Ders kapsamında Boolean cebri, mantık, kümeler kuramı, bağıntı ve fonksiyonlar, çizge teorisi, temel sayma kuralları, kombinatorik, ve temel olasılık teorisi yer almaktadır.
Ders algoritma analizi, lineer veri yapıları, ağaçlar, öncelik kuyrukları ve sıralama konularını kapsar.
Ders karım, sola doğru yığınlar, kovalı sıralama, ayrık küme sınıfı ve çizge algoritmaları ile ilgili konuları kapsar.
Hem veritabanı tasarımına hem de veritabanı uygulama programları geliştirmeye yönelik konular işlenecektir.
Bu ders ikili mantık, Kombinatoryel ve ardışık devre tasarımı, durum makinesi tasarım teknikleri, çoklayıcılar, kod çözücüler ve toplayıcılar da dahil olmak üzere birçok konuyu kapsayacaktır.
The following topics will be included: the fundamental concepts of microprocessors and the relationship between assembler and basic components of a computer. 80x86 family architecture, 80x86 based Assembly language programming, computer organization, and architecture of the PC.
İşletim Sistemi Yapıları, Süreç Yönetimi, Bellek Yönetimi, Dosya Sistemleri, Diskler, Giriş/Çıkış Sistemleri
İletişim protokolleri çalışma presipleri, yöntemleri ve uygulamaları için gereken temel bilgi, beceri, terminoloji ve konuyla ilgili literatür taramayı sağlar.
Ders içeriğinde aşağıdaki konular yer alacaktır: düzenli ifadeler ve bağlamdan bağımsız diller, sonlu ve yığın yapılı otomat, Turing makineler, hesaplanabilirlik, karar verilemezlik ve problem karmaşıklığı.
Bu dersde, akademisyenler, şirket yöneticisi ve üst düzey teknik çalışanlar öğrenciler ile buluşur ve günümüzün sorun ve problemlerini tanıtır.
Bu dersde, akademisyenler, şirket yöneticisi ve üst düzey teknik çalışanlar öğrenciler ile buluşur ve günümüzün sorun ve problemlerini tanıtır.
Projelerin özel başlıkları bilgisayar, yazılım, endüstri mühendisliği veya benzer alanlardan belirlenebilir. Projeler, ilgili fakülte öğretim üyesinin/üyelerinin danışmanlığında takım çalışması halinde yürütülür.
Projelerin özel başlıkları bilgisayar, yazılım, endüstri mühendisliği veya benzer alanlardan belirlenebilir. Projeler, ilgili fakülte öğretim üyesinin/üyelerinin danışmanlığında takım çalışması halinde yürütülür.
Bu ders, maddenin özellikleri, bilimsel ölçüm (hassasiyet ve doğruluk), atom, molekül, iyonlar ve özellikleri, stokiometri ve kimyasal hesaplamalar, sulu çözeltilerdeki kimyasal reaksiyonlar, termokimya, atomik yapı, elektron konfigürasyonu, atomik özellikler ve periyodik tablo konularını içerir.
Bu ders temel mikroekonomi ve makroekonomi modellerini ve kavramlarını tanıtır. Bu derste incelenecek olan mikroekonomi başlıkları şunlardır: Piyasa ekonomisi, arz ve talep, tüketici teorisi, firmalar teorisi, tam rekabet. Bu derste incelenecek olan makroekonomi başlıkları şunlardır: ulusal gelir, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme.
Dersin içeriğinde dirençli devrelerin DC analizi, işlemsel yükselteçler, birinci derece (RC, RL) devrelerin zaman düzleminde analizi, fazör kullanarak karmaşık devrelerin analizi, devre transfer fonksiyonu çıkarma ve çizme, ikinci derece (RLC) devrelerinin frekans düzleminde analizi bulunmaktadır.
Mikroelektronik elemanların modellenmesi, temel devre analizi ve tasarımı. Yarıiletken eklemlerin fiziksel elektroniği, Basit diyot devreleri, doğrultmaçlar ve gerilim düzenleyiciler. MOS transitörlerin özeğrileri. Model geliştirme ve çeşitli modellerin kullanımı ve kısıtları. MOS yükselteçler, kazanç. AA ve DA analizleri. Sayısal devreler ve mantık kapıları.NMOS ve CMOS mantık kapıları. Değişik mantık devreleri. Analog/Sayısal ve Sayısal/Analog dönüştürücüler
Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik dinleme ve not alma ile akademik konuşma konuları ele alınır.
Bu derste akademik amaçlı İngilizce dersinin iki temel konusu olan akademik okuma ile akademik yazma konuları ele alınır.
İçerik Yok!
İçerik Yok!
Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâikdemokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. CumhuriyetDemokrasi ve Lâiklik gibi kavramların Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.
Bu derste Türkiye’nin yakın tarihi hakkında çok yönlü bilgiler verilirken, lâik demokratik cumhuriyet düzeninin kuruluş ve varoluş felsefesi aktarılır, böylece yirminci yüzyılın olduğu kadar, küreselleşen dünyanın geleceği ve sorunları Atatürk’ün yöntem ve dünya görüşüyle değerlendirilir. Cumhuriyet, Demokrasi ve Lâiklik gibi kavramların önemi, Türkiye’nin bütünlüğü açısından, iç ve dış gelişmelerden örneklerle açıklanır.
Bilimsel bilginin doğası ve sosyal bilimlerle ilgili genel bilgilerin yanı sıra antropoloji, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, siyaset bilimi ve ekonomi disiplinlerinden seçilmiş konular dersin içeriğini oluşturacaktır
Bu ders, modern toplumların oluşumunda etkin faktör ve bileşenleri inceler. Bu bağlamda, Aydınlanma düşüncesi, modern devletin ortaya çıkışı, modern ekonominin özellikleri, değişen sınıf ve toplumsal cinsiyet ilişkileri, dinin, seküler düşüncenin ve ideolojinin modern toplumdaki yeri dersin konularını oluşturur.
Mühendislik ve yönetim karar verme problemlerinin ekonomik analizi. Muhtemel projelerinin, yatırım fırsatlarının ve tasarım seçeneklerinin değerlerinin ölçülmesinde kullanılan teknikler. Faiz ve paranın zaman değeri, alternatifleri karşılaştırmak için kullanılan yöntemler : bugünkü değer, yıllık eşlenik değer, getiri oranı, yatırım geri dönüş süresi. Enflasyon, vergi sonrası ekonomik analiz. Duyarlılık ve risk analizi.
Bu ders mühendislik ve bilişim etiğinde yer alan temel konuları ele alır. Bilişim teknolojilerinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini irdeleyerek, etik–toplum–teknoloji arasındaki karşılıklı ilişkiyi ve bilişim toplumunda ortaya çıkan etik sorunları inceler.Vaka çalışmalarıyla pekiştirilen irdelemelerde öğrencilerin, meselelerin farklı boyutlarını görmeleri ve kendi görüşlerini temellendirebilmeleri hedeflenir. Bu doğrultuda etik alana ilişkin kavramlar, etik kuramlar ve meslek ahlak ilkeleri gözden geçirilir, bilişim teknolojilerinin gücü nedeniyle taşınılan özel sorumluluk vurgulanır.
İdari Birimlerin SunumlarıAkademik Birimlerin SunumlarıÖğrenci Kulüplerinin sunumları
Calculus I tek değişkenli fonksiyonların anlaşılması ve kullanılmasında önemli bilgiler vererek matematiğin diğer alanlardaki uygulamalarına katkı sağlar.
Calculus II çok değişkenli fonksiyonların anlaşılması ve kullanılmasında önemli bilgiler vererek matematiğin diğer alanlardaki uygulamalarına katkı sağlar.
Bu dersin konuları arasında olasılık belitleri, Bayes’ teoremi, rassal değişkenler, rassal değişkenlerin toplamı, büyük sayılar kuralı, merkezi limit teoremi ve uygulamaları bulunmaktadır.
Vektör ve matris işlemleri, vektörlerin doğrusal bağımsızlığı ve doğrusal vektör uzayları ve alt uzaylar, vektör uzaylarının boyutu ve taban vektörleri, doğrusal dönüşümler, determinantlar, mühendislik uygulamaları ile birlikte doğrusal cebirin, özdeğer-özvektör analizi ve köşegenleştirme konuları işlenmektedir.
Derste ve laboratuvarlarda aşağıda verilen konular işlenecektir. Klasik mekanik ve termodinamiğe giriş. Uzay ve zaman kavramı:çizgesel düzlemde kinematik; Düzgün doğrusal hareket; Kuvvet ve statik denge; Newton yasalarının deneysel temelleri; parçacık dinamiği; İş, potansiyel enerji ve enerjinin korunumu; Çarpışmalar ve skorunum yasaları; dairesel hareket; dairesel dinamik ve açısal momentumun korunumu. Sıcaklık, ideal gazlar, van der Waals durum denklemi, ışıma, ısı akışı ve termodinamiğin birinci yasası. Maxwell Boltzmann dağılımı, olası hareket kuramı ve yayılma. Carnot çevrimi, entropi ve termodinamiğin ikinci yasası.
Ders, bilgi işleme ve bilgisayar bilimine giriş için tasarlanmıştır. Derste bilgisayarın tarihçesi, bilgisayarların düzenlenmesi ve bileşenleri, işletim sistemleri, programlama dilleri, programlama, veri yapıları, problem çözme, yazılım mühendisliği, bilgisayar etiği ve bilgisayarların uygulama alanları gibi çeşitli konulara değinilmektedir
Bu ders öğrencilere C programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir.
Bu ders öğrencilere C++ programlama dilini kullanarak nesne yönelimli programlamanın temel kavramlarını öğretir.
Lütfen Bir Dil Seçiniz
Lütfen Bir Dil Seçiniz
Lütfen Bir Dil Seçiniz
Lütfen Bir Dil Seçiniz
Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (20 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İEÜ Staj Rehberi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir.
Bu derste, öğrencilerin yazılı iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır.
Bu derste, öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerine çalışma yapılacak, hazırlıklı konuşma türleri(panel, sempozyum, konferans vb.) tanıtılacak, öğrenci; beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
İşletim sistemleri dahilinde Gizlilik, Bütünlük ve Süreklilik kavramlarının sağlanmasına dayalı güvenlik tehdit ve önlemlerinin analizi ve uygulamalarını içermektedir.
Öğrencilerin temel şifreleme sistemleri, algoritmaları, çalışma presipleri ve ağ güvenliği teknikleri hakkında bilgi edinmelerini ve konuyla ilgili literatür ve terminolojinin elde edilmesini sağlar.
Bu ders, UNIX/Linux işletim sistemi üzerine Bilgisayar Biliminde lisans dersidir. Ders, işletim sisteminin geniş bir görünüşünü sunarken, dersin odaklandığı ana konular Bash programlama ve sistem yönetimidir. Öğrenciler, işletim sisteminde komut ve betik programlamayı ve kullanmayı pratik olarak öğrenecek ve UNIX ortamını tanıyacaktır. Ders, modern işletim sistemleri bilgisini ve programlamanın temelleri hakkında pratik beceriyi önkoşul olarak ihtiyaç kılmaktadır. Öğrencilerden, dönem projesi kapsamında uygun teknik kod yazma becerilerini geliştirmeye yönelik bir betik programlama projesi istenecektir.
Bu ders, ses, bilgi ve çokluortam verileri için telsiz haberleşme teknolojilerindeki temel konuları kapsamaktadır. Konular güncel telsiz sistemleri ve standartları ile başlamaktadır. Daha sonra, farklı ortamlardaki yol kaybı, sinyal zayıflamasından kaynaklanan rasgele lognormal gölgeleme ve çokyollu sönümlenmenin düz ve frekansseçici özellikleri düşünülerek telsiz kanal karakterize edilecektir. Sonrasında, telsiz kanalın temel kapasite sınırları ve kapasiteyi dolu kullanan iletim yöntemleri incelenecektir. Ders, çok sayıda ve rasgele erişim tekniklerini, WLAN altyapılarını, hücresel sistem tasarımını, adhoc ağ tasarımını ve cep telefonlarının gelişimi gibi uygulamaları içeren telsiz ağlara özetçe bir bakış ile sonlanacaktır.
Bu derste, dağıtık veritabanı tasarımı, dağıtık işlem yönetimi ve eş zamanlılık kontrolünden veri replikasyonu ve dağıtık veritabanı sistemleri için sorgu işleme ve eniyileme konularına kadar değişen bir yelpazede konular işlenecektir.
Belli başlı hesaplamalı geometri problemleri, bunların algoritmik çözümleri ve hesaplamalı geometri problem çözme teknikleri.
Açgözlü algoritmalar, bölveyönet tarzı algoritmalar, dinamik programlama ve yakınlaşık algoritmalar.
Ders temel algoritma analizi, çizge kuramı konsepti, aç gözlü algoritmaları, böl ve yönet algoritmaları, dinamik programlama ve yakınsak algoritmaları kapsar.
Bilgisayar Donanım Bileşenleri, , Mikroprgramlama, Komut Kümesi, Birleştirici Dili Komutları, Paralel Mimariler
Bu ders bulut bilişim temelleri, bulut mimarisi, servis modelleri, bulut bilişimin faydaları, dağıtık depolama, bulut güvenliği, servisleri ve yazılımları ve ticari bulut hizmetleri konularını kapsar.
Öğrencilerin temel dağıtık sistem yapıları, programlanması ve çalışma yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri ve konuyla ilgili literatür ve terminolojinin verilmesi.
Ders, temel yapay sinir ağları modelleri ve öğrenme algoritmalarını, algılayıcı YSA modellerini, LMS algoritmasını, geriyayılım öğrenme algoritmasını, radyal tabanlı fonksiyon ağlarını, destek vektör makinelerini, Kohonen’in kendini düzenleyen ağını, Hopfield ağlarını, yapay sinir ağlarının işaret işleme, örüntü tanıma ve kontrol uygulamalarını içermektedir.
Dersin içeriğinde iki boyutlu sinyaller olarak sayısal görüntüler; ikiboyutlu evrişim, Fourier dönüşümü, ve ayrık cosine dönüşümü; Görüntü işleme temelleri; Görüntü iyileştirme; Görüntü onarımı; Dalgacıklar ve Çokluçözünürlük işleme; Görüntü kodlama ve sıkıştırma bulunmaktadır.
”Mühendislik Sistem Analizi” genel başlığı iki ana özelliği kapsamaktadır.Birincisi proses kavramıdır. Bir mühendis öncelikle , bir sistemin tasarımıyla ilgilenmektedir. Sistem, üretim prosesidir.Temel amaç,prosesi modellemek,tasarlamak,işletmek ve kontrol etmektir.İkinci özellik ise birinci özelliğin sonucudur. Proses zamana bağlı olarak değişir, bu yüzden dinamik prosestir.
Bu ders kombinatoryel modelleme, değişik olasılıkların sistematik analizi hakkında geniş bir konu yelpazesini kapsamaktadır. Dersin içerdiği konular arasında basit sayma kuralları, üreten fonksiyonlar, tekrarlama ilişkileri, bilinen kombinatoryel optimizasyon problemleri ve ilgili matematiksel teknikler bulunmaktadır.
Bu ders öğrencilere üretim planlama ve ilgili konuları öğretmeyi hedefler. Ders özellikle, üretim planlama içindeki envanter planlama ve çizelgeleme konularına yoğunlaşır. Dersin içerikleri arasında temel envanter sistemlerinin modellenmesi ve çözülmesi ve çielgeleme problemleri için model ve çözümleri yer alır.
Ders tedarik zinciri yönetimi konusunda geniş kapsamlı bir konu yelpazesini içermekte, tedarik zincirinde yerleşim ve atama problemleri, envanter yönetimi, ağ tasarımı gibi çeşitli temel sorunlar hakkında vaka çalışmaları ve teknik konuların derinlemesine analizlerini kapsamaktadır.
Bu ders, öğrencilere iş yaşamında benzetim tekniğini kullanma becerisini kazandırmak üzere, üretim ve hizmet sistemlerinde benzetim uygulamalarını kapsar.
Bu ders, Endüstri Sistemleri Mühendisliğinde karşılaşılan temel karar verme problemlerinin matematiksel olarak modellenmesi ve çözümü için sezgisel algoritmalar geliştirilmesi konularını içerir. Ders kapsamında, geliştirilen model ve sezgisel çözüm algoritmalarının kodlanması ve çözümü için IBM ILOG OPL Development Studio yazılımı kullanılacaktır.
Bu dersin konuları arasında envanter planlamasının önemi, bir ve daha fazla ürünün envanter planlaması ile özel sınıflara giren ürünlerin envanter planlaması problemleri bulunmaktadır.
Bu ders imalat ve hizmet sistemlerinin yönetimi için gerekli temel prensip ve tekniklerle ilgilidir. Bunların arasında Tahminleme, kapasite planlama, Malzeme Planlama ve hizmet ve imalat sektörlerinde envanter yönetimi vardır. Ders bu konularda temel oluşturmayı ve hizmet ve imalat sektörlerinin analizinde kullanılacak yöntemleri öğretmeyi hedefler
Bu derste öğrencilere optimizasyon alanına ait, ve zorunlu derslerde öğretilmeyen, kimi konular, yöntemler ve modellemeler öğretilir. Öğrenci ders sonunda ayrıca bu konu, yöntem veya modellemelerle ilgili uygulamalar da görmüş olacaktır.
Bu dersin konuları arasında proje bütçelemesi, çizelgelemesi, kaynak dağıtımı, takip/ bilgi sistemi ve kontrolü bulunmaktadır.
Bu derste Altı Sigma yaklaşımının tarihçesi ve Dünya’da yayılımı, Dünya’da ve Türkiye’deki uygulama örnekleri, Altı Sigma proje yönetimi yaklaşımının temel adımları, her bir adımda kullanılan istatistiksel ve yönetsel araçlar ve bu araçların kullanıma yönelik örnek uygulamalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Bu dersde üretim sistemleri modelleri, performans değerlendirme ölçütleri, gerçek zamanlı çizelgeleme ve etkileri gibi konular işlenecektir.
Bu dersin amacı matematiksel modellemeyi hali hazırda bilen öğrencilere sezgisel algoritmaların işleyişini sunar. Başlıklar temel sezgisel yapılar (greedy, improvement, construction); benzetim tavlama, tabu search, genetic algoritma, karınca koloni ve benzeri metasezgisel algoritmalardır. Derslerde sezgiseller ile ilgili temel bilgiler not olarak sağlanacaktır. Öğrencilerin dersin ilgili olduğu konularla ilgili çeşitli uygulamalar yapması beklenmektedir. Buna ek olarak, proje ödevi olarak bir problemi uygun bir sezgisel metod ile çözecek program yazmaları ve bu programın performansını ölçmeleri beklenmektedir.
ERP laboratuvar uygulamaları, temel modüllerin anlatılmasını kapsayacaktır. Dönem boyunca öğrenciler 2 adet ara gelişme raporu ve 2 adet sunum hazırlayacaklardır.
ERP laboratuvar uygulamaları, üretim modüllerin anlatılmasını kapsayacaktır. Dönem boyunca öğrenciler 2 adet ara gelişme raporu ve 2 adet sunum hazırlayacaklardır.
Bu dersin konuları arasında en kısa yol problemi, en çok akış problemi, en az maliyetli akış problemi, çok ürünlü akış problemi ve şebeke akış problemlerinin diğer uzantıları bulunmaktadır.
Bu temel ders, oyun kuramı ve strateji oyunlarının gerçek hayattaki birçok etkileşimi modellemede nasıl kullanılabileceğini içerir. Firmalar rakipleriyle rekabet edebilmek için stratejiler geliştirirler; ülkeler sürekli olarak silahlanma ve silahsızlanma pozisyonlarını gözden geçirirler; devlet ve bireyler ellerindeki varlıkları ve sundukları hizmetleri satmak için müzayedeler düzenlerler. Bu ders bu tip problemleri çözmek amacıyla analitik modellerin ve yöntemlerin nasıl kullanılacağını ele alır.
Dersin içeriği; üretim planlama ve çizelgeleme problemlerinin tanımlanması, endüstride bu amaçla kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlari ile birlikte değerlendirilmesi, literatürde bu problemlerin belli başlı olanları için önerilen modellerin incelenmesi ve geliştirilen modellerin yazılım araçları ile kodlanıp çözdürülmesidir.
Dersin amacı imalat sistemlerinin dinamiklerini incelemektir. Bu dinamiklerin anlaşılması, imalat sistemlerinin tasarımı ve denetimini için gereklidir. Derste üretim hızı, üretim kapasitesi, üretim stoğu ve kullanım gibi nicelikler arasındaki ilişkiler irdelenecektir. Rassal değişkenliğin imalat sistemleri üzerine etkisi ayrıntılı olarak tartışılacak ve kuyruk teorisi kullanılarak nicelenecektir. Üretim denetiminde itme ve çekme yaklaşımları karşılaştırılacak ve sistem performansı üzerine etkileri incelenecektir.
Bu dersin amacı öğrencileri kuyruk sistemlerinin modellenmesi için genel bir çerçeve ve bu sistemlerin analizi için temel yöntemlerle tanıştırmaktır. Kuyruk olgusu genel anlamda rassallığın sonucu olduğu için, ders olasılık kurumının yoğun kullanımını gerektirecektir. Ders kuyruk sistemlerinin analizi için gerekli olaran rassal süreçleri de içerecektir. Dersin sonunda, öğrencilerin kuyruk sistemlerinin analizinde kullanılan analitik modelleri bilmeleri ve servis/üretim sistemlerinin performance analizinde bu modelleri kullanabilmeleri beklenmektedir.
Dersin amacı öğrencileri yöneylem araştırması ve endüstri mühendisliğinde sıklıkla kullanılan temel rassal süreçlerle tanıştırmaktır. Ders temelde ayrık durum uzaylı rassal süreçleri kapsamaktadır. Genel yaklaşim, rassal süreçlerin anlaşılması ve kullanımıyla birlikte rassal modelleme anlayışını geliştirmeyi öne çıkaracaktır. Dersin sonunda, öğrencilerin farklı alanlarda kullanılmak üzere rassal modeller geliştirebilmeleri ve bu modelleri kullanabilmeleri beklenmektedir.
Bu ders, yöneylem araştırması kursunun en önemli bölümlerinden biri olup, birden fazla alternatif içinden en iyisini seçmenin mantıklı yollarını öğrenir. Seçilmiş olan alternatifin "iyilik" derecesi, karar durumunu tanımlayan verilerin kalitesine bağlı olmaktadır. Bu açıdan yola çıkarak bir karar verme sürecinin, aşağıdaki kategorilerden biri çerçevesinde değerlendirilebileceği söylenebilir:
1. Belirsizlik ortamında karar verme problemlerinde eldeki verilerin karar süreci ile ne derecede ilişkili olduğu kesin olarak bilinmemektedir.
2. Risk ortamında karar verme problemlerinde eldeki veriler, belirli bir olasılık dağılımı ile tanımlanamamaktadır.
3. Belirlilik ortamında karar verme problemlerinde verilerin deterministik bir şekilde tanımlandığı varsayılır.
4. Çok ölçütlülük ortamında karar verme problemlerinde etkin çözümlerin belirlennmesi, birden fazla ölçütün aynı anda eniyilenmesi koşulu altında gerçekleştirilir.
Bu derste öğrencilere, içinde bulundukları karar durumlarının tespiti, bu duruma bağlı karar kurallarının belirlenmesi ve kullanımı, karar ağaçları, fayda teorisi, bilgi ve ek bilgi kullanımının değerlendirilmesi yöntemleri, çok ölçütlü karar modelleri, bu modeller için çözüm kavramları ve çözümlerin hesaplanması yöntemleri, hedef programlama problemleri ve onların çözümlerinin analizi yöntemleri öğretilmektedir.
İnsan faktörleri mühendisliği insanoğlu ile en ilgili mühendislik dalıdır. İnsan faktörleri mühendisliği ergonomi olarak da anılmaktadır. İnsan faktörleri mühendisliği insanoğlunun kapasitesi ve limtlerini inceleyerek bu özelliklerin alet, makine, bilgisayar, otomobil, uçak, iş ve yaşam çevresi, iletişim sistemleri tasarımı, iyileştirilmesi, işletimi ile olan bağlarını inceler.
Bu ders yeni bir tesisin yerleşim planlamasında veya varolan bir yerleşim planının süreçlerin entegrasyonu veya daha iyi bir akış sağlamak için iyileştirilmesinde kullanılacak yöntemleri kapsamaktadır. Bunun yanında tesis yer seçimi ve bilgisayar ortamında yerleşim planlama yöntemleri de incelenecektir.
Derste işlenecek başlıca konular tekli ve paralel makine çizelgelemesi, atölye ve montaj hattı çizelgelemesi, esnek imalat sistemleri, ve işgücü çizelgelemesidir. Ayrıca derste sistem yaklaşımı ve uygulamaya önem verilecektir.
Öğrenciler faiz oranları ve gelir üzerine bilgi sahibi olacaklar. Arbitraj ve uygulamaları ile ekonomik değerlendirmelerde ne zaman yetersiz kaldıkları derslerde öğretilecektir. Finansta matematiksel modelleme yöntemleri de dersin konuları arasındadır.
Bu derste öğrencilere yazılım mühendisliğinin belirtim ve tasarım, gerçekleştirme, sınama ve doğrulama ve test aşamaları hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu ders öğrencilere Java programlama dilini kullanarak nesne tabanlı programlamanın temel kavramlarını öğretir.
Aşağıdaki konular yar alacaktır: sözcük ve sintaks analizleri, adlar, bağlar, tip kontrolleri, fonksiyon sığaları, veri tipleri , ifadeler, atama durumları, altprogramlar, altprogramların kodlanması, soyut data tipleri ve kapsülleme yapıları, nesneye dayalı programlama dillierine destek, uyumluluk, isnisna yönetimi, olay yönetimi, yeni programlama dillerinin uygulama konuları.
Bu derste öğrencilere şablonlar ve soysal programlamanın prensipleri hakkında temel bilgiler verilmekte ve sık kullanılan soysal kütüphaneler tanıtılmaktadır.
Bu derste öğrenciler bilgisayar grafikleri hakkında teorik bilgi sahibi olabilecek bu bilgileri geliştirdikleri uygulamalara aktarma şansı bulacaklardır.
Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarının yaratılması süreci hakkında bilgi sahibi olabilecek bu bilgileri geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır.
Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarının yaratılması sürecindeki ileri düzey konular hakkında bilgi sahibi olabilecek bu bilgileri geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır.
Coğrafi Bilişim Sistemleri arazi kullanım sistemleri ve belediye bilişim sistemlerinden askeri ve polis komuta ve kontrol sistemlerine kadar oldukça geniş alanlarda kullanılmaktadır. Bu ders öğrencilere Coğrafi Bilişim Sistemleri genel kavramlarını anlatmayı ve özellikle veri çeşitlerini, mekansal veri analizini ve mekansal bilişim arama fonksiyonlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Bu derste öğrenciler oyunların yaratılması süreci hakkında bilgi sahibi olabilecek ve bu bilgileri geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır
Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında çok kullanılan ağ programlama algoritmalarını teorik olarak öğrenme ve bu teorik bilgileri pratikte geliştirdikleri çoklu oyunculu oyunlara aktarma şansı bulacaklardır.
Bu ders öğrencilere Java programlama dilini kullanarak nesne tabanlı programlamanın temel kavramlarını öğretir.
Dinamik veriyi göstermek için PHP’ nin hem prosedürel hem de nesne tabanlı bir dil olarak detaylı bir şekilde kullanılması çalışmasıdır. İşlenecek konular dinamik içeriği görüntülemek için PHP’nin kullanımı, haberler, bloglar, wikiler, RSS feedler ve kişisel web sunucusu kurulumu ve konfigürasyonudur. Bu dersin konularına ek olarak ayrıca ASP.NET’i tanıtımı, PHP ve ASP arası karşılaştırma da vardır.
Nparçalı ve dağıtık ağlar üzerinden servis sağlamak için kullanılan yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin araştırılması ve keşfedilmesidir. Ayrıca bu ders işlem hareket işlemesi, servis ve güvenlik sözleşmeleri, iş protokolleri ve web servisi geliştirim döngüsü konularını da ele almaktadır.
Bu dersin amacı HTML5 web dilinin temel ilkelerini öğretme, basamaklı stil sayfalarının kullanımı, Photoshop ile görüntü düzeltme, Flash ile fim yaratma konularını kapsar.
Mobil cihazlar, mobil uygulamalar ve gereksinimleri, mobil uygulama geliştirme, mobil uygulamalarda web servislerini ve veri tabanlarını kullanma
Bu ders sadece mobil uygulama ve içeriklerin masaüstü olanlarla olan farklılıklarını değil, bunlara ek olarak mobil hesaplamanın web tasarımı ve programlamayı genel anlamda nasıl değiştirdiğini de incelemektedir.
Vurgulanan temel noktalar mobil tarayıcılar ve donanım, yeni gelişen kodlama ve tasarım teknikleri, jeolokasyon tekniklerinin programlama ile bütünleştirilmesi, mobile uygulamaların ve ara yüz parçalarının yaratılması ve mobil içerik alan bir sitenin planlanmasıdır.
Bu ders Yapay Zeka’ yı tanıtır. Bu derste hesaplamalı zekanın en temel elemanları olan teoriler, matematiksel biçimcilikler, ve algoritmalar incelenir. İncelenecek konular: arama, mantıksal betimleme ve mantıklı düşünme, otomatik planlama, belirsizlik ile temsil etme ve mantıklı düşünme, belirsizlik altında karar verme, ve öğrenme.
Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında kullanılan üç boyutlu modelleri geliştirme tekniklerini öğreneceklerdir.
Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında kullanılan üç boyutlu animasyon tekniklerini öğreneceklerdir.
Yazılım ölçümü, yazılım mühendisliğinde her geçen gün artan bir öneme sahiptir. Yazılım, ancak yazılım ürünlerinin ölçülmesi ile bir mühendislik ürünü haline gelebilir. SE460 dersi bu amaca yönelik olarak, yazılım ölçütlerini ve yazılımın ölçülmesine yönelik kavramları içermektedir.
SE470 dersinin içeriği, yazılım bakımına ait temel kavramların, kapsamın ve süreçlerin, sistematik ve problemleri çözmeye yönelik bir bakış açısıyla kavranmasını sağlamaktır.
Bu ders tarayıcı teknolojileri hakkında ön bilgileri ve JavaScript kullanarak skript yazmayı içerir. Ağırlık, son kullanıcı için iyi kodlama çalışmalarını ve kullanılabilirlik ölçülerine verilmiştir. Dersin ana konusunu istemci-taraflı JavaScript uygulamalarını geliştirmek oluşturur.
Bu dersin amacı eiş ve eticaret sitelerinin idaresi ve eişletme konusunda çıkabilecek sorunlar ve göz önünde bulundurlması gereken noktalar hakkında öğrenciyi bilgilendirir.