasını içerir.


Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır.


Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. Bu dersin 2. dönemi, ileri düzeyde seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır.


Dönemin ilk haftasında, bina performansına ilişkin genel bilgiler, bina arazisinin coğrafi ve fiziksel özellikleri ve yönlenmesi, güneş ve rüzgar gibi doğal faktörlerin bina biçimlenmesine yansımaları konuları üzerinde durulacaktır.Yapım sistemleri ile ilgili olarak öncelikle, strüktürel kararlılık ve mukavemet kavramları tanımlanacaktır. Bu temel kavramlar doğrultusunda betonarme, çelik ve ahşap yapım sistemleri ile bunların temeller, iç ve dış duvarlar, döşemeler, tavanlar ve çatılardaki kullanımları incelenecektir.


Dersin içeriğinde yapı ve malzemelerin temel grupları özellikleri gözden geçirilir, araştırılır ve seçim kriterlerinde tipik geleneksel, güncel ve geleceğe yönelik uygulamalar değerlendirilir. Güvenli, sağlıklı ve insan aktivitelerine uygun olması için farklı yapı sistemlerinin (boru düzenlemeleri, mekanik, elektrik ve çevre kontrolleri) tasarım ve inşa işlemine nasıl entegre edildiği işlenir.


Ders, genel bir estetik çerçeve içinde, semiyotik araçsallıkla, işaret sistemlerinin farklı bir şekilde analizini sunar. Tasarım dilinin gösterme ve çağrışımlarını belirtecek ve alana ve alanın mesajlarına sırasıyla gönderme yapacaktır. Geleceğin tasarımcılarının gündelik yaşam içindeki metaforu ayırt etme bilinçliliğini keskinleştirmeye yönelmiş olarak ayrıca, el üretimine karşılık seri üretiminin tekdüzeci kelime dağarcığı ve paradigma ve sentagma arasındaki ayrışmaya değinecektir. Ek olarak, işaret, gösteren, gösterilen, anlam ve anlambilim kuram ve analiz çeşitleri, örnek olay çalışmaları ile ders kapsamında ele alınacaktır.


Mimari aydınlatma, akustik ve ısı konforları. Pasif(doğal)Aktif(mekanik) teknikleri, temel kavramlar, malzemeler, ölçü kriterleri, ekonomik kullanım, yüzyıllar arası proje karşılaştırmaları, tasarım sürecinin ilk etaplarında hesaplanması gerekenlerin iç ve dış mekanlara etkileri


Bu ders, tarihsel iç mekan tasarımlarını ve stillerini farklı kültürel bakış açılarından ele almaya odaklanır ve iç mekanda olanları bütünüyle anlamak adına bunların kalıtsal özelliklerini inceler. Ayrıca farklı stilleri, hareketleri ve bireysel artistik katkıları kapsayan iç mekan tarihi ve felsefesi konularını tartışır. Bununla birlikte uluslararası politik ve sosyal gelişimlerin yansımaları da ele alınır.


Yapı yönetimi programındaki tüm disiplinleri bir araya getirir ve yapı girişimcilerini; iş sahibi, mühendisler, mimarlar, inşacılar gibi, bir ekip olarak tanıştırır.


Dersin içeriğinde kariyer planlaması, iş olanakları, kişisel CV oluşturma, iş başvurusu örnekleri, mülakat becerileri, iş hayatına giriş, çağdaş yönetim, araştırma geliştirme teknikleri gibi konular yer alır ve bunlar misafir konuşmacılar, alanfabrikakurum gezileri vasıtasıyla veya seminer şeklinde işlenirler.


Dersin içeriğinde kariyer planlaması, iş olanakları, kişisel CV oluşturma, iş başvurusu örnekleri, mülakat becerileri, iş hayatına giriş, çağdaş yönetim, araştırma geliştirme teknikleri gibi konular yer alır ve bunlar misafir konuşmacılar, alanfabrikakurum gezileri vasıtasıyla veya seminer şeklinde işlenirler.


İdari Birimlerin SunumlarıAkademik Birimlerin SunumlarıÖğrenci Kulüplerinin sunumları


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Lütfen Bir Dil Seçiniz


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.


Bu derste, öğrencilerin yazılı iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.


Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.


IAED 206Çağdaş Tasarım Söylemi

Endüstri Devrimi sonrası dönemin özgün kültürel, sosyal ve politik bağlamı tarihsel bir çerçevede ele alınır. 19. yüzyıl başından günümüze etkili ve belirleyici olmuş çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımları bu bağlamın bir parçası ve uzantısı olarak tartışılır ve değerlendirilecektir


IAED 304Kompleks İç Mekan Sistemleri

Karmaşık ve çok fonksiyonel iç mekân sistemlerinin tasarımı ve organizasyonu tartışılır, araştırılır ve bu sistemlerin farklı tasarım seviyelerinde çalışma ve detaylandırma yaklaşımları konuları işlenir. Havaalanları, taşıma sistemleri, hastaneler, alışveriş merkezleri, büyük ve çok fonksiyonlu çalışma ve yerleşim alanları ve çeşitli çevrelerdeki iç mekânlar gibi çok amaçlı sistemlerin performansları ve tasarımları üzerinde durulur.


IAED 310Bilgisayar Destekli İleri 3 Boyutlu Modelleme Teknikleri

Öğrencilerin, bilgisayar temelli gösterim mantığını ve dijital ortamda “an” kavramı hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir. Dijital “an” kavramının kullanımı ve kontrolu ile, kamera, kadran malzeme, ışık bilgilerinin bir arada kullanımı dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenciler, bu kavramları kontrol ederek, tasarım sunumları yapabilecekleri digital ortamlar oluşturabileceklerdir.


IAED 320İç Mekanlarda Renkler ve Dokular

İç mekanlarda renk kullanımını ortaya koyar. Renk teorileri, renk psikolojisi, ve iç mekan tasarımlarına uygulamaları ele alınır.


IAED 330Denizsel İç Yapılar ve Malzemeler

Elementary principles of naval architecture, ship geometry and hydrostatics, concept of intact and damaged stability, ship structures and materials, resistance and powering of ship and seakeeping are included in this course.


IAED 340Evrensel Tasarım

Ders kapsamında bireysel şekilde çeşitli ölçekteki mekânlar incelenmekte ve “evrensel” şekilde tekrar tasarlanmaktadır. Ergonomi altyapısıyla paralel şekilde tartışılan konular, sadece tekerlekli sandalye kullananların değil, her tür insanın rahat edebileceği, eşit koşullarda kullanabileceği mekânlar tasarlamak konusunda temelleri verir. Evrensel Tasarım, tasarım eğitiminde sıklıkla atlanan önemli bir konudur. Evrensel Tasarım’ın, projenin yaratıcılığına karşı duran, ve engelliler için zorunlu şekilde projeye uygulanması gereken steril bir gereklilik olduğu anlayışından vazgeçilerek, yaş, beceri, cinsiyet ayırt etmeksizin dahil eden bir yaklaşım olduğu anlayışının edinilmesi hedeflenmektedir.


IAED 342Sayısal Fotoğraf

Sayısal fotoğrafta, Görüntü oluşturmada kullanılan teknikler ve prensipler üzerine durulur. Öğrenci, bu derste, fotoğraf en iyi nasıl çekilir ve iç mimari çalışmasına uygun fotoğrafı hazır hale getirmek için hangi programda nasıl işlenir sorularının cevabını bulmalıdır.


IAED 344Mekansal Fotoğraf

Mekansal fotoğrafta, iç ve dış mekanların çekimlerinde kullanılan teknikler ve materyalleri üzerine durulur. Öğrenci, bu derste, Dış mekan ve iç mekanda denetlenebilir fotoğraf en iyi nasıl çekilir ve iç mimari çalışmasına uygun fotoğrafı hazır hale getirmek için hangi programda nasıl işlenir sorularının cevabını bulmalıdır.


IAED 401Restorasyon ve Koruma Çalışmalarına Giriş

Ders, kronolojik bir dizim içinde koruma ile kültür mirası kavramlarını tanıtır ve kültür mirasının korunması için gerekli teori, teknik ve süreçleri anlatır.


IAED 403Ekolojik ve Biyo-iklimsel Tasarım

Bu ders, eko sistemi, ekolojik yapım yöntemlerini, bioiklimsel tasarımı, çevresel problemleri, hava kirliliğini, su kirliliğini, ses kirliliğini ve katı atıkları içeren kirliliği inceler, tartışır ve araştırır. Ek olarak, bu ders, çevre ile etkileşim ve insan ilişkilerinde ekolojik prensiplerin araştırılması için yol gösterir.


IAED 404Portfolio Tasarımı

Bu derste öğrenciler fikirlerini ve tasarımlarını sunmak için dijital ve basili portfolio hazirlamayi ogrenirler. Final proje her öğrencinin oluşturduğu bir web sitesini, bir JPEG veya PDF formatında ve bir de basılmış portfolyo hazırlanmasını talep eder.


IAED 410Çevresel Psikoloji

Bu ders, insanlar ve her gün kullandıkları sosyal ve fiziksel çevre ve mekânlarla olan iletişimlerini ele almaktadır. Konular arasında, çevresel algı ve biliş, gürültü gibi çevresel stres kaynakları, kişisel alan ve teritoriyellik gibi mekânsal davranışlar, yaşama, çalışma, öğrenme gibi özellikli gereklilikleri olan mekânlar ve işlevine uygun mekân tasarımının temelleri vardır.


IAED 420Osmanlı Döneminden Modern Türkiyeye Güzel Sanatlar

Bu ders, türk kültürünün üç safhasına odaklanacaktır.
Pers, Selçuk ve Bizans gibi çeşitli kültürlerden etkilenmeleri gösteren başlangıç döneminden imparatorluğun dağılmasına kadar uzanan Osmanlı dönemi sanatı, geç dönem saray merkezli sanatı da içerecektir.
Modernist dönem –Türk izlenimci hareketinin gelişmesinden başlayan, cumhuriyet dönemi boyunca devam eden ve 60’lar ve 70’lerin geç formalizmine kadar uzanan 19. ve 20. Yüzyılların uluslarası üslubunun etkisini sorgulayacaktır.
Türkiye’de konsept sanatını, çağdaş sanat kurumlarının gelişimini ve temel çağdaş konuların Türkiye’de bugünkü sanat pratiklerini etkileyen biçimini sorgulayacaktır.


IAED 430Akıllı ve Etkileşimli Mekanlar

Farklı disiplinlerin bir arada çalışmasını içeren akıllı ve etkileşimli mekân kavramını oluşturan bileşenler tanımlanır, bu tür mekânların gerçekleştirilmesine katkı sağlayan teknolojik gelişmeler açıklanır, farklı uygulama alanlarına dair örnekler irdelenir ve tasarımlarında kullanılabilecek yenilikçi malzemelere ait bilgiler içermektedir.


IAED 4403 Boyutlu Mimari Tasarım

ArchiCAD programında bir mimari projenin oluşumunda tasarım sürecinin ve komutlarının aşama aşama gösterilmesi.


IAED 460Çağdaş Peyzaj Tasarımına Giriş

Bu ders peyzaj tasarımının ve ilgili kavramlarının öğretilmesini ve öğrenciler tarafından seçtikleri bir projede öğrenilen tekniklerin ve bilgilerin de kullanıldığı bir peyzaj tasarımı geliştirmelerini kapsar. Her ders 3 kısımdan oluşur. Birinci kısımda başarılı bir peyzaj tasarımı için gerekli temel bilgi, kavramların ve yeteneklerin öğretilmesini amaçlayan bir sunumdan oluşur. Bu kısımda değinilecek konular sert ve yumuşak peyzaj tasarımı, temel peyzaj tasarım kavramları, yapım ve uygulama teknikleri ve bütçelendirme bilgilerini kapsar. Dersin ikinci kısmı günümüz peyzaj tasarımın da önem verilen kavramların sunumu ve tartışılmasından oluşur. Bu bölümde mimari bağlamda peyzaj kavramı, endojen bitkiler, ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramları, kentsel dönüşüm ve yenileme projelerinde peyzajın önemi, peyzaj tasarımının psikolojik etkileri, Anadolu Peyzajının tarihsel gelişimi ve özellikleri gibi konular tartışılacaktır. Dersin son bölümü de öğrencilerin her hafta projelerindeki tasarımlarının tartışıldığı bir çalıştay olacaktır.


 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010